تاریخ : شنبه 2 دي 1396
کد 1732

نشست تخصصی چالش ها و فرصت های صادراتی در گردشگری و صنایع دستی

صنعت گردشگری بهترین مزیت استان اصفهان در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی است

نشست تخصصی چالش ها و فرصت های صادراتی در گردشگری و صنایع دستی به همت کمیسیون تجارت و گردشگری اتاق بازرگانی در سالن اجتماعات برگزار شد.
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: فضای اقتصادی استان اصفهان عمدتا تولیدی و صنعتی است و تاجر و بازرگان کمتری در این فضا رشد پیدا کردند.
وی تاکید کرد:تجارت یک بال اقتصاد است و تولید بال دیگر، اگر تجارت نباشد تولیدی شکل نمی گیرد .
وی مطالعه بازار،بازارشناسی و مارکتینگ را سه نقش مهم شرکت های مدیریت صادرات برشمرد و گفت: شرکت های مدیریت صادرات نقش یک بازرگان و تاجر را برای تولید کنندگان ایفا می کنند.
وی مرکز رشد صادرات اصفهان را ماند انکوباتور برای رشد صادرکننده و تولید کننده مبتی بر بازار صادراتی دانست و گفت:این مرکز نقش حمایتی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دارد و تلاش می کند که با شناسایی بازارهای صادراتی زمینه فروش و صادرات  کالا و خدمات استان را فراهم کند.
وی تشکیل میزهای صادراتی در استان های کشور  از سوی سازمان توسعه تجارت را فرصتی مهم برای بیان مسایل و مشکلات صادرکنندگان و ارایه به شورای عالی صادرات برشمرد و گفت:استان اصفهان از پنج میز اختصاصی باید نهایت استفاده را برای ارایه راهکار اجرایی برطرف شدن موانع  صادرات بردارد.
محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: صنعت گردشگری بهترین مزیت استان اصفهان در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی است .
وی افزود:گردشگری برای طبقات پایین جامعه اشتغال ایجاد می کند و تقسیم درآمد و سود را  برای تمام طبقات فراهم می کند .
رجالی به برنامه مدون کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی برای توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان اشاره کرد و گفت:ایجاد برند شهری برای اصفهان و دعوت به همکاری شرکت های بین اللملی 
جعفر جعفر صالحی سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث  فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این نشست گفت:اصفهان پرچم‌دار صنایع‌دستی کشور و دنیاست و یک‌سوم صنایع‌دستی دنیا در اصفهان وجود دارد.
وی افزود:ظرفیت تولید صنایع دستی استان می تواند در اختیار صادرکنندگان و بازرگانان قرار گیرد .
حمیدرضا مومنی مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی هفته صادرات گفت:در این نشست ها مسایل و مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با هدف جمع بندی راهکارهای اجرایی مطرح و به مسوولین و تصمیم گیران ارایه می شود.
عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در این نشست گفت:سالانه بیش از یک تریلیون دلار گردش مالی گردشگری و صنایع دستی در جهان است و سهم ایران از میزان بسیار ناچیز است .
وی تجارت الکترونیک را حلقه گمشده فروش و صادرات صنایع دستی استان اصفهان برشمرد و گفت:سایت های رسمی فروش صنایع دستی می توانند به فروش این آثار کمک کنند .
وی بالا بودن هزینه پستی را یکی از مسایل فروش الکترونیکی صنایع دستی برشمرد و گفت:چنانچه هزینه پست های بین المللی برای صنایع دستی کاهش یابد می توان شاهد افزایش فروش این بخش باشیم.
آلبوم تصاویر 3193-9-1396