تاریخ : شنبه 18 آذر 1396
کد 1703

در دیدار هیات پارلمانی لهستان با عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

اصفهان و لهستان می توانند روابط نزدیکی در بخش بازرگانی و کشاورزی تعریف کنند

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با هیات دوستی پارلمانی لهستان و ایران گفت:اصفهان و لهستان می توانند روابط نزدیکی در بخش بازرگانی و کشاورزی تعریف کنند .
قاسم علی جباری در دیدار با هیات دوستی پارلمانی  لهستان افزود:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور در بخش های کشاورزی،گردشگری و خدماتی می تواند زمینه تعاملات تجاری بین ایران و لهستان را تقویت کند.
وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه لهستان طی یک دهه اخیر گفت:لهستان می تواند با ایران بویژه استان اصفهان روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترکی تعریف کند.
جباری تصریح کرد:نیروی متخصص جوان و انرژی دو مزیت استان اصفهان در راستای همکاری با لهستان است که می تواند سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را افزایش دهد.
 وی ایران را شاهراه اتصال غرب به شرق آسیا برشمرد و گفت:بازار400 میلیون نفری کشورهای اطراف ایران  نقش مهمی در تقویت روابط تجاری این کشور  با سایر کشورها داشته باشد.

نوربرگ بریسکی  معاون هیات دوستی پارلمانی لهستان  و ایران در این دیدار گفت: اصفهان یک جایگاه خاصی در لهستان دارد زیرا این شهر در جنگ جهانی دوم میزبانی لهستانی های  بودند که از جنگ به ایران مهاجرت کردند.
وی افزود:استان اصفهان دارای پتانسیل قابل توجهی در توسعه روابط اقتصادی ایران و لهستان است. وی از خواهرخواندگی اصفهان  کراکوف لهستان طی ماه های آینده خبر داد و گفت:پارلمان لهستان از این خواهرخواندگی حمایت می کند. 
در این دیدار اعضای هیات دوستی پارلمانی لهستان و ایران به ارایه دیدگاه و نقطه نظرات خود برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین لهستان و استان اصفهان پرداختند.
 
 
آلبوم تصاویر 3179-9-1396