تاریخ : شنبه 4 آذر 1396
کد 1689

ريیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان:

رانندگان تاکسی سفرای فرهنگي کشورهای خود هستند

اولین دوره آموزشی توانمندسازی مهارت‌های رانندگان تاکسی در حوزه خدمات گردشگری در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.
محمدرضا رجالی در نشست افتتاحيه اين دوره آموزشي كه با حضور مدير كل سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي، اعضاي شوراي شهر ، مديران شهرداري،رييس سازمان تاكسيراني و بيش از دويست راننده تاكسي برگزار شد ،با اشاره به جایگاه حمل و نقل عمومی و به ويژه تاکسی‌هاي شهري اظهار كرد: توسعه گردشگری مستلزم ایجاد زیرساخت‌هاي مناسب این صنعت است و حمل و نقل اعم از برون شهری و درون شهری از مهم‌ترین عناصر این زیرساخت‌هاست.
وي افزود: در بخش حمل و نقل برون شهری سخت افزارها از اهمیت بالایی برخوردار هستند در حالی‌که در بخش درون شهری علاوه بر سخت افزارها، شاخص‌های نرم افزاری شامل عملکرد و رفتار رانندگان، سطح آگاهی رانندگان در زمینه زبان‌های خارجی، نحوه برخورد با گردشگران، آشنایی با اماکن و جاذبه‌های توریستی شهر و رعایت آراستگی ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگاني اصفهان با بیان این که گردشگری صنعت فوق سبز است، تصریح کرد: با ایجاد و توسعه هر صنعتی، تبعات زیست محیطی غیر قابل اجتناب است و سعی شده با تعریف مفهوم صنعت سبز و تشویق صنایع به رعایت الزامات مرتبط با آن این تبعات به حداقل برسد اما در مورد صنعت گردشگری این موضوع صادق نیست و این صنعت در صورت گسترش،اثرات مثبت زیست محیطی به همراه خواهد داشت تا جایی بزرگان اقتصاد از گردشگری به عنوان عروس و يا گل بی‌خار اقتصاد یاد می‌کنند.
رجالی در ادامه گفت: در کشورهای مختلف دنیا نگاه حرفه‌ای به شغل تاکسیرانی وجود دارد و با توجه به نقشی برجسته این شغل در توسعه صنعت توریسم، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: فارغ از مباحث اقتصادی، تاکسیرانی از مشاغل تاثیرگذار در ارتقای فرهنگ جامعه و کیفیت محیط محسوب می‌شود.
وي با بیان این که مسافران زمانی را که در تاکسی صرف می‌کنند، مشغول فعالیت خاصی نیستند، تصریح کرد: این فضا، فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق رسانه‌های جمعی و بحث مستقیم خواهد بود و حتی رفتار تاکسیرانان و نظرات آنها نسبت به مسائل روز می‌تواند رفتارهای جامعه و جهت گیری‌های عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
رجالی افزود: کمترین نقشی که در این حوزه می‌توان متصور شد این است که یک راننده تاکسی با حسن خلق و لحن مناسب بتواند حس و حال عمومی مسافران خود را اندکی بهبود بخشد. آراستگی اخلاقی و ظاهری در صورتی‌که توسط اکثریت رانندگان تاکسی رعایت شود دیدگاه عمومی جامعه را به این شغل تغییر خواهد داد.
وی تصريح کرد: ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی در راستای ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که کمیسیون گردشگری و برند شهری در رابطه با طرح توانمند نمودن تاکسیرانان انجام داده است.
گفتني است این دوره که به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برگزار مي‌شود و رانندگان تاكسي‌هاي شهري اصفهان در طی سه جلسه آموزش‌هاي نحوه برخورد و ارتباط، آشنایی با مکان‌های گردشگری و زبان انگلیسی را فرا خواهند گرفت.
آلبوم تصاویر Baz-9-1396-04