تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1396
کد 1667

به مناسبت هفته صادرات برگزار شد:

گپ وگفتی دوستانه ،همراه با اعضای شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان

شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به مناسبت هفته صادرات جلسه ای با حضور جناب آقای سلیمی مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و اعضای شورای عالی بانوان،با محوریت گفتگویی صمیمی برگزار کرد.
شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به مناسبت هفته صادرات جلسه ای با حضور جناب آقای سلیمی مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و اعضای شورای عالی بانوان،با محوریت گفتگویی صمیمی برگزار کرد.
سلیمی از تجارب 28ساله خود در زمینه صادرات گفت وافزود: زمانی که ما به عرصه صادرات ورود پیدا کردیم، استان اصفهان هیچ فعالیتی در زمینه صادرات خارجی نداشت و اکثر تجار برای صدور مجوزها می بایست به تهران مراجعه می­کردندکه همین امر سبب شد که به فکر حل این مشکل باشیم و به اهمیت آموزش در بحث صادرات پی برده شد حتی به شرکت های بزرگ از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن کمکهایی در خصوص واردات و صادرات خارج از نوبت داده شد تا اینکه توانستیم ،  توانمندی های شهر گنبدهای فیروزه ای در عرصه صادرات را نیز به دیگران نشان دهیم.
 
وی اضافه کرد :درسال 80 بخشنامه هایی در خصوص صادرات در کشور وجود داشت که با حذف آن به کسب استقلال مورد نیاز در این حوزه کمک شایانی شد،همچنین مالیات های گزافی که برای صادرات وجود داشت حذف گردید و عوارض ها در این خصوص حذف شدند و حتی پیشنهاد جایزه صادرات برای پیشرفت صادر کنندگان به وجود آمد. در کل مجوزهای صادرات برای صادر کنندگان حذف و فقط مجوز واردات برای وارد کنندگان حتمی شده است.
 
مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت استان اصفهان از آموزش های خاص حوزه صادرات به تجار سخن گفت و افزود: مسئولین وزارت بازرگانی وقت ،طی صحبت با «UNDP» یکی از ارکان سازمان ملل، قراردادی بست مبنی برحمایت مالی از وزارت بازرگانی در قبال آموزش کلیه مسائل وقوانین حوزه صادرات و واردات ،که این امرسکوی پرتابی برای به موفقیت رسیدن فعالین این حوزه بود.
 
در این جلسه از فراز وفرود های صادرات خارجی صحبت شد ودر فضایی دوستانه، اعضای شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و اقای سلیمی ،مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت اصفهان ،تبادل اطلاعات کردند. همچنین سایت TPO(سازمان توسعه تجارت ایران) و حتی سایت JATC اتاق اصناف و مواردی در خصوص آیتم های صادرات ، شناسنامه کالا و تحلیل آمار صادراتی و غیره برای حضار به صورت خیلی جزئی توضیح داده شد.
 
آلبوم تصاویر banovan-1-8-1396