تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
کد 1660

اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان، رییس موسسه آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی ایران و رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم سید عبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه اتاق بازرگانی اصفهان توانسته به یکی از مهم ترین اهداف خود مبنی بر زمینه سازی برای رشد و تعالی جوانان دست یابد، گفت: اینکه جوانان بتوانند ابراز وجود کرده و به ارایه و دفاع از طرح ها و ایده های خود بپردازند، در موفقیت آینده آنها و حتی کشور بسیار موثر خواهد بود. وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان تمام قد در خدمت و پشتیبان جوانان بوده و از تفکر جدید آنها استفاده خواهد کرد. رییس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه طرح بازرگان کوچک اجرا شده در اتاق اصفهان، طرح بسیار موفقی بوده و دیگر استان ها نیز خواستار پیاده سازی آن هستند، تاکید کرد: حضور جوانان در جلسات مهم تجربه بسیار مثبتی برای آینده آنها خواهد بود و شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان می تواند با مشارکت دادن جوانان در جلسات اتاق، این تجربه ارزشمند را برای آنها فراهم سازد. سهل آبادی در ادامه گفت: شعار اتاق بازرگانی اصفهان، «اتاق برای همه و همه در خدمت اقتصاد استان» است و بدین منظور از پتانسیل های خود برای رشد جوانان استان نیزاستفاده خواهد کرد.   
امیر کشانی، رییس کمیسیون آموزش و شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم گفت: در دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا، هدف اتاق بازرگانی تحویل تعداد قابل توجهی کارآفرین و بازرگان توانمند و جدید به اصفهان است. وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره به عضویت شورای جوانان اتاق بازرگانی اصفهان درآمده و مانند اعضاء اتاق می توانند از خدمات آموزشی و دیگر امکانات اتاق بازرگانی بهره مند شوند، افزود: هدف نهایی این طرح که کار مشترکی از اتاق بازرگانی ایران، شورای عالی جوانان و واحد آموزش اتاق بازرگانی اصفهان است، توانمندسازی جوانان برای رقم زدن آینده ای مطلوب است.
در ادامه حسین میرمحمد صادقی، رییس موسسه آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی ایران هدف از برگزاری دوره های اینچنینی را برداشتن باری از دوش اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: به همین منظور دوره های تعامل صنعت و دانشگاه و مجموعه همایش های نقش رونق اقتصادی بر کاهش آسیب های اجتماعی نیز در اتاق های مختلف کشور برگزار شده است. وی با انتقاد از کم بودن خانواده های کارآفرین در کشور گفت: از اکنون باید به تربیت و تشویق ایده های نو و تربیت کارآفرین توانمند پرداخت. میرمحمد صادقی افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در کشور ناشی از مسایل اقتصادی است و با کمک به کارآفرینان می توان با بسیاری از آسیب های اجتماعی مقابله کرده و با برگزاری دوره هایی مانند کارآفرینان نسل فردا می توانیم بخشی از فقر موجود در جامعه را ازبین برده و با جهل نیز به مقابله بپردازیم.
ماهین نقوی، مدرس و از عوامل اجرایی این دوره نیز با بیان اینکه اولین دوره کارآفرینان نسل فردا به سفارش واحد آموزش اتاق ایران وبا همکاری اتاق اصفهان برگزار شد، گفت: در روز نخست این دوره کارگاه آینده کسب و کارها در گستره جهانی، برگزار شد. وی انجام تست شخصیت شناسی MBTI به منظور شناخت تیپ شخصیتی شرکت کنندگان در دوره، برگزاری کارگاه تیم سازی و ایده پردازی، شرکت در رویداد تجربه در مسیر، برگزاری کارگاه کار تیمی، انجام مدل بلبین و برج روزنامه، کلاس خلاقیت و انجام معتبرترین تست خلاقیت به نام تورنس، کارگاه مهارت های ارتباطی، آشنایی با مدیریت بازاریابی و بازی پرتاب تخم مرغ، کارگاه مدیریت مالی، آشنایی با بوم ناب و بوم مدل کسب و کار، تجارت الکترونیک و همچنین بازی متقاعد سازی در فروش را از جمله موارد اجرا شده در این دوره عنوان کرد. نقوی افزود: در روز آخر این دوره نیز شرکت کنندگان به بازدید از کارخانه دانش بنیان «بهیار صنعت سپاهان»، تولید کننده تجهیزات پزشکی – سرمایه ای به منظور استفاده از تجارب مدیر عامل این کارخانه و آشنایی با بخش های مالی، اداری، بازرگانی، تولید، واحد تحقیق و توسعه و مدیریتی آن پرداختند. وی تصریح کرد: در نخستین دوره کارآفرینان نسل فردا که ویژه جوانان 17 تا 25 سال برگزار شد، 40 ساعت آموزش توسط 8 مدرس به شرکت کنندگان ارایه شد.
نادره سادات راست قلم، کارشناس واحد آموزش اتاق بازرگانی اصفهان نیز در پایان این مراسم با بیان اینکه دوره کارآفرینان نسل فردا به صورت پایلوت در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، از برگزاری این دوره در آینده ای نزدیک در اتاق بازرگانی کاشان خبرداد. لازم بذکر است در طول برگزاری مراسم اختتامیه نمایندگان یازده گروه شرکت کننده در این دوره به ارایه طرح و ایده خود پرداخته و این ایده ها توسط داوران امتیاز دهی شد. 
 
آلبوم تصاویر b137-8-1396