تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
کد 1641

به همت کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان؛ رویداد عصرانه چهارم جوانی با موضوع گردشگری پایدار برگزار شد

عصرانه چهارم جوانی کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی با موضوع گردشگری پایدار با حضور جوانان علاقه مند به صنعت گردشگری در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
سحر امینی دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در این نشست گفت:شعار 2017 سازمان بین المللی گردشگری ،گردشگری پایدار است و در طول یک دهه اخیر شعارهای  بر اساس چالش ها و اولویت های پیش روی این صنعت انتخاب شده است.
وی رشد اقتصادی پایدار را شامل  بهره وری منابع، توجه به تغییرات اقلیم،ارزش های فرهنگی و صلح و امنیت دانست و گفت:صنعت گردشگری به عنوان بخشی از فرایند توسعه پایدار نقش بسزایی در این راستا دارد.
امینی  اهداف گردشگری پایدار را شامل اصلاح کیفیت زندگی جامعه کشور میزبان ،تعیین تجارب کیفی برای گردشگران و حفاظت از محیط زیست برشمرد.
وی با اشاره به حضور بیش از ظرفیت گردشگران در زمان های خاص در شمال کشور گفت:این حضور پرتعداد محیط زیست شمال را مورد تهدید قرار داده است .
عادل دهدشتی پژوهشگر حوزه گردشگری و مشاور کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این رویداد گفت:برای رونق صنعت گردشگری ابتدا باید به زیرساخت های فرهنگی برای جامعه میزبان توجه و جامعه را در ابعاد مختلف آماده پذیرش گردشگران ساخت .
وی افزود:صنعت گردشگری در زمانی می توان صنعتی  ثروت زا دانست که با یک برنامه ریزی پایدار و متوازن آن را هدایت کرد و حتی در توسعه آن و جذب گردشگر با نگاهی متناسب با توان و داشته ها و شرایط محیطی مقصد عمل نماییم و با آگاهی کامل گردشگر مورد هدف خود را انتخاب و جذب نماییم. 
 
وی با اشاره به گردشگرانی که برخی از شهر ها از جمله مشهد را به عنوان مبدا انتخاب می کنند گفت: برخی از گردشگران از کشورهای با درآمد پایین نه که با کمترین میزان هزینه به این شهر سفر میکنند و حتی گفته می شود به روزانه کمتر از 3 دلار هزینه میکنند تنها  نه منفعتی عاید این شهر نمی کند بلکه برای شهر هزینه های بیشتری ایجاد میکنند از جمله اینکه در بسیاری از موارد سرانه رفاه و سلامت شهروندان هزینه گردشگر میشود و چنین شرایطی گردشگری پایدار حداقل در بعد اقتصادی را درپی نخواهد داشت .
مشاور کمیسیون گردشگری تاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی برای جذب گردشگر براساس فرهنگ ،زیرساخت و...  از مهمترین گام های ایجاد گردشگری پایدار برای هر شهر است که در صورت عدم توجه حاصلی جز از بین رفتن منابع طبیعی ،اقتصادی و... را شاهد خواهیم بود.
محمد زاهدی رییس اتاق فکر گردشگری استان اصفهان در این رویداد گفت: گردشگری پایدار با توان بالقوه می تواند بخش اصلی توسه پایار شهر اصفهان باشد و سایر بخش های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
وی  افزود: توسعه پایدار  توسعه یی است که نیازهای فعلی نسل کنونی  را برطرف می سازد بدون اینکه سرمایه ی نسل آینده را دربرآورده ساختن نیازهای خود را به خطر اندازد.
وی تاکید کرد:برای ایجاد گردشگری پایدار باید به محیط فیزیکی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،ادراکی و روانی و تاسیسات زیربنایی توجه داشت.
در پایان این رویداد جوانان شرکت کننده به پرسش و پاسخ با سخنرانان پرداختند. 
 
آلبوم تصاویر 3146-8-1396