تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 162

سومین جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق دوره هفتم

رییس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان: ماده 103 برنامه چهارم در بخش بیمه تامین اجتماعی از این مردادماه جاری اجرا می‌شود
سومین جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان برگزار شد.

رییس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان:
ماده 103 برنامه چهارم در بخش بیمه تامین اجتماعی از این مردادماه جاری اجرا می‌شود

رییس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان به اجرای ماده 103 قانون برنامه چهارم اشاره کرد و گفت: تعداد 56 هزار نفر از بیمه‌شدگان استان اصفهان از این ماده استفاده می‌کنند .

«علی اصغر دادخواه » در کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در ماده 80 بند «و » واحدهایی که مشمول استفاده از ماده 103 می‌شوند می‌توانند لیست‌های بیمه را بر اساس نرخ ده درصد پرداخت کنند و از ابتدای سال جدید اضافه پرداختی آنان محاسبه می‌شود.

 وی بیمه کشاورزان، قالی بافان، رانندگان، باربران و غیره در قالب دستورهای دولت و دریافت حق بیمه زیر ده درصد را از عوامل کاهنده صندوق تامین اجتماعی برشمرد و گفت: از میان861 هزار بیمه گذار تامین اجتماعی تعداد 200 هزار بیمه  گذاری دستوری  دولت است .

وی خواستار پرداخت معوقات سازمان تامین اجتماعی از دولت شد و گفت: پرداخت سه ماه یکبار این معوقات می‌تواند صندوق تامین اجتماعی را تقویت سازد .

وی تصریح کرد: اجرای قوانینی از جمله رفع موانع تولید به میزان 25 درصد از درآمدهای سازمان را کاهش می‌دهد .

وی از پیگیری نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای قانون رفع موانع تولید در بخش تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در اجرای ماده 95 هنوز آیین نامه اجرای صادر نشده است.

وی صدور رای غیر محق برای دریافت مستمری از تامین اجتماعی را عامل تهدید صندوق تامین اجتماعی دانست و گفت: آرایی که از سوی شورای کار برای تحت پوشش قرار دادن افرادی که حق بیمه پرداخت نکرده‌اند صادر می‌شود باعث بروز معضل در صندوق این سازمان می‌شود .  

 وی میانگین پرداخت حق بیمه پرداختی در کشور  را 17 سال و دریافت مستمری را  33 سال عنوان کرد و گفت: این صندوق در شرایط معمولی منفی است.

وی از تشکیل سازمان سلامت در آینده خبر داد و گفت: اگر این سازمان که با هدف ارایه کلیه خدمات درمانی به ایرانیان است تحقق یابد موضوع درمان نظام‌مند می‌شود.

وی افزود: بیش از 110 میلیون دفترچه همپوشانی بین صندوق‌های درمانی صادر شده است که با ایجاد سیستم توزیع کارت سلامت می‌توان از صدور چندین دفترچه درمانی برای یک نفر جلوگیری کرد و این کارت سلامت  می‌تواند اطلاعات پزشکی افراد را به صورت دقیق مشخص کند.

وی از تشکیل سازمان جدید بیمه بیکاری در آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب این سازمان در مجلس حق بیمه بیکاری به 4 درصد افزایش و خدمات متمایز برای بیکاران کشور ارایه می‌شود.

«عبدالوهاب سهل آبادی » رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت : هزینه‌های تولید شرکت‌های ایرانی در بخش بیمه تامین اجتماعی و هزینه های خدماتی بسیار بالاتر از سایر کشورهای در حال توسعه است و این مهم باعث  افزایش بهای تمام شده کالای ایرانی در عرصه جهانی می‌شود .

  وی کارگران یک کارخانه را همانند فرزندان یک کارآفرین دانست و گفت: خدمات درمانی به کارگران بیمه شده به پرداخت بخشی از داروهای عادی منتهی شده و خدمات مناسبی ارایه نمی‌شود .

  وی خواستار درک بیشتر ادارات دولتی  از واحدهای تولیدی و شرایط بحرانی آنان شد و گفت: حفظ وضعیت موجود تولید مهمتر از ایجاد فضای جدید است .

 وی بیمه بیکاری را فرصتی برای تجدید قوای شرکت‌های مساله دار دانست و گفت: آنجا که باید بیمه بیکاری به داد واحدهای تولیدی برسد برای عده‌ایی کارگر محدود مساله دار اختصاص می‌یابد در حالی که اگر بیمه تامین اجتماعی بخشی از کارگران واحد تولیدی را زیر پوشش این بیمه برای مدتی ببرد آن واحد می‌تواند با تجدید قوا آنان را به سرکار بازگرداند.

  وی قطع تلفن‌های برخی واحدهای تولیدی را به دلیل ناتوانی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قابل تامل دانست و گفت:  امروز صنعتگران برای گرفتن تسهیلات وثیقه‌ای ندارند که برای بانکها بگذارند.

  وی خواستار تشکیل کمیته کارشناسی اهم از سازمان تامین اجتماعی، اداره کار و امور اجتماعی، اداره کل تعاون، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و کانون کارفرمایان با هدف دریافت پیشنهادات برای وزارتخانه جدید شد.  

« صالحی » مشاور بیمه تامین اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در راستای ادغام وزارتخانه قبلی و ایجاد وزارت خانه جدید قانون تامین اجتماعی باید از نو نوشته شود و در این بازنویسی قانون مجامع کارگری چه جایگاهی دارند؟

  وی از مسوولین سازمان تامین اجتماعی خواست که در بازنویسی قانون نظر مجامع کارگری را لحاظ کنند تا قانون به صورت جامع و کامل نوشته شود.

  «سید کمال الدین میرهادی » سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان در این جلسه گفت: ادغام وزارتخانه رفاه و تامین اجتماعی ، کار و امور اجتماعی و تعاون  باعث  وحدت رویه، رفاه اجتماعی و تثببیت اشتغال موجود می‌شود.

  وی افزود: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، زمانی در اشتغال موفقیتی را شاهد خواهیم بود که مردم در عرصه اشتغال و اقتصاد فعال باشند .

وی خواستار تشکیل کمیته کارشناسی بین سازمان تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و اتاق بازرگانی و اتاق تعاون با هدف ارایه طریق برای این وزارتخانه جدید شد.

تصاویری از این جلسه: