تاریخ : شنبه 1 مهر 1396
کد 1587

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هنوز اقتصاد ، اولویت اول کشور محسوب نمی‌شود

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هنوز اقتصاد اولویت اول کشور محسوب نمی‌شود و همواره در رده‌های دوم و سوم پس از سیاست قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی رناسی در جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: چنانچه اقتصاد در اولویت قرار گیرد مسایل و مشکلات این بخش با سرعت بیشتری از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برطرف می‌شد.
وی آغاز فعالیت‌های شرکت توتال فرانسه در میدان‌های نفتی ایران و همچنین اجرایی شدن فاز توسعه فرودگاه اصفهان و مشهد توسط شرکت وینسی فرانسه را گام‌های ارزشمند برای توسعه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: رشد اقتصادی ایران به‌آرامی افزایش می‌یابد و چنانچه همه بخش‌ها اولویت اول خود را اقتصاد قرار دهند رشد اقتصادی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی مرکز آموزش اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت‌های شغلی بر اساس نیاز اعضای اتاق ازجمله مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این مرکز است .
رناسی خواستار همکاری نزدیک‌تر دانشگاه و واحدهای صنعتی در انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی شد و گفت: ارایه موضوع پایان‌نامه از سوی واحدهای صنعتی به دانشجویان دانشگاه و  انجام تحقیق بر اساس مسایل واحدهای صنعتی می‌تواند رابطه صنعت و دانشگاه را تحکیم تر سازد.
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی به ارایه عملکرد این کمیسیون و کمیته‌های هفت‌گانه پرداخت و گفت: راه‌اندازی مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی ،راه‌اندازی پورتال آموزشی اعضا ،برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی از فعالیت کمیسیون است .
وی همکاری برای راه‌اندازی مهدکودک ویژه  کارآفرینی و بازرگانی  در اصفهان  را از برنامه‌های کمیسیون برشمرد و گفت: برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک و استقبال اتاق‌های اراک و قزوین نشان از موثر بودن  این دوره است که همچنان موردتوجه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور است .
وی با اشاره به برگزاری  همایش‌های سلام بر کار با حضور مسئولین و کارکنان سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: این همایش باهدف آشنایی کارکنان با مسایل کار و کارآفرینی  هر بار با حضور یک سازمان دولتی برگزار می‌شود.
ابوالقاسم سرتیپی نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: بیش از 75 درصد واحدهای فرآوری سنگ محمودآباد اصفهان تعطیل‌اند .
وی افزود: در برابر کاهش 30 درصدی مصرف برق این واحدها که نشان از کاهش فعالیت  است، میزان  مالیات محاسبه‌شده این واحدها به سه برابر افزایش پیداکرده است .
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت : واحدهای تولیدی برای موفقیت در شرایط کنونی بایستی به انقلاب چهارم صنعتی در فناوری اطلاعات بپیوندند.
وی نبود ارتباط دوطرفه بین واحدهای صنعتی و دانشگاه‌ها را چالش مهم امروز فضای کسب‌وکار  برشمرد و گفت: طی عارضه‌یابی انجام‌گرفته از واحدهای تولیدی عمده مسایل این واحدها به مسایل داخلی مربوط می‌شود.
 
آلبوم تصاویر 3121-6-1396