تاریخ : پنجشنبه 2 شهريور 1396
کد 1553

پاویون سنگ به همت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در نمایشگاه ورونا ایتالیا/ دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اصفهان راه‌اندازی شد/افزایش صادرات 58 درصدی مواد معدنی استان اصفهان

در پنجمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی حضور فعالان بخش سنگ استان در پاویون سنگ ایران در نمایشگاه ورونا ایتالیا،معرفی خدمات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بررسی مسایل و مشکلات معدن کاران در بخش حمل‌ونقل پرداخته شد.
در پنجمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی حضور فعالان بخش سنگ استان  در پاویون سنگ ایران در  نمایشگاه ورونا ایتالیا،معرفی خدمات  شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بررسی مسایل و مشکلات معدن کاران در بخش حمل‌ونقل پرداخته شد.
بازسازی سوریه فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن استان اصفهان است
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اختصاص خط اعتباری دولت برای بازسازی سوریه گفت:180 میلیون دلار از این خط اعتباری  در بخش صنایع هزینه می‌شود  و صنایع استان اصفهان به‌ویژه صنعت ساختمان می‌تواند از این فرصت استفاده کند.
وی از ظرفیت سنگ استان اصفهان برای صادرات به سوریه خبر داد و گفت:صادرات سنگ و مصالح ساختمانی می‌تواند در بخش معدن استان تحول ایجاد کند .
وی از برگزاری 560 همایش طی یک سال در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: افزایش تعداد اعضای اتاق از 1700 به 2700 ،برگزاری همایش‌های آموزشی و عملکرد بخش‌های مختلف اتاق باعث شده که اتاق بازرگانی اصفهان جزو چهار اتاق برتر جهان در کنار اتاق‌های لندن و هند قرار گیرد.
سهل‌آبادی تصریح کرد:نسبت به بخش معدن بی‌توجهی می‌شود و امیدواریم وزیر صنعت ،معدن و تجارت نگاه ویژه ایی به این بخش که می‌تواند جایگزین نفت شود،داشته باشد.
پاویون  سنگ به همت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در نمایشگاه ورونا ایتالیا
احمد خوروش رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:حضور کمیسیون معادن در پایان نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا فرصتی برای بازاریابی و معرفی صنعت سنگ استان اصفهان و ایران است.
وی تصریح کرد:در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ،نشست‌های تخصصی با هلدینگ های سنگ‌های تزیینی با حضور شرکت‌کنندگان استان اصفهان برگزار می‌شود.
دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  در اصفهان راه‌اندازی شد
سعید دادخواه کارشناس بازاریابی و خدمات مشتریان شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری  اسلامی ایران در این جلسه گفت: دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  با 183 کانتینر 20 فوتی در اصفهان راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد:استان اصفهان دارای ظرفیت بسیاری برای حمل بار دریایی است و ازاین‌رو شرکت کشتیرانی به دنبال ایجاد دپو کانتینر برای این استان اصفهان بود .
 وی اضافه کرد:استان اصفهان قابلیت 700 کانتیتر در دپو دارد و در فاز دوم تعداد کانتینرها افزایش خواهد یافت.
دادخواه از اضافه شدن دو  کشتی 14 هزار کانتینری به ناوگان حمل‌ونقل دریایی ایران خبر داد و گفت:سن کشتی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی کمتر از 20 سال است .
وی اضافه کرد:شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد و به‌عنوان یک شرکت‌به‌دولت مالیات پرداخت می‌کند.
صادرات 618 میلیون دلاری استان اصفهان طی پنج ماه
اسدالله احمدی ونهری مدیرکل کمرگات  استان اصفهان در این جلسه گفت صادرات و واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان بدون تفاوتی نسبت به گمرکات مرزی انجام می‌شود .
وی افزود: طی پنج ماه گذشته 618 میلیون دلار از استان اصفهان صادر شد که در بخش مواد معدنی شاهد افزایش 58 درصدی صادرات بودیم.
وی از فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست که از طریق گمرکات استان بار خود را ارسال کنند و افزود:متأسفانه بخشی از کالاهای تولیدی  استان برای صادرات از طریق سایر گمرکات انجام می‌شود .
ابوالقاسم سرتیپی نایب رییس کمیسیون معادن اتاق در این جلسه خواستار الگوبرداری آگاهانه از ترکیه در بخش سنگ و صادرات شد و گفت:پایین بودن kرخ بهره بانکی ترکیه و ایجاد هلدینگ های صادراتی توانسته صادرات بخش سنگ را چند برابر کند.
سید رسول رنجبران  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از بالا بودن قیمت حمل‌ونقل جاده ایی برای حمل مواد معدنی انتقاد کرد و گفت:تشکیل کارگروه ویژه در کمیسیون برای حل مسایل  حمل‌ونقل معدن می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد.

احمد دادوند عضو کمیسیون در این جلسه قدیمی بودن ناوگان حمل‌ونقل را چالش معدن کاران برای انتقال مواد معدنی برشمرد و گفت:برای جابه‌جایی زغال به بندرعباس به دلیل یک خط بودن خطوط ریلی و قدیمی بودن ریل‌ها با مشکل روبروییم.

حسنعلی رضایی کارشناس مسوول بازرگانی اداره کل راه آهن اصفهان  در این جلسه گفت:خط دوم بافق – زرین‌شهر تا پایان سال دو خط خواهد شد و ظرفیت حمل در محور اصفهان – بندرعباس دو برابر می‌شود .
وی اضافه کرد:صادرکنندگان مواد معدنی می‌توانند در حال حاضر از طریق خطوط ریلی می‌توان به مرزهای رازی،سرخس ،اینچه برون،میر جاوه و شلمچه حمل بار داشته باشند.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی  اصفهان در این جلسه گفت:تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی استان اصفهان با نبود ایستگاه ریلی برای باراندازی مواد معدنی در شهر اصفهان و بالا بودن قیمت حمل‌ونقل روبرویند. 
 
آلبوم تصاویر 3111-6-1396