تاریخ : چهارشنبه 18 مرداد 1396
کد 1534

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان: ایرانیان موفق مقیم خارج از کشور می‌توانند در حل مسایل اقتصادی نقش کلیدی ایفا کنند

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایرانیان موفق مقیم خارج از کشور می‌توانند در حل مسایل اقتصادی نقش کلیدی ایفا کنند.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایرانیان موفق مقیم خارج  از کشور می‌توانند در حل مسایل  اقتصادی نقش کلیدی ایفا کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مصطفی رناسی در دومین جلسه چگونگی بررسی جذب   ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:برای جذب ایرانیان مقیم نیاز به ایجاد شبکه و برنامه‌ریزی مدون است تا علاوه بر تشویق آنان برای رفت‌وآمد به  ایران  انگیزه سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه آنان فراهم شود.
وی اضافه کرد:هدف از ایجاد این کمیته فقط جذب سرمایه از سوی ایرانیان مقیم خارج نیست بلکه جمع‌آوری نظرات و پیشنهاد‌ها آنان برای حل مسایل اقتصادی می‌تواند باشد. 
رناسی خواستار استفاده از تجربه سایر کشورها در موضوع جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی شد و گفت:کشورهایی آسیایی تجربه موفقی در جذب شهروندان مقیم  سایر کشورها دارند که می‌توان از این تجربه برای ایران نیز استفاده شود.
رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد:حضور ایرانیان در حد رفت‌وآمد به ایران صنعت گردشگری را توسعه می‌بخشد .
وی با اشاره به موفقیت برجام در  بخش‌های اقتصادی و سیاسی گفت:برای تنش‌زدایی با سایر کشورها نیاز به استراتژی مشخص و معین باهدف توسعه روابط اقتصادی و سیاسی داریم .
قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اعزام هیات های تجاری به کشورهای اروپایی شد و گفت:برای جذب ایرانیان بایستی هیات های جذب به این کشورها اعزام تا آنان را تشویق به سرمایه گاری در ایران شوند.
علی صفر نورالله مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار راه‌اندازی کارگروه اجرایی برای بررسی راه‌های جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور شد.
محسن ایروانی دیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان در این جلسه گفت:جذب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج به استان می‌تواند تحول گسترده ایی در عرصه اقتصاد استان ایجاد کند.
علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: با شناسایی ایرانیان فعال اقتصادی در امریکا می‌توان با تمرکز و برقراری ارتباط زمینه حضور آنان در ایران را فراهم ساخت.
وی افزود:حضور ایرانیان موفق در عرصه تجارت می‌تواند در قالب تسهیل گر یا منتور زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری و تولید ثروت را فراهم سازد.
 کامران پور جوهری مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه مسایل شخصی،بانکی ،سیاسی و امنیتی را از جملع موانع پیش روی برخی از ایرانیان مقیم خارج برای حضور در ایران برشمرد و گفت:احوال شخصی از جمله ازدواج و طلاق در قوانین نسبت به  ایرانیان دو تابعیت  در کنار برخی از قوانین دست و پاگیر برای حضور ایرانیان مقیم خارج  در ایران مانع ایجاد می کند.
 

 
آلبوم تصاویر 3098-5-1396