تاریخ : پنجشنبه 5 مرداد 1396
کد 1490

در نشست نقش عوامل روان شناسی در موفقیت کسب و کار مطرح شد ؛ کرسی روانشناختی بنگاه های اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می شود/توسعه پایدار بر پایه توسعه روانشناختی یک جامعه است/ بدن انسان ترجمان مسایل روان شناختی است

نشست نقش عوامل روان شناسی در موفقیت کسب و کار با حضور نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ،رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و جمعی از روان شناسان و استادان رشته روانشناسی دانشگاه به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست نقش عوامل روان شناسی در موفقیت کسب و کار با حضور نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ،رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و جمعی از روان شناسان و استادان رشته روانشناسی دانشگاه  به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کرسی روانشناختی بنگاه های اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می شود
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: کرسی روانشناختی بنگاه های اقتصادی با هدف ارتقا سطح کیفی و تقویت نیروی انسانی بنگاه ها در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می شود.
وی افزود: بنگاه های اقتصادی به مشاوران روان شناختی نیاز دارند و اتاق بازرگانی در کنار ارایه خدمات مشاوره مالیاتی ،تامین اجتماعی،کار ،گمرک،بازرگانی و بانکی به زودی این خدمات را به فعالان اقتصادی ارایه می کند.
رناسی خاطر نشان کرد:توجه به موضوعات روانشناختی و روان شناسی در بنگاه های اقتصادی باعث به کار گیری نیروی انسانی مناسب جایگاه در جای تخصصی است و از هدر رفت انرژی کارکنان و ایجاد تعارض در بنگاه جلوگیری می شود.      
وی با اشاره به اینکه در جهان سوم روان شناسی ،جامعه سناسی و مدیریت را علم نمی دانند،افزود:روانشناسی به عنوان یک علم تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها همواره مهم و اثرگذار است .
علی صفرنورالله مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: در کسب و کار رعایت نکات  روان شناختی در موفقیت و بقای بنگاه بسیار حایز اهمیت است .
وی افزود :یک بنگاه اقتصادی با  انسان،اندیشه ،فکر ،انگیزه ،تلاش، حسن شهرت ،مدیریت زمان ،برنامه ریزی ،انرژی و غیره روبروست و برقراری تعادل روانشناختی می تواند به موفقیت این بنگاه کمک کند.
عابدی:موفقیت شغلی شامل  اشتیاق،پیشرفت،هیجانات مثبت،رابطه ها و موولفه معناداری است
محمدرضا عابدی  رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان در این  نشست گفت: موفقیت شغلی شامل موولفه هایی از قبیل اشتیاق،پیشرفت،هیجانات مثبت،رابطه ها و معناداری است که هر فرد با داشتن آن احساس موفقیت شغلی می کند .
وی با تقسیم بندی شخصیت های افراد گفت:در جامعه با افراد ذهن گرا،واقع گرا،هدف گرا ،ارزش گرا و معناگرا روبروییم که هر یک با ویژگی هایی  خاص خود متمایز می شود.
عابدی اظهار داشت: افراد ذهن گرا بر باورهای شغلی،واقع گرا  بر موقعیت های شغلی ،هدف گرا بر اهداف،ارزش گرا بر ارزش های شغلی و معناگرا بر شفقت تاکید دارند.
وی باور،ترس ،نگرانی و مقایسه را چهار موولفه افراد ذهن گرا دانست و گفت:افراد واقع گرا بر ارتباطات ،پرستیژ،منافع و توقعات تاکید می کنند .
عابدی توجه به اهداف فوری ،کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت را از ویژگی افراد هدف گرا عنوان کرد و گفت:خدا،خلق ،خود و خلقت چهار موضوع مورد توجه افراد معناگراست .
وی شغل ،ارتباط ،شخص و ارتقا را چهار موولفه افراد ارزش گرا عنوان کرد و گفت:افراد ارزش گرا  در بالاترین جایگاه تقسیم بندی انسان ها  قرار گرفته است.
نصیری: توسعه پایدار در هر جامعه مبتنی بر توسعه رفتار و شخصیت انسان  های ان جامعه  است
 حمید نصیری مدرس دانشگاه و روانشناسی بالینی در این نشست گفت:توسعه پایدار در هر جامعه مبتنی بر توسعه رفتار و شخصیت انسان  های ان جامعه  است .
وی افزود: بخش عظیمی از موجودیت انسان روان است و روان بر جسم تاثیر می گذارد و امروزه بسیاری از بیماری های جسمی ریشه روانشناختی دارد.
نصیری خاطر نشان کرد:افرادی که دارای بخشودگی بیشتری نسبت به اطرافیان خوددارنند مشکلات قلب و عروق کمتری دارند زیرا ذهن آنان درگیر کینه توزی ، دشمنی و خشونت نیست .
وی افزود: هر فرد تا زنده است با رفتارش بر دیگران تاثیر می گذارد.هر عملی که انجام می دهیم یک بعد روان شناختی و اجتماعی دارد .
نصیری برخی از تغییرات رفتاری انسان ها را به دلیل کمبود مواد آلی در بدن انسان دانست و گفت: کمبود آهن و کلسیم و سایر ویتامین ها بر نوع رفتار انسان تاثیر می گذارد.
وی افزود: از  چهار نفر یک نفر به افسردگی دچار است  که آمار خانمها دو برابر اقایان است .
ابراهیمی : بدن انسان ترجمان مسایل روان شناختی است
امرالله ابراهیمی  روانشناس و سایکوسماتیک در این نشست گفت:افکار و هیجان‌های آدمی، نحوه واکنش‌دهی وی را تغییر می‌دهند، یکی از واکنش‌های بدنی انسان، بیماری است و ما معمولاً از این مسئله غافل هستیم که بیماری‌های جسمانی نظیر زخم معده، بیماری قلبی و عروقی و آسم ممکن است تحت تأثیر افکار و احساسات قرار گیرند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، مدت و شاید حتی وقوع این نوع بیماری‌ها می‌تواند تحت تأثیر حالت‌های روانی مبتلایان به آنها قرار گیرد. چنین اختلالی، اختلال روان‌تنی یا اختلال سایکوسوماتیک و یا اختلال پسیکوسوماتیک نام دارد و به صورت اختلال بدنی که تحت تأثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت، توسط ذهن ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد:بدن انسان ترجمان مسایل روان شناختی وی است و هر چقدر فرد از نظر روانی در شرایط مناسبی قرار گیرد از نظر سلامت جسمی در شرایط بهتری قرار می گیرد.
ملایی نژاد:خودافشایی و ارایه فانتزی دو عامل بهینه سازی رابط زوجین است
میترا ملایی نژاد مدرس دانشگاه و متخصص سلامت زناشویی در این نشست گفت:روابط زناشویی از خودافشایی و ارایه فانتزی مورد علاقه به طرف مقابل آغاز می شود.
وی تاکید کرد:ازدواج دونفره مانند رقص دو نفره است  که  علاوه بر داشتن هارمونی و تناسب هر فرد نقص و عیب طرف مقابل را در دید تماشاگران به یک حرکت جذاب تبدیل می کند .
وی خود افشایی را در روابط زناشویی مهم و اثرگذار دانست و گفت: خودافشایی می تواند در بهبود روابط عاطفی زوجین اثربخش باشد.
 در این نشست راضیه ایزدی و زهره موسوی  روانشناس  صنعتی و سازمانی به ارایه الگوهای موفقیت شغلی و سلامت ،شادکامی و لذت از کار پرداختند.
 
 
آلبوم تصاویر 3085-5-1396