تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1396
کد 1487

تجليل رییس اتاق بازرگانی اصفهان از بانوان كارآفرين ؛ براي حضورفعال بانوان در فعاليت هاي اقتصادي جنگیدیم

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:در گذشته اي نه چندان دور، عده اي براي حضور فعال بانوان در تصميم‌گيري ها و سياست‌گزاري هاي اقتصادي مقاومت مي كردند و معتقد بودند، حضور آنها سرعت پیشرفت تیم‌های اقتصادی را كاهش مي دهد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دومين آيين "شهر فیروزه‌ای با دختران توانا" كه به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) و به همت شوراي عالي بانوان اتاق بازرگاني اصفهان و با حضور شهردار،اعضاي شوراي شهر،مديران سازمان ها و ارگان هاي دولتي،روساي تشكل هاي مردم نهاد و جمع كثيري از فعالان اقتصادي و دختران موفق اصفهاني برگزار شد ؛ با اشاره به تلاش هاي شوراي عالي بانوان گفت: براي تغيير نگاه به حضور زنان در فعاليت هاي اقتصادي، با بسياري از سليقه ها و نظرات مخالف جنگیدیم، اما امروز همه مخالفان اذعان مي كنند که نگاه و فکر اتاق بازرگاني اصفهان براي توانمندسازي بانوان كارآفرين، بسیار مفيد و موثر بوده است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اين تغيير نگاه نه تنها در استان اصفهان كه در كل كشور اتفاق افتاده است و اتاق‌های بازرگاني  خواستاراستفاده و بهره مندي از اين مدل موفق در بخش بانوان و جوانان هستند.
وي تاكيد كرد: در گذشته اي نه چندان دور، عده اي براي حضور فعال بانوان در تصميم‌گيري ها و سياست‌گزاري هاي اقتصادي مقاومت مي كردند و معتقد بودند، حضور بانوان از سرعت پیشرفت تیم‌های اقتصادی کم می‌کند، اما اتاق بازرگاني اصفهان ثابت کرد که این تفکر غلط است و امروز شيريني نتیجه این فکر و اندیشه را احساس می‌كنیم.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: در حاشيه نشست با رییس جمهور يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا، همسرش پرسيد، چرا زن‌های ايراني نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشته باشند؟
من پاسخ دادم ،کجای دنیا می‌توانید زنانی پیدا کنید که در نبرد هشت ساله جهاني علیه یک ملت اینگونه مقاومت کنند؟کجای دنیا زناني همانند مادر شهیدان خودسیانی وجود دارد كه وقتی پیکر دو جوان شهيد خود را همزمان تشييع مي‌كند بگويد، تابوت دو پسرم را به يكديگر بچسبانید و به همه بگویید که همان طور که با هم به دنیا آمدند، امروز نيز خود هر دو را به خدا می‌سپارم.در كجاي دنیا زناني مانند زنان خرمشهر می‌توانید پیدا کنید که از شرافت خود اينگونه دفاع كنند؟
سهل‌آبادي ادامه داد: یکی از موضوع‌هاي مورد سوال در افکار عمومي دنیا نسبت به ایران ، آزادي ها و زمينه هاي فعاليت هاي زنان است در حالي كه بيش از٥٠ درصد از زنان و دختران ما در مدارس و دانشگاه ها، بيمارستان هاو كارخانه  شاغل هستند و حضور آن‌ها در محيط‌هاي كسب و كار کمترین حاشیه را ایجاد می‌کند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان در ادامه افزود: یکی از افتخارات ما این است که از مجلس شوراي اسلامي مصوبه‌ای گرفتیم که در کميسیون‌هاي تخصصي، ٣٠درصد كرسي ها به خانم‌ها اختصاص داده شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موفقيت هاي اتاق اصفهان در حوزه هاي بين المللي گفت: به همت واحد امور بين الملل و با مشاركت شوراي عالي جوانان، شوراي عالي بانوان و مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) ، پروژه مشاركت اجتماعي اتاق بازرگانی اصفهان به همراه پروژه های ارائه شده توسط اتاق هاي بازرگاني کشورهای انگلستان، برزيل و هندوستان به مرحله نهايي رقابت اتاق هاي جهان در سيدني استراليا راه یافت و اميدوارم در مرحله نهايي نيز به رتبه اول اين مسابقه دست يابيم.
آلبوم تصاویر Baz-3002-5-1396