تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1396
کد 1483

مدیرکل آموزش ایمیدور: واحدهای معدنی می‌توانند در قالب حقوق دولتی تا سقف 5 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها به امضا برسانند

مدیرکل آموزش،پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) گفت: واحدهای معدنی می‌توانند در قالب حقوق دولتی تا سقف 5 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با دانشگاه به امضا برسانند.
مدیرکل آموزش،پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) گفت: واحدهای معدنی می‌توانند در قالب حقوق دولتی تا سقف 5 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با دانشگاه به امضا برسانند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید شمس‌الدین سیاسی راد در نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی  اصفهان تصریح کرد:این معادن می‌توانند به‌جای حقوق دولتی با دانشگاه‌ها برای افزایش کمی و کیفی تولیدات خود قرارداد ببندند.
وی توجه به بخش تحقیق و توسعه از سوی واحدهای معدنی را عامل موثر در افزایش درامد آنان برشمرد و گفت:آموزش و راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه واحدها با همکاری سازمان‌های متولی می‌تواند نقش مهمی در توسعه بخش معادن داشته باشد.
سیاسی راد حوادث معدنی و تخریب محیط‌زیست را دو چالش واحدهای معدنی برشمرد و گفت:با آموزش و تحقیق و توسعه می‌توان این چالش‌ها را  برطرف  ساخت.
وی مساله اصلی بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه واحدهای معدنی را تقاضا دانست و گفت:تقاضا دو بخش داخلی و خارجی دارد و هر دو در کنار هم باید موردتوجه قرار گیرد.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار همکاری ایمیدور با مهندسین معدن باهدف آموزش و پژوهش  در معادن تابعه شد و گفت:ایمیدور می‌تواند زمینه توانمندسازی مهندسین معدن را در معادن زیرمجموعه و همچنین انتقال دانش و فناوری به معدن کاران را فراهم سازد.
مسعود صالحی معاون معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان  در این نشست خواستار پژوهش ایمیدرو در بخش ضایعات سنگ‌های تزیینی استان شد و گفت:سالانه چندین هزار تن ضایعات سنگ در استان تولید می‌شود که با تحقیق و پژوهش می‌توان از تولید این حجم بالای ضایعات جلوگیری  و از ضایعات موجود مواد کاربردی استخراج کرد.
احمد دادوند عضو کمیسیون معادن خواستار اختصاص بودجه به اکتشاف معادن استان شد و گفت:یکی از چالش‌های معادن استان اصفهان کمبود آموزش به معدن کاران است که سازمان صنعت ،معدن و تجارت با همکاری ایمیدرو می‌تواند این نقیصه را جبران کنند.
سید هادی حسینی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این جلسه خواستار الگوبرداری از معادن کشورهای توسعه‌یافته شد و گفت:تولید و فراوری معادن ایران  نسبت به معادن سوئد قابل‌مقایسه نیست .این در حالی است که تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات معادن ایران بیشتر است ولی تولیدات به‌مراتب چند برابر کمتر .
 
آلبوم تصاویر 3083-5-1396