تاریخ : يکشنبه 1 مرداد 1396
کد 1477

کارگاه آموزشی " اصول مالیاتی" ویژه اعضای سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان برگزار شد

به همت کمیسیون تشکل ها و کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کارگاه آموزشی اصول مالیاتی و بررسی هیات های حل اختلاف مالیاتی ویژه سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان برگزار شد.
به همت کمیسیون تشکل ها و کمیته مالیاتی  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کارگاه آموزشی اصول مالیاتی  و بررسی هیات های حل اختلاف مالیاتی  ویژه سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمد اطرج، عضو کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مالیات و مشکلات فعالان اقتصادی با اداره دارایی و سازمان مالیاتی و همچنین هیات های حل اختلاف مالیاتی یکی از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان است گفت: تاکنون در کمیته مالیاتی اتاق اصفهان گام های مهمی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی در هیات های حل اختاف مالیاتی برداشته شد.
وی کمبود دسترسی به اطلاعات و عدم اطلاع از بخشنامه های مالیاتی را یکی از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: آموزش به مؤدیان یکی از مهمترین راهبردهای  اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی عضو این اتاق است که کمیسیون آموزش با همکاری کمیته مالیاتی، دوره های آموزشی متنوعی برای اعضا در نظر گرفته است و تاکنون کارگاه های آموزشی بسیاری در اتاق بازرگانی اصفهان به منظور آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با قوانین و بخش نامه های مالیاتی برگزارشد.
محمد اطرج اولویت مهم اتاق بازرگانی و کمیته مالیاتی این اتاق را پرداختن به موضوعات مالیاتی عنوان کرد و گفت:در شرایط کنونی اتاق با داشتن نمایندگانی در هیات های حل اختلاف مالیاتی می تواند از حقوق فعالان اقتصادی حمایت کند.
عضو کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان در پایان خواستار وحدت رویه هیات های حل اختلاف مالیاتی شد و گفت: نمایندگان اتاق با برگزاری نشست های هم اندیشی می توانند در ایجاد این وحدت رویه در هیات ها نقش مهمی ایفا کنند.
رضا شعاعی، دیگر عضو کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان در این کارگاه  به بررسی مشکلات احتمالی اعضای سندیکای پله برقی و آسانسور اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی پرداخت و گفت: عدم آگاهی از قوانین و بخشنامه های مالیاتی یکی از مهمترین مشکلات فععالان اقتصادی در مواجهه با سازمان مالیاتی و اداره دارایی است که همین امر در هیات های حل اختلاف مالیاتی نیز بسیار مشهود است و عمدتا فعالان اقتصادی استان به دلیل آگاه نبودن به حقوق خود و بخشنامه های موجود که می تواند سبب احقاق حق آنها گردد، در این هیات های حل اختلاف به نتایج لازم دست نخواهند یافت.
شعاعی با اشاره به دفاع تمام قد نماینده اتاق بازرگانی از اعضای اتاق و فعالان اقتصادی در هیات های حل اختلاف مالیاتی گفت: فعالان اقتصادی به ویژه اعضای تشکل های اقتصادی عضو اتاق مانند سندیکای آسانسور و پله برقی باید در ابتدا از مشاره نماینده اتاق بازرگانی در هیات حل اختلاف و سایر کارشناسان و مشاوران مالیاتی اتاق به منظور آشنایی بیشتر با حقوق و نحوه احقاق حق خود استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه چنانچه مؤدی دارای شخصیت حقوقی بوده یا شخصیت حقیقی دارای کارت بازرگانی باشد، حتما باید نماینده اتاق بازرگانی در هیات حل اختلاف مالیاتی حضور داشته باشد افزود: مؤدیان و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی می توانند در صورت عدم حضور نماینده اتاق بازرگانی در هیات حل اختلاف مالیاتی، مطابق قانون به صلاحیت این این هیات اعتراض کرده و از شرکت در آن امتناع نمایند.
رضا فروزنده فر، مشاور مالیاتی و  نماینده اتاق بازرگانی در هیات حل اختلاف مالیاتی نیز در ادامه با معرفی سایت های سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مؤدیان مالیاتی می توانند بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی تامین نمایند اما بدیهی است امکان اشراف به همه بخشنامه ها و قوانین مالیاتی برای مؤدیان فراهم نبوده که به منظور جلوگیری از تضییع حق خود باید از کمک مشاوران مالی مجرب برخوردار گردند.
وی با اشاره به حضور مشاوران و ارائه مشاوره رایگان به اعضاء در اتاق بازرگانی اصفهان، از فعالان اقتصادی خواست از این خدمات اتاق اصفهان به ویژه مشاوره های مالیاتی بهره مند گردند.
فروزنده فر در پایان با ارائه توضیحاتی در باره قانون ارزش افزوده، به سوالات شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی پاسخ گفت.
 
 
آلبوم تصاویر b59-5-1396