تاریخ : دوشنبه 19 تير 1396
کد 1457

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان : از ظرفیت 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری استان استفاده کنیم

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از ظرفیت 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری استان استفاده کنیم .
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از ظرفیت 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری استان استفاده کنیم .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مصطفی رناسی در جلسه بررسی نحوه  جلب همکاری فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:اگر 50 درصد این جمعیت سالانه یک‌بار به ایران سفر کنند صنعت گردشگری متحول می‌شود و چنانچه هر یک از آنان یک‌منزل در ایران خریداری کنند صنعت ساختمان کشور را رونق می‌دهند .
وی با اشاره به حضور  فعال ایرانیان مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید از این ظرفیت برای توسعه کشور و به‌ویژه استان استفاده  کرد زیرا این افراد یا تحصیل‌کرده‌اند یا فعال اقتصادی موفق که توانستند در یک کشور دیگر سال‌ها اقامت کنند.
رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:تسهیل صدور ویزا برای ایرانیان مقیم خارج ،بازدید از جاذبه‌های گردشگری ،بازدید از واحدهای صنعتی فعال و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند زمینه جذب آنان برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم سازد.
 علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه ثروت ایرانیان مقیم ایالات‌متحده امریکا 800 میلیارد برآورد شده است ،افزود:تمرکز بر روی 10 ایرانی موفق در آمریکا می‌تواند زمینه جذب آنان را به سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه به ایران را فراهم سازد.
وی تصریح کرد:استفاده از شبکه ارتباطی و افراد اثرگذار بر روی ایرانیان نخبه می‌تواند زمینه حضور ایرانیان کارآفرین مقیم خارج را در استان اصفهان فراهم سازد.
کامران پور جوهری مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه یکی از چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری  ایرانیان تابع سایر کشورها  را رسمی نبودن تابعیت مضاعف  در برخی از قوانین ایران برشمرد و گفت:  اصلاح برخی از قوانین را برای جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان تابع سایر کشورها مهم و ضروری است .
محسن اصلانی معاون دفتر نمایندگانی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این جلسه گفت:اداره کل امور ایرانیان در خارج وزارت امور خارجه ظرفیت قابل‌توجه برای جذب و تشویق ایرانیان جهت سرمایه‌گذاری در استان اصفهان  
وی تاکید کرد:چنانچه مراحل استعلام از وزارت امور خارجه برای دعوت از ایرانیان مقیم خارج صورت گیرد هیچ مساله و مانعی برای سرمایه‌گذاری و حضور آنان در فضای اقتصادی استان وجود ندارد.
محسن ایروانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری  اصفهان در این جلسه با اشاره به تجربه مالزی در جذب مالزی‌های مقیم سایر کشورها و استقبال رییس جمهوری وقت این کشور از این طرح گفت:استان اصفهان می‌تواند با تمرکز برای ایرانیان سایر کشورها  و جذب آنان
شهرام رییسی معاون سازمان اقتصاد و دارایی استان اصفهان در این جلسه خواستار هماهنگی سازمان‌ها دولتی و بخش خصوصی در معرفی فرصت‌های  سرمایه‌گذاری شد و گفت:شبکه‌سازی اصفهانی‌های مقیم سایر کشورها می‌تواند به جذب آنان بری سرمایه‌گذاری در استان تشویق کند    
 
آلبوم تصاویر 3066-4-1396