تاریخ : دوشنبه 19 تير 1396
کد 1455

سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی چهارمین انقلاب صنعتی 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در نشست خبری سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در اصفهان تصریح کرد:هدف از برگزاری کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان این است که صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی در اصفهان بدانند که دنیا در حال تغییر و به‌روز شدن است و اگر خود را به‌روز نکنند محکوم‌به فنا خواهند بود.
وی تصریح کر: اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه صادرات و شرکت‌های مدیریت صادرات و در حوزه تجارت الکترونیک و ICT به‌عنوان پیش‌قدم همواره از صاحبان ایده حمایت می‌کند.
گلشیرازی با تاکید بر اینکه صاحبان مشاغل و صنایع باید در حوزه تجارت الکترونیک و شرکت‌های مدیریت صادرات فعال شوند، گفت: عدم به‌روزرسانی واحدهای صنعتی توسط صاحبان صنایع محکوم‌به فنا خواهند بود چراکه دنیا در حال تغییر و به‌روز شدن است.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در دوره جدید با تقسیم‌بندی‌های مشخص در کمیسیون‌های مختلف، در حوزه‌های تخصصی فعالیت دارد، تاکید کرد: این کمیسیون‌ها به‌عنوان عناصر پایش محیط کسب‌وکار و به‌عنوان مشاور ایفای نقش دارد که کمیسیون تجارت یکی از این کمیسیون‌ها است.
به گفته وی، یکی از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در اواخر سال گذشته تهیه و رونمایی از سند منظوم در حوزه تجارت داخلی و خارجی، خدمات و ارتباطات بود.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه تجارت الکترونیک و ICT ازجمله حوزه‌هایی است که این کمیسیون به‌صورت ویژه به آن پرداخته  و این حوزه در سند راهبردی نیز سهم بسیاری داشته است، تصریح کرد: در سند راهبردی اتاق اصفهان، راه‌اندازی مرکز رشد صادرات استان موردتوجه ویژه‌ای قرارگرفته است.
گلشیرازی همچنین اضافه کرد: بیش از یکصد دانشگاه و مرکز و موسسه آموزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که بستر مناسبی برای تربیت و تامین نیروی کار محسوب می‌شوند بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان بر معضلات و مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مسئولیتی رگلاتوری دارد، گفت: این بدین معناست که اتاق بازرگانی با پیش‌بینی نیازها و با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود، سیاست‌گذاران، بنگاه‌ها و آحاد مردم را تجهیز می‌کند.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه پیرامون تاریخچه انقلاب‌های صنعتی اول تا سوم، به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اشاره کرد و بیان داشت: خودروهای بدون سرنشین، پهبادها و ربات‌ها نمونه‌هایی از انقلاب صنعتی چهارم هستند اما سوال اینجاست که  انقلاب اخیر چه تاثیری در کسب‌وکار و وضعیت اقتصادی خواهند گذاشت؟
وی به SNAP و TAP30 اشاره کرد و گفت: اینها مشاغل قبلی را زیروزبر می‌کند و کسب‌وکارها را تغییر داده‌اند به‌گونه‌ای که با اشتغال‌زایی جدید، اشتغال‌های قبلی را از بین می‌برند.
در رابطه با جریان علم و دانش در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این خصوص با دانشگاه اشتین بایز آلمان توافق برای تبادل دانش جهت فعالان حوزه مدیریت صادرات منعقد خواهد شد.
سعید صنایعی دبیر اجرایی سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی گفت: سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی ۲۴ تیرماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.
وی در خصوص دلیل برپایی این کنفرانس برای سومین بار، بیان داشت: حرکت سریع انقلاب صنعتی چهارم باعث شد تا این کنفرانس برای سومین بار در ایران برگزار شود.
وی استان اصفهان را پایتخت صنعتی ایران معرفی کرد و که متأسفانه اکنون دچار چالش‌ها و معضلات اساسی و عدیده‌ای است، تاکید کرد: به‌طورقطع حل این مشکلات نیازمند چاره‌اندیشی است.
به گفته دبیر اجرایی سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی؛ وضعیت اقتصاد چهارمین انقلاب صنعتی، مراکز خرید هوشمند، گردشگری و خدمات گردشگری، فناوری‌های نوین و شرکت‌های حوزه مصالح ساختمانی و ساختمان‌سازی از تامین کالا تا مصرف از محورهای برپایی این کنفرانس در اصفهان است.
وی همچنین پیرامون سخنرانان این همایش، گفت: قرار است شش استاد از صاحبان مشاغل متعدد در اتحادیه اروپا از کشورهای فرانسه، آلمان، پرتغال و ایتالیا برای سخنرانی در اصفهان حضور یابند تا صاحبان کسب‌وکار از حضور آن‌ها بهره‌مند شوند.
صنایعی اضافه کرد:نقش فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری و خدمات وابسته ،اتوماسیون صنعتی و صنعت ساختمان ازجمله موضوعاتی است که در این کنفرانس  به آن پرداخته می‌شود.

 
آلبوم تصاویر 3065-4-1396