تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1396
کد 1424

سهل‌آبادی: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از ظرفیت رایزنان بازرگانی ایران و اعزام هیات های تجاری باید استفاده کرد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از ظرفیت رایزنان بازرگانی ایران و اعزام هیات های تجاری باید استفاده کرد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی  از ظرفیت رایزنان بازرگانی ایران و اعزام هیات های  تجاری باید استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت:رایزنان بازرگانی می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان را در سایر کشورها معرفی می‌کنند و زمینه جذب آنان را به استان فراهم کنند.
وی اصلاح برخی از قوانین برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را مهم دانست و گفت:برخی از قوانین برای سرمایه‌گذاری خارجی دست‌وپا گیر است و مسیر فعالیت یک سرمایه‌گذار را طولانی می‌کند.
سهل‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تمرکز اتاق بازرگانی بر آموزش و توانمندسازی دو صنعت سنگ و نساجی استان شد و گفت:بسیاری از واحدهای معدنی و فرآوری سنگ به‌صورت سنتی و با ضایعات بسیاری فعالیت می‌کنند و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان می‌تواند به افزایش بهره‌وری این واحدها کمک کند
مصطفی رناسی رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور به سرمایه‌گذاری  در استان می‌تواند گره سرمایه‌گذاری خارجی را باز کند .
وی با اشاره به مشارکت بالای ایرانیان مقیم خارج کشور در  انتخابات ریاست جمهوری گفت:رفت‌وآمد این ایرانیان به کشور می‌تواند صنعت توریسم را نیز رونق بخشد .
قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه حضور بیمه‌های معتبر بین‌الملل در تضمین سرمایه‌گذاری نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و افزود:پایین بودن رتبه اقتصادی ایران در رتبه‌بندی کشورها جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دشوار ساخته است .
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:امنیت سرمایه‌گذار مهم‌ترین عامل جذب سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه ایرانیان مقیم خارج کشور است .
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه   با تشریح طرح راه‌اندازی مرکز توسعه سرمایه انسانی (HCDC) در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این مرکز دارای یک شورای راهبری و باهدف برنامه‌ریزی و توسعه آموزش ،مطالعات تحقیق و توسعه و ارزشیابی است .
وی اضافه کرد:در این مرکز از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای توانمندسازی فعالان اقتصادی استفاده می‌شود.
علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه خواستار استفاده از تجربه اتاق‌های بازرگانی موفق اروپا  شد و گفت:اتاق پاریس دارای 5 دانشکده است که در تمامی رشته‌های اقتصادی دانشجو می‌پذیرد.
مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار عارضه‌یابی نشست‌های قبلی با ایرانیان مقیم خارج کشور توسط نهادها و سازمان‌های دولتی شد و گفت:تضمین امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری خارجی چه ایرانی چه غیر ایرانی بسیار مهم است.
کامران پور جوهری  نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در  این جلسه خواستار تشکیل کارگروه ویژه جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور در اتاق بازرگانی اصفهان شد و گفت:برقراری رابطه مستقیم  با ایرانیان مقیم خارج و بررسی مسایل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری آنان می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند. 

 
آلبوم تصاویر 3055-3-1396