تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395
کد 1323

رییس معاونت بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان در این مراسم در خصوص مقام والای زن ایراد سخنرانی کرد وافزود:زنان قابلیت های فراوانی دارند که اگر درمسیر خود پرورش یابد میتواند برای خود وجامعه بسیسار مفید وموثر باشند.

زهرا اخوان نسب تصریح کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی وفشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد ،زنان ما بازهم با بلوغ فکری و اعتقادات زیبای خودشان توانسته اند به موفقیت دست یابند.
رییس معاونت بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان در این مراسم در خصوص مقام والای زن ایراد سخنرانی کرد وافزود:زنان قابلیت های فراوانی دارند که اگر درمسیر خود پرورش یابد میتواند برای خود وجامعه بسیسار مفید وموثر باشند.
زهرا اخوان نسب تصریح کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی وفشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد ،زنان ما بازهم با بلوغ فکری و اعتقادات زیبای خودشان توانسته اند  به موفقیت دست یابند.
وی ادامه داد : به عنوان کسی که از 15 سالگی وارد جامعه شده ام میدانم که ورود زنان به این عرصه با مشکلات زیادی مواجه است و با وجود مسئولیت های خانواده وار به مدیریت قدرتمندی نیازمنداست تا به نحواحسن بتواند کارهای خود را مدیریت کند.
اخوان تصریح کرد: بانوان با برنامه ریزی میتوانند مسئولیت ها وکارهای اجتماعی خود را مدیریت کنند تا خللی در نحوه انجام کارا ایجاد نشودوباتوجه به اینکه 49درصداز جمعیت کشور را زنان تشکیل میدهند با موفقیت این قشر در پیشبرد موفقیت جامعه نقش به سزایی خواهند داشت.
اخوان اذعان داشت: مدیران ما بایداین را بدانند که اگر میخواهند درصد میزان موفقیت وپیشرفت خود در کار را افزایش دهند وباتوجه به اینکه بیشترین قشر تحصیل کرده کشور را زنان تشکیل میدهند ،میبایست از این پتانسیل به خوبی استفاده کنند تا شاهد پیشرفتهای روزافزون کشور در همه عرصه های اقتصادی واجتماعی باشیم.
رییس هیئت مدیره شرکت قارچ یکتای سپاهان دراین جلسه ضمن خوشامدگویی به معاونت بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان وهیئت همراه ،خانم اخوان نسب را مصداق بارز یک بانوی نمونه  دانست وگفت: همین که با وجد مشغله های زیاد در اتاق بازرگانی ،قبول دعوت کردید وبه محد آباد آمدید نشان دهنده سعه صدر و لطف شماست.
دادخواه ضمن تبریک میلادبانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت:زنان ما خود باعث خیر وبرکت هستند وهمین که با وجود وظایف خانه داری وهمسر داری ،در عرصه اقتصادی تلاش میکنید نشان دهنده مسئولیت پذیری شماست ونتیجه این کار شما این شده است که توانسته ایم برای مجموعه ای با تعداد 400نفر ایجاد اشتغال کنیم ومحصولات ارزشمندی را به بازار عرضه نماییم .
وی تصریح کرد:در زمانی که ،بزرگ ترین دغدغه مسئولین اشتغال است ،جای بسی تبریک دارد که شما زنان موفق توانسته اید خدمات شایان توجهی را به مردم ارائه کنید.
دادخواه   با بیان اینکه زنان محمدآباد نیزدر همه عرصه های اقتصادی واجتماعی فعالیت های مثمر ثمری دارند ،افزود:با توجه به اینکه مردم ما بسیار متدین ومذهبی وعقیدتی هستند ،جای خرسندی است که بانوان با تعهد کامل به کار وتلاش می پردازند  وباتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشبرد موفقیت این شهر سهیم هستند ومایه مباهات است که این کار اقتصادی در این شهر شکل گرفته است.
رییس هیئت مدیره شرکت قارچ یکتای سپاهان در این مراسم اظهار داشت:زنان محمد آباد با عزمی راسخ در عرصه تولید قارچ فعال هستند وبا توجه به تامین زیرساخت های این کار ،فعالیتشان را حتی در منازل شخصی خود انجام میدهند که کمک معیشتی بسیار خوبی برای آنها است .
او افزود: در هر دوره دوماهه که برای پرورش قارچ اقدام میکنند سودی بالغ بر چهار تا پنج میلیون تومان برای این عزیزان ایجاد می شودو این سود دهی بسته به بازار کار خود میتوان تا هشت میلیون نیز افزایش یابدو همین امر باعث افزایش چنین مشاغل خانگی  در شهر ها و روستاهای اطراف شده است.
رییس هیئت مدیره شرکت قارچ یکتای سپاهان گفت: در این کار به ازای هر کیلوگرم قارچ حدود 10 تا 12 لیترآب مصرف میشود ،این در حالیست  که در استان به ازای هر دو کیلو گندم بالغ بر دو هزار لیتر آب مصرف میشود،پس در شرایطی که کشور با بحران بی آبی مواجه است افزایش چنین مشاغلی میتواند در صرفه جویی از این سرمایه ملی نیز دخیل باشد.
وی عمده ترین مشکل  کار خود را ضعیف عمل کردن خود ودستگاه های دولتی دانست وگفت: متاسفانه تولید قارچ در بخش صنعتی نه تنها سودی ندارد بلکه متحمل زیان نیز خواهدشد وبسیاری از واحد های تولیدی در شش ماهه ابتدای سال مجبور به تعطیلی خواهندشددرصورتی که اگر امکان صادرات این محصول به دیگر کشور ها و طرح های حمایتی دیگری  وجود داشته باشد ،میتواند از بیکاری و تعطیلی این مراکز جلوگیری شود.
دادخواه اذعان داشت: سالانه بالغ بر120هزارتن قارچ  تولید میکنیم اما با وجود معضلات فراوان در بازار فروش این محصول ضرر های زیادی رانیز متحمل میشویم که با وجود صادرات  میتواند از چنین زیان بزرگی جلوگیری کرد اما با توجه به اینکه تاکنون کسانی که مشغول به این قسمت از کار بوده اند در زمینه بازرگانی وتجارت سر رشته نداشته اند همچنان جای خالی صادرات در این بخش تولیدی خالی مانده است.
وی ادامه داد: در کشور هایی مانند چین  با حمایت های منسجمی که از چنین فعالیت هایی میشود ،طبیعتا راه برای پیشرفت وهمچنین خلاقیت ونوآوری در عرضه محصولات  نیز هموار تر خواهد شد اما متاسفانه در کشور ما همچنان در بعضی از مسائل ،با وجود مشکلاتی از این دست  ،پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
رییس هیئت مدیره شرکت قارچ یکتای سپاهان با اشاره به اینکه این شرکت در موارد متعدد توانسته است جوایز ارزنده ای  را ازآن خود کند ،تصریح کرد: خداوند را شاکریم که در بخش های مختلف اعم ازخانه بهداشت کارگری ،روابط عمومی وغیره توانسته ایم جوایز شایان توجهی را از به شرکت اختصاص بدهیم اما باوجود پتانسیل های موجود برای توسعه بیشتر وبهتر فعالیت هایمان به تلاش بیشتر والبته حمایت های بهتری نیاز داریم.
بخشدار نصرآباد نیز در این جلسه ضمن پاسداشت مقام زن وتبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهارداشت: حضور ریاست معاونت بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان به عنوان یکی از زنان تاثیرگذار در مباحث صنعت،تجارت واقتصاد ،میتواند منجر به شکوفایی ورشد زنان منطقه ما وایجاد اشتغال برای آنها باشد.
آلبوم تصاویر B-Women-12-95