تاریخ : چهارشنبه 18 اسفند 1395
کد 1301

در نهمین جلسه کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد: داشتن روحیه کار تیمی رمز موفقیت یک تشکل است/هر چه تشکل های موجود در کشوری بیشتر باشد با سرعت بیشتری به سوی توسعه گام خواهد برداشت

مشاور کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در نهمین جلسه این کمیسیون با بیان اینکه بیشتر تشکل هایی که در کشور تشکیل می شود از ابتدا به نوعی شبه تشکل بوده و یا در طول فعالیت به شبه تشکل تبدیل می شوند، گفت: یکی از مشخصه های مهم تشکل وجود روحیه کار داوطلبانه در اعضا آن است.
مشاور کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در نهمین جلسه این کمیسیون با بیان اینکه بیشتر تشکل هایی که در کشور تشکیل می شود از ابتدا به نوعی شبه تشکل بوده و یا در طول فعالیت به شبه تشکل تبدیل می شوند، گفت: یکی از مشخصه های مهم تشکل وجود روحیه کار داوطلبانه در اعضا آن است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی عطافر، افزود: اگر این ویژگی در جامعه به یک ارزش تبدیل شود موجب ایجاد یک تشکل در بستری مناسب خواهد شد. مشاور کمیسیون تشکل ها با تاکید بر اینکه لازم است افراد جامعه بزرگ و جهانی فکر کرده ولی در حیطه خود عمل نمایند تصریح کرد: اگر جامعه ای طالب توسعه اقتصادی است افراد آن باید فعالیت خود را به نحو مطلوب انجام دهند و هر چقدر تعداد تشکل های موجود در کشوری بیشتر باشد با سرعت بیشتری به سوی توسعه گام خواهند برداشت. عطافر گفت: تحقیقات نشان داده افراد یک کشور توسعه نیافته حداکثر در سه تشکل خانواده، تشکل کاری و مذهبی عضو هستند در حالیکه حد عضویت افراد در کشورهای توسعه یافته بین 18 تا 26 مورد است. وی ضمن بیان اینکه متاسفانه بستر فرهنگی جامعه ما مناسب تشکل نبوده و مسوول یک تشکل باید به این امر توجه ویژه نماید، گفت: هنر عضو گیری برای رییس یک تشکل بسیار مهم بوده و لازم است رهبر یک تشکل به گونه ای عمل کند که اعضا با قلب و روح خود عضو شده و حاضر به صرف هزینه و زمان خود برای تشکل شوند. مشاور این کمیسیون در پایان سخنان خود تاکید نمود: برای ایجاد یک تشکل قدرتمند لازم است از نظر مالی تشکل را برخوردار نموده و تامین مالی تنها از طریق حق عضویت نبوده مضاف بر اینکه باید تشکل را قلبی نموده و در پایان به بازاریابی داخلی و خارجی پرداخت که در اصطلاح به آن روابط عمومی می گویند. وی مقصود از بازاریابی داخلی را ایجاد محبوبیت برای اعضا و منظور از بازاریابی خارجی را استفاده از امکانات دیگر افراد در راستای بهبود عملکرد اعضا خواند. در ابتدای این جلسه نیز محسن پورسینا، رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فعالیت های کمیسیون تشکل ها به واسطه پتانسیل های خوبی که در تشکل های موجود در استان وجود دارد، به خوبی آغاز شده و در دوران فعالیت خود نیز موفقیت های خوبی در سطح کشور به دست آورده است. وی در ادامه افزود: مجموعه حرکات تشکلی موجب بالارفتن سطح جامعه خواهد شد.
در ادامه محمد اطرج، عضو کمیسیون تشکل ها، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و نماینده اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی ضمن تاکید بر اینکه لازم است در تشکل افرادی انتخاب شوند که منافع شخصی را فدای منافع ملی کنند گفت: اتاق بازرگانی در راستای بخشودگی جرایم مالیاتی خدمتی را به فعالین اقتصادی ارایه می دهد که تا پایان سال ادامه داشته و تشکل ها می توانند از این فرصت بهره مند شوند. وی با تاکید بر الزام داشتن دفاتر قانونی تشکل ها  افزود: به منظور استفاده از ضریب مالیاتی صفر نیز لازم است تشکل ها تمامی اقدامات قانونی را انجام داده و دارای کد اقتصادی باشند. لازم به ذکر است در پایان جلسه نیز پروانه فعالیت سندیکای برق، انجمن سردخانه داران و انجمن قیر اصفهان به مدیران آنها اهدا شد.

--------- پيام اصلی ---------
آلبوم تصاویر B13-12-95