تاریخ : چهارشنبه 27 بهمن 1395
کد 1255

استاد دانشگاه اصفهان : با داشتن عزت‌نفس به دیگران احترام بیشتری می گذاریم و با آنان برخورد بهتر و منصفانه تری می کنیم

نشست عزت‌نفس ; کلید طلایی موفقیت پایدار فرمول کار با حضور عضو علمی رشته مدیریت دانشگاه اصفهان به همت کمیسیون مسوولیت های اجتماعی در سالن اجتماعات اتاق بارگانی اصفهان برگزار شد.
نشست عزت‌نفس ;  کلید طلایی  موفقیت پایدار  فرمول کار  با حضور عضو علمی رشته مدیریت دانشگاه اصفهان به همت کمیسیون مسوولیت های اجتماعی در سالن اجتماعات اتاق بارگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،زهرا اخوان نسب عضو حیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست گفت:کمیسیون  مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی در راستای تقویت مسوولیت های  اجتماعی اعضای خود  سلسله نشست های آموزشی  عزت‌نفس را برگزار  می کند.
سید محسن علامه استاد دانشگاه اصفهان در این نشست گفت: در عالم هیچ باوری به‌اندازه باوری که از خودمان داریم مهم نیست و مردم در یک‌چیز مشترک هستند و همه باهم تفاوت  دارند.
وی بزرگ‌ترین نشانه بلوغ را  رسیدن به دوره‌ای است که ما خودمان را در آغوش بگیریم دانست و گفت: خود پذیری بیماری عجیبی است چون همه را بیمار می‌کند مگر شخص مبتلا را .
 علامه اضافه کرد: با داشتن عزت‌نفس سالم به دیگران احترام بیشتری می‌گذاریم و با آنان برخورد بهتر و منصفانه‌تری می‌کنیم و بدخواه دیگران نمی‌شویم.
وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی باعزت‌نفس ، ترس از مورد بی‌اعتنایی واقع‌شدن پیدا نمی‌کنند ، نگران تحقیر و خیانت نمی‌شوند و در ارتباط با سایرین موفق ظاهر می‌شوند .
 وی چهره‌های عزت‌نفس را شامل برخورد باز و گشوده با انتقادات،راحتی در پذیرش اشتباهات،انعطاف‌پذیری،خردگرایی،واقع‌بینی،اتکا به نیروی شهودی و خلاقیت‌های ذهنی،توانایی روبرو شدن با تغییر،نوع‌دوستی و تعاون و تمایل به اذعان و اصلاح اشتباهات عنوان کرد.
علامه اضافه کرد: بیماری‌های پنج‌گانه عزت‌نفس عبارت‌اند از نوازش نکن، نوازش نخواه ،نوازش نپذیر،خودت را نوازش نکن و   نوازش منفی را رد نکن است .
 عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: ارکان هفت‌گانه عزت‌نفس شامل زندگی آگاهانه ،خودآگاهی، احساس مالکيت،  خودکنترلی ،مسوولیت در برابر خود ،ابراز وجود ،یکپارچگی شخصی است .
وی نخستین  گام درراه آگاهی را درک جهل دانست و گفت: اين زندگی آگاهانه نيست که به همه‌چیز توجه داشته باشيم جز دنيای درونی خويشتن ،زندگی آگاهانه یعنی مراقب باشیم تحت تأثیر باورهای دیگران رفتار نکنیم.
وی اضافه کرد: ضریب هوشی و زمینه خانوادگی نشانه‌های کلیدی موفقیت نبودند.مهم‌ترین نتیجه پژوهش سینگر و علاقه ما به رؤیاهای آنان به آنان اعتمادبه‌نفس و توان می‌بخشد تا بتوانند آینده خود را شکل بخشند.
 
آلبوم تصاویر 2137-11-95