تاریخ : چهارشنبه 8 دي 1395
کد 1185

در نهمین رویداد در مسیر موفقیت عنوان شد: راه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را تسهیل نماییم/ در هر کسب و کار، راهی برای کمک به مردم جامعه و محیط زیست ایجاد کنیم

در نهمین رویداد در مسیر موفقیت، امیر روغنی، موسس شرکت ویسپیرون , vispironکارآفرین نمونه جوان و مشاور وزیر اقتصاد آلمان، ضمن ابراز خرسندی از مثبت شدن دید جهانیان به ایران در سال های اخیر، از مسوولین کشورمان درخواست نمود تا راه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی کوتاه و تسهیل نمایند.
در نهمین رویداد در مسیر موفقیت، امیر روغنی، موسس شرکت ویسپیرون  , vispironکارآفرین نمونه جوان و مشاور وزیر اقتصاد آلمان، ضمن ابراز خرسندی از مثبت شدن دید جهانیان به ایران در سال های اخیر، از مسوولین کشورمان درخواست نمود تا راه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی کوتاه و تسهیل نمایند.        
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این همایش که به همت معاونت جوانان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه یکی از رسالت های اتاق های بازرگانی مدرن توسعه کسب و کار اعضا است، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره جدید فعالیت های خود، با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد UNIDO))، مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) را راه اندازی نموده است و در آن ضمن  شناسایی، درجه بندی و آموزش فعالان بنگاه های کوچک و متوسط که به صورت سفارشی کار می کنند، به شناسایی کارفرمایان نیز پرداخته و ارتباطی مابین آنها برقرار می نماید. وی افزود: در سطح جهانی نیز طبق قراردادی که بین اتاق بازرگانی و یونیدو منعقد شده، امکان ارتباط جهانی برای اعضاء اتاق های بازرگانی ایجاد شده است که این اقدام در راستای توسعه کسب و کار اعضا انجام می شود. رناسی تصریح نمود: یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان که با همت معاونت جوانان در دوره جدید صورت گرفته، برگزاری رویداد در مسیر موفقیت است که به معرفی فعالان اقتصادی شاخص و موفق می پردازد. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان هدف از برگزاری این برنامه را شناساندن راهکارهای رسیدن به موفقیت برای فعالان اقتصادی به ویژه جوانان ذکر کرده و افزود: باور به توانستن، مهم ترین مورد در رسیدن به موفقیت است. وی در پایان تاکید کرد: نخبه ها به دلیل اینکه اندک هستند، کشور را نمی سازند بلکه این جوانان و قشر متوسط جامعه هستند که با ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی می توانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند.
 در ادامه امیر روغنی،با بیان زندگینامه خود گفت: در سال 1978درحالی که فقط 11 سال داشتم از ایران خارج شدم و دوران جوانی خود را در یک مدرسه شبانه روزی در برلین و در شرایط نه چندان مساعد سپری نمودم. وی افزود: در سال 2002 کسب و کار خود را راه اندازی نمودم و درحال حاضردر شرکت من با 380 کارمند و 300 مشتری در سراسر دنیا به تولید نیروگاه های خورشیدی آماده نصب، می پردازد همچنین در پروژه های تحقیق و توسعه با شرکت های خودروسازی و صنایع هوانوردی نیز همکاری داریم. وی عرصه خدمات و تولیدات شرکت خود را بر شاخه مدیریت ناوگان حمل و نقل، تولید انرژی و فناوری اندازه گیری استوار دانست وگفت: موفق بودن اتفاقی نیست و دارای یک فرمول است و فرمولی که سبب موفقیت من و مجموعه من شده استتوجه به موارد ذیل است.
 روغنی با تاکید بر اینکه در هر بیزینس مدل، باید تصوری از آینده کسب و کار و راهی برای کمک به مردم جامعه ، محیط زیست و بهتر شدن زندگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: اولین پیش شرط موفقیت داشتن vision یا چشم انداز مثبت برای آینده است. وی افزود: در یک شرکت دید مدیر بسیار مهم است زیرا اگر کارمندان متوجه شوند که کاری که انجام می دهند در بهبود زندگی مردم موثر است، انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا خواهند کرد. مشاور وزیر اقتصاد آلمان در ادامه گفت: هر شرکت با برنامه ریزی باید توانایی پاسخ به تغییرات بازار و نیازهای روز را داشته باشد و این قدرت تغییر، نوآوری و چابکی سازمان، دومین عامل موفقیت است. روغنی، سومین پارامتر موفقیت را اعتماد به نفس و ایمان داشتن به هدف دانست و گفت هر جوانی با شناسایی و پرورش استعدادهای خود می تواند به موفقیت چشمگیری دست یابد. این کار آفرین نمونه آلمان، داشتن قدرت حل مساله و ذهنی باز را چهارمین عامل موفقیت و از پارامترهای انتخاب کارمندان خود عنوان نمود و تصریح کرد: در شرکت من به هر کارمند متناسب با شخصیت خود مسوولیت داده می شود و اشتیاق آنها برای زمینه فعالیتشان بسیار مهم است، زیرا اشتیاق موجب رشد خواهد شد و اینکه در این شرکت تنها هدف به کارمندان نشان داده شده و راه رسیدن به هدف به آنها القا نخواهد شد. روغنی در ادامه با تاکید بر اینکه در آینده تمام مشاغلی که به ضرر محیط زیست تمام شوند، حذف خواهند شد، افزود: بسیار مهم است که کسب و کار به نفع محیط زیست باشد و اینکه لازم است اخذ مالیات از سوی دولت در بین کارآفرینان نهادینه شود زیرا مالیات هزینه ای است برای داشتن جامعه ای بهتر باید پرداخته شود. روغنی ادامه داد: اگر هر انسان از ارزش وقت خلاقانه و خصوصی خود آگاهی یافته و در این زمان به موضوعاتی از قبیل اینکه کجا هستم، قصد دارم به کجا برسم و در این مسیر چه کارهای درست و اشتباهی انجام داده ام و در راه رسیدن به هدف لازم است چه تغییراتی در من و نحوه کسب و کار من صورت بگیرد، بیاندیشد، بسیار در آینده کاری او موثر خواهد بود.
مدیر عامل هولدینگ ویسپیرون، با بیان اینکه بسیار مشتاقم توان فنی و مالی خود را در کشور و زادگاه خود به کار گیرم افزود: در صورت حمایت و همکاری مسوولان در صدد ایجاد بزرگترین سایت نیروگاه برق خورشیدی کشور به وسعت 200 هکتار در حومه شهرستان شاهین شهر هستم و در صورت موفقیت اجرای این پروژه، سرمایه گذاری های بیشتری در این استان انجام داده و زمینه جذب سرمایه های بیشتری از سوی سرمایه گذاران آلمانی را فراهم خواهم نمود.
لازم به ذکر است از مهمترین افتخارات امیر روغنی، کارآفرین جوان برتر آلمان در سال 2014، کسب عنوان بهترین شرکت فعال در صنعت IT  در سال 2015، انتخاب به عنوان یکی از 40 کار آفرین برتر و موفق آلمان توسط مجله «capital»، اتنخاب شرکت وینسپیرون به عنوان بهترین محیط برای کار در آلمان است.
در پایان این رویداد تندیس ویژه در مسیر موفقیت به همراه لوح یادبود به امیر روغنی اهدا شد.
 
آلبوم تصاویر 2064-10-95