تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1395
کد 1151

در گردهمایی و هم اندیشی فعالان صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان عنوان شد انسجام و هم گرایی انجمن ها تنها راه نجات واحد های تولیدی است

در گردهمایی و هم اندیشی فعالان صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان عنوان شد انسجام و هم گرایی انجمن ها تنها راه نجات واحد های تولیدی است

گردهمایی و هم اندیشی فعالان صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان به همت کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
گردهمایی و هم اندیشی فعالان صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان به همت کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان  درابتدای این جلسه مرتضی بیشه، رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رییس انجمن پلیمر و پلاستیک استان گفت: طبق آمار خانه صنعت در استان اصفهان نزدیک به  1140 واحد پلیمری پروانه بهره برداری گرفته اند که نزدیک به 450 واحد فعال هستند اما  به عنوان یک استان صنعتی عقب مانده ایم.
 وی افزود: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور ومشکلات سیستم بانکی، مالیات و بیمه فشارهایی را بر تولید کنندگان وارد نموده که تنها راه برای کاستن این مشکلات، انسجام و هم گرایی انجمن ها و تشکل های اقتصادی است. بیشه تصریح کرد: از طریق این انجمن ها می توان از حق تولید کنند گان دفاع کرده و ثبات آنها را افزایش داد.  رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار هدف از تشکیل انجمن پلاستیک و پلیمر استان را دفاع از حقوق فعالین این صنعت ذکر نمود. بیشه با بیان اینکه این انجمن از سه کمیسیون حقوقی، روابط عمومی و آموزش تشکیل شده گفت: افزایش تعداد اعضا باعث تاثیر گذاری بیشتر این انجمن خواهد شد.
بیژن سحر ناز، عضو هیات مدیره انجمن لوله و اتصالات PVC کشور وخزانه دار انجمن پلاستیک و پلیمر استان نیز گفت: موازی کاری موجب کاهش اثر بخشی فعالیت ها خواهد شد و اتحاد تمام بخش های پلیمر می تواند مشکلات را کم کند. وی افزود: در حال حاضر نباید منتظر معجزه بود ولی می توانیم با دفاع از حقوق طبیعی خود در صنعت، کنترل مواد اولیه و  کسب و کارخود را حفظ کرده و در مرحله بعد برای توسعه به دنبال راهکار باشیم. سحرناز تصریح کرد: قدرت یک انجمن وابسته به اعضا آن است ومی توان با مشارکت و هم فکری اعضا بسیاری از مسایل را حل نمود.
 در ادامه اصغر مقدم، عضو هیات مدیره انجمن پلیمر و پلاستیک استان و نایب رییس اول این انجمن گفت: به منظور افزایش تعداد اعضا این انجمن لازم است که اهالی صنف های مختلف این صنعت، به صورت تخصصی به معرفی افراد هم گروه خود بپردازند تا بعد از عضو گیری بتوان مشکلات هر صنف را با قدرت و تعامل بیشتر پیگیری نمود.
همچنین اکبر لباف، عضو هیات مدیره انجمن پلیمر و پلاستیک استان و نایب رییس دوم این انجمن با بیان اینکه امروز به دلیل اینکه دولت با مشکلات زیادی روبرست، نباید از آن انتظار کمک داشت، تصریح کرد: اگر تشکلی به خوبی عمل کند می تواند اعضا خود را نجات دهد و هدف اولیه ما حفظ واحدهای موجود در دوره گذار و طی کردن این دوره بحران است و وجود نمایندگان تشکل ها در شورای رقابت می تواند در دفاع از منافع اعضا، موثر باشد.
 مهدی قزوینی دیگر عضو این انجمن نیز گفت: یکی از مسایل مشترک صنوف مختلف پلاستیک، استفاده از پلیمر و ارتباط با پتروشیمی است و تا زمانیکه تولید داخلی نیاز دارد پتروشیمی مجاز به صادرات نیست و این امر مشکلات زیادی را برای فعالین این حوزه به وجود آورده که امید است با قوی شدن تشکل پلیمر و پلاستیک بتوان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
 همچنین حسین پوستین دوز، رییس هیات مدیره شرکت تعاونی صنایع پلاستیک استان اصفهان ضمن اعلام آمادگی به منظورترغیب اعضا تعاونی برای عضویت در انجمن پلیمر و پلاستیک استان گفت: تعاونی ما با 180 عضو، زیر مجموعه اتحادیه ای بسیار قوی در تهران است و عضویت در انجمن پلیمر و پلاستیک استان و قدرتمند شدن آن می تواند برای اعضا ما راهگشا باشد.
 محمد ترابی، نایب ریییس هیات مدیره تعاونی PVC کاران استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن گفت: تعاونی PVCکاران استان اصفهان با 40 عضو بالغ بر 10 هزار نفر را پوشش می دهد و عضویت اعضا تعاونی در این انجمن در پیشبرد اهداف PVC کاران استان بسیار موثر خواهد بود.
 محمود نوابی، تولید کننده تجهیزات ترافیکی نیزبا بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از طریق انجمن ها به یک سیستم پایدار اقتصادی دست پیدا کرده اند، گفت: ترسیم چشم انداز آینده انجمن و اینکه همه اعضا احساس کنند منافع آنها از طریق انجمن تامین خواهد شد، موجب افزایش رغبت برای عضویت و قوی تر کردن انجمن خواهد شد.     
آلبوم تصاویر 2031-9-95