تاریخ : يکشنبه 21 آذر 1395
کد 1143

نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM ایتالیا

نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM ایتالیا

نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM ایتالیا با مدیر عامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شد
نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM  ایتالیا با مدیر عامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان هیات ایتالیایی در زمینه همکاری پنج ساله در برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ و توسعه نمایشگاه بزرگ اصفهان در خصوص سرمایه گذاری، طراحی و ساخت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این  جلسه لوکا فیگاری «luca figari »، مدیرعامل هلدینگ IMM  در این دیدار گفت: ما دو گروه دست همکاری به یکدیگر داده ایم و نباید نه به گذشته و نه به آینده نگاه کنیم بلکه خیلی سریع به تغییرات فکر کنیم به این سبب که تاکنون نمایشگاه های سنگ در ورونا و شیامن به صورت محدود، ولی جهان شمول برگزار می شد اما اکنون این نمایشگاه ها از حالت نقطه ای بین المللی به منطقه ای بین المللی تبدیل شده و این مساله بسیار ارزنده است به این خاطر که می تواند تقابل افرادی از محیط کار و نمایشگاه را ملموس تر کند.
وی افزود: ایران یکی از مهمترین کشورها در زمینه تولید سنگ است و در بازدیدی که من از جدیدترین نمایشگاه سنگ اصفهان داشتم متوجه شدم که نمایشگاه اصفهان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در سطح بین المللی از نظر تعداد بازدید کننده و غرفه داران برخوردار است و با توجه به اینکه ما اکنون در برگزاری نمایشگاه به شکلی در یک رقابت جنگی قرار گرفته ایم باید از گردونه اقتصاد عقب نمانیم.
فیگاری با تاکید بر این که ایران دارای این قابلیت است که پتانسیل های این بخش از قالب یک چارچوب نمایشگاهی درآمده و از معدن تا محل نصب را در برگیرد، گفت: این امر در نهایت منجر به افزایش اشتیاق بازدیدکنندگان و شرکت های بین المللی برای مشارکت در این نمایشگاه ها خواهد شد.
 وی تصریح کرد: ما راه سختی را در پیش داریم و این آخرین فرصت ما در رقابت تنگاتنگ بین المللی است.
فیگاری ادامه داد: ایران و اصفهان نه تنها در بخش سنگ بلکه در بخش های دیگر و نمایشگاه های متعدد دیگر هم پتانسیل های خوبی دارد و ما آماده حرکت هستیم و مهم ایده ای است که شکل گرفته و در هر صورت نباید زمان را از دست بدهیم چون نقشه راه کامل شده است.
گفتنی است: هلدینگ IMM  ایتالیا در زمینه اجرای پاویون های استانی و ملی در خارج از کشور فعالیت می کند و علاوه بر سیستم آموزشی فعالیت های دیگری از جمله نمایشگاه کارارا ایتالیا در دست این هولدینگ است و در این نشست مقرر شد که طی 20 روز آینده تفاهمنامه همکاری بین نمایشگاه بزرگ اصفهان و این شرکت امضا شود.
رسول محققیان مدیر عامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با ارایه گزارشی در زمینه فاز اول سایت نمایشگاه اصفهان اظهار داشت: فاز اول شامل فضاهای سالن نمایشگاه به مساحت تقریبی 21 هزار و 500 متر مربع، ساختمان اداری، خدماتی و پشتیبانی به مساحت حدود 9 هزار متر مربع، فضاهای نمایشگاهی روباز به مساحت 2 هکتار، پارکینگ روباز، پارکینگ مسقف، ساختمان تاسیسات، فضای سبز، تونل تاسیساتی آدم رو، فضاهای سواره و پیاده رو، رستوران، کافی شاپ است.
وی خطاب به هیات ایتالیایی گفت: به شرکت مطبوع شما دو پیشنهاد داریم که باید بررسی کرده و به نتیجه برسیم، یکی از آنها برگزاری پاویون سنگ اروپا در نمایشگاه سنگ که باید در مورد آن بحث و تبادل نظر کنیم و این نقطه شروعی برای سال 2018 خواهد بود که سایت ما افتتاح می شود و پیشنهاد دوم برگزاری نمایشگاه سنگ و معدن در اصفهان به صورت کامل و با شراکت شما خواهد بود که اگر نوع دوم برای شما قابل تحلیل و پذیرش باشد طی یک دوره زمانی 5 ساله می توانیم به بزرگترین شرکت سنگ خاورمیانه برسیم و این حق طبیعی ایران ( و بخصوص اصفهان ) و شماست که به عنوان برگزار کننده نمایشگاه سنگ در اروپا مد نظر این حوزه هستید. که حتی می توانیم با عنوان اسم نمایشگاه در کارارا با عنوان نام ایران و خاورمیانه این نمایشگاه را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: مطمنا این پیشنهاد در این زمان اندک قابل بررسی نیست و نیاز به تحلیل و کار کارشناسی بیشتر برای کار مشترک در آینده دارد.
محققیان با اعلام اینکه پیشنهاد بعدی تفاهمنامه ای است که بتوانیم بر اساس آن مبنای بررسی مشترک برای توسعه نمایشگاه بزرگ اصفهان تلقی کنیم و این تفاهم نامه را بصورت مشترک آماده کنیم.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان  گفت:با توجه به میزبانی چند روزه کمیسیون معادن اتاق از هیات ایتالیایی هلدینگ IMM و نشست هایی در رشته های مختلف صنایع معدنی و نیز پیرامون اجرای پاویون های مشترک داخلی و خارجی نمایشگاهی، نشستی مقدماتی در اتاق بازرگانی برای تعاملات ابتدایی برگزار شد و در نهایت با بازدید از سایت جدید و در حال ساخت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان و برگزاری جلسه نهایی که منجر به عقد تفاهم نامه ای در روزهای آینده شد .
 
آلبوم تصاویر 2028-9-95