تاریخ : شنبه 29 آبان 1395
کد 1109

درمجمع عمومی فوق العاده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان عنوان شد انتقال قطب قیر کشور از اصفهان به بندر عباس

درمجمع عمومی فوق العاده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان عنوان شد انتقال قطب قیر کشور از اصفهان به بندر عباس

مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان با حضورنماینده اتاق بازرگانی ایران و به همت کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد.مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان با حضورنماینده اتاق بازرگانی ایران و به همت کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد.
مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان با حضورنماینده  اتاق بازرگانی ایران و به همت کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد.
در این جلسه، حسین رفعتی، نماینده معاونت تشکل های اتاق ایران، گفت: بر طبق ماده 5 قانون بهبود محیط کسب و کار، در بخش خصوصی وظیفه ساماندهی تشکل ها بر عهده اتاق ایران و در بخش تعاونی به اتاق تعاون، واگذار شده است.
وی افزود: در این راستا آیین نامه ای تدوین شده که بر اساس آن ضوابط و شرایطی برای تشکل هایی که خارج از اتاق فعالیت می کنند و به ثبت مراجع دیگر رسیده اند، در نظر گرفته شد تا مجموعه های موازی در کنار این تشکل ها شکل نگرفته و آنها بتوانند جایگاه خود را در اتاق و پارلمان بخش خصوصی پیدا کنند و تبدیل تشکل صنفی کارفرمایی صنایع قیر و بسته بندی استان اصفهان به انجمن، نیز در همین راستا می باشد.
 نماینده معاونت تشکل های اتاق ایران در پایان تصریح کرد: اتاق بازرگانی انتظار دارد که تمامی مشکلات ، چالش ها و راهکارهای این صنف از طریق انجمن، پیگیری شده و به نتیجه برسد. رفعتی تاکید کرد: اتاق بازرگانی تنها مرجعی است که تشکل می تواند از طریق استفاده از ظرفیت های آن، به وظایف خود عمل کند.
تخصیص ساختمانی به منظور فعالیت تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان
در ادامه امیر عباس اسماعیلی، دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: یکی از رسالت هایی که در دوره جدید فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان، هیات نمایندگان و هیات رییسه بر آن متمرکز شده اند، افزایش ایجاد تشکل های اتاق بازرگانی است و در همین راستا کمیسیون تشکل ها فعالیت های مستمری را با تعدادی از تشکل ها و انجمن های استان داشته و این موجب افزایش سهم تشکل هایی می شود که اتاق بازرگانی وظیفه حمایت از آنها را برعهده دارد.
 وی در ادامه با اظهار امیدواری از اینکه در آینده اتاق بازرگانی اصفهان بتواند به عنوان تشکلی که دیگر تشکل ها در آن قرار دارد، به ایفای نقش بپردازد، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در نظر دارد مجموعه ساختمانی را به تشکل های اتاق اختصاص دهد.
 اسماعیلی در پایان گفت: انجمن صنایع قیر پنجمین تشکلی است که به تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان اضافه شده و امیدواریم این سیر با روندی منطقی، رشد صعودی پیدا کند.
انتقال قطب قیر ایران به بندرعباس
همچنین عباس شیاسی، دبیر انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی استان اصفهان نیز به بیان مشکلات این صنف پرداخته وگفت: بندر عباس به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل ناچیزی دارد و اینکه هزینه انرژی آن به دلیل گرمی هوا نیز کمتر است، قیر خود را ارزانتر از اصفهان می فروشد و همین باعث شده تا مشتریان قیر اصفهان کاهش یابند.
شیاسی ازاینکه برخی از شرکت ها « وکیوم باتوم» را خارج از بورس خریداری کرده و بقیه مجبور به خریداری در بورس هستند، ابراز نارضایتی کرد و گفت: این انجمن بتواند مشکلات کلیدی صنف قیر را مرتفع نماید.
سعید معماریان رییس هیات مدیره انجمن قیر استان اصفهان از انتقال قطب قیر ایران به بندرعباس اظهار تاسف کرد  و گفت: در صورت رفع مشکلات با یاری مسوولان کشوری، صنعت قیر ظرفیت درآمدزایی، ایجاد اشتغال و ورود ارز به کشور را دارد.
 میر علایی عضو اصلی هیات مدیره انجن قیر استان نیز از مسوولین خواست تا دلیل تعطیلی کارخانجات قیر در سطح کشور را هر چه سریعتر پیگیری نمایند.
در ادامه جلسه و با نظارت و همکاری حسین رفعتی و مسعود عرفانی از نمایندگان معاونت تشکل های اتاق ایران و با رای گیری اعضا، اساسنامه انجمن تصویب شد. 
 
آلبوم تصاویر 1999-8-95