تاریخ : شنبه 22 آبان 1395
کد 1091

سهل آبادی در نشست عزت نفس فرمول کار و زندگی در قرن 121 وظیفه اتاق بازرگانی، دفاع از حقوق مردم است

سهل آبادی در نشست عزت نفس فرمول کار و زندگی در قرن 121 وظیفه اتاق بازرگانی، دفاع از حقوق مردم است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وظیفه اتاق بازرگانی، دفاع از حقوق مردم است و هدف ما این است که از امکانات موجود برای حل مسایل اجتماعی جامعه استفاده نماییم
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وظیفه اتاق بازرگانی، دفاع از حقوق مردم است و هدف ما این است که از امکانات موجود برای حل مسایل اجتماعی جامعه استفاده نماییم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست  آموزشی عزت نفس ؛ فرمول کار و زندگی در قرن 21 در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان ، زمینه ای فراهم شده تا از حضور اساتید به نام کشور برای آموزش مباحث مورد نیاز جامعه، استفاده شود.
 سهل آبادی در پایان از حضار خواست تا پیشنهادات خود را در زمینه حل مسایل اجتماعی موجود در جامعه به اتاق بازرگانی انتقال داده تا برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
 وی اظهار امیدواری نمود، که اعضای اتاق  بتوانند با برخورداری از آموزش های مفید، در آینده ای نزدیک در جهت حل مشکلات اجتماعی جامعه از جمله نا امیدی گام بردارند.
رضا چینی  نایب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان  گفت: کمیسیون مسوولیت های اجتماعی به پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی اصفهان، برای نخستین بار تشکیل شد.
وی  افزود: در کمیته فرهنگی اقتصادی  ضرورت تشکیل سلسله نشست هایی در مورد بحث های فرهنگی احساس و این نتیجه حاصل گردید که در کشورمان بر روی مسایل فرهنگی - اخلاقی به خوبی کار و هیچ استانداردی در این زمینه تدوین نشده است.
چینی اظهار امیدواری نمود که با همکاری سازمان استاندارد و اتاق بازرگانی به توان برای اولین بار در کشور در زمینه استاندارد سازی مباحث فرهنگی - اخلاقی اقدام و آن را در سطح ملی مطرح نمود.
نایب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد: در این کمیسیون مقرر شده تا برگزاری این سلسله درس ها هر 45 روز یکبار ادامه یابد.
 سید محسن علامه، عضو هیات علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز ضمن بیان اینکه اغلب انسان ها با احساس شرم مسموم بزرگ می شوند،گفت: عزت نفس به ما می آموزد که خود را دوست داشته باشیم. دوست داشتن خود، مستلزم خود باوری است و خود باوری نیز مستلزم خودشناسی است و اینکه بدانیم چه کسی هستیم و می خواهیم در آینده چه کسی شویم.
 وی افزود: متاسفانه بیشتر انسان ها بر روی نداشته های خود متمرکز هستند تا داشته ها.
علامه تصریح کرد: در دنیا سه سرمایه شناخته شده وجود دارد که شامل سرمایه های انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی مثبت است.
وی تصریح کرد: یکی از سرمایه های ناشناخته و پنهان، عزت نفس است و عزت نفس، حسابی است که روی خودمان باز کرده و هدیه ای است که از خودمان می پذیریم و انسان ها را در مقابل چالش های زندگی تجهیز می نماید. این عضو هیات تحریریه مجله اتاق بازرگانی اصفهان، احساس ارزشمندی، احترام به خود و دیگری و اعتماد به نفس را، ماهیت عزت نفس ذکر کرد و گفت: مسوول رشد و افزایش عزت نفس، کسی به غیر از خود فرد نیست اما 80 درصد افراد دنیا، دارای عزت نفس آسیب دیده هستند.
علامه گفت: با داشتن عزت نفس سالم به دیگران احترام بیشتری گذاشته، با آنان برخورد بهتر و منصفانه تری خواهیم داشت، بد خواه دیگران نخواهیم بود، نگران تحقیر و خیانت نبوده ودر ارتباط با سایرین نیز موفق ظاهر خواهیم شد. وی چهره های عزت نفس را، برخورد باز و گشاده با انتقادات، راحتی در پذیرش اشتباهات، انعطاف پذیری، خرد گرایی، واقع بینی، اکتفا به نیروی شهودی و خلاقیت های ذهنی، توانایی روبرو شدن با تغییر، نوع دوستی و تعاون و تمایل به اصلاح و اذعان اشتباهات، عنوان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: برای رشد سالم نیاز به 16 مرتبه نوازش در روز وجود دارد که می تواند فیزیکال، کلامی و... باشد و برای داشتن عزت نفس باید نوازش شد، نوازش را پذیرفت، نوازش را خواست، خود را نوازش کرد و نوازش منفی را رد کرد.
گفتنی است این نشست به همت کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 
 
آلبوم تصاویر 1981-8-95