تاریخ : جمعه 14 آبان 1395
کد 1079

با حضور هیات مدیره انجمن الیاف مصنوعی چین در اتاق بازرگانی اصفهان ، همکاری نساجی اصفهان و چین در تولید الیاف مصنوعی

با حضور هیات مدیره انجمن الیاف مصنوعی چین در اتاق بازرگانی اصفهان ، همکاری نساجی اصفهان و چین در تولید الیاف مصنوعی

نایب رییس و جمع یاز اعضای انجمن الیاف مصنوعی چین با انجمن نساجی استان اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی دیدار گفتگو کردند.
نایب رییس و جمعی از اعضای انجمن الیاف مصنوعی چین باکمیته  نساجی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی  اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی دیدار  گفتگو کردند.
مجتبی ملا احمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این  دیدار گفت:40 درصد تولید صنعت نساجی کشور در استان اصفهان انجام می شود و این استان می تواند همکاری نزدیکی با واحدهای تولیدی نساجی  چین داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران شرایط خوبی برای توسعه تولید الیاف مصنوعی دارد، افزود: استان اصفهان یکی از مصرف کنندگان اصلی الیاف مصنوعی است و انجمن الیاف مصنوعی چین  می تواند این نیازرا برطرف کند.
  مرتضی شاه کرمی رییس انجمن نساجی استان اصفهان در این  دیدار گفت: استان اصفهان سالانه 60 هزار الیاف اکریلیک تولید می شود که می توان تا سه برابر ظرفیت موجود تولید کرد.
وی چیپس پلی استر را یکی از نیازهای مهم واحدهای نساجی استان برشمرد و گفت:چنانچه تولیدکنندگان چینی بتوانند کالای با کیفیت و  قیمت مناسب ارایه کنند ،تولید کنندگان داخلی  از این کشور مواد اولیه را  خریداری خواهند کرد .
وی با اشاره به اینکه شرایط تحریم اقتصادی فرصت مناسبی برای صنعتگران چین بود که روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه دهند، افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی در دوران تحریم از همکاری با واحدهای صنعتی ایرانی خودداری کردند .
وی پیشنهاد کرد که انجمن الیاف چین با کمیته  نساجی اتاق بازرگانی اصفهان روابط بلند مدت تعریف کند، افزود:به جای فروش کالا در کوتاه مدت باید روابط اقتصادی بلند مدت را تعریف کرد.  
 ژاو جیانگ دونگ(Zhao  Xiang Dong) نایب رییس انجمن الیاف مصنوعی چین در این دیدار  احیای جاده ابریشم را فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات اقتصادی بین شهرهای عضو اتحادیه شهرهای عضو این جاده دانست و گفت: ایران به عنوان یکی از  کشورهای عضو اتحادیه می تواند از تسهیلات و شرایط مناسب تجارت با سایر اعضای اتحادیه در زمینه نساجی استفاده کند.
وی از ظرفیت واحدهای تولیدی نساجی چین برای تامین نیازهای واحدهای نساجی ایران خبر داد و گفت:برقراری ارتباط به صورت انفرادی یا تشکلی  بین فعالان بخش نساجی می تواند نقش مهم در تامین نیازهای دو طرف داشته باشد .
هی یان لی(He Yanli ) عضو هیات مدیره انجمن  الیاف مصنوعی چین در این دیدار گفت:70 درصد صنعت چین در زمینه نساجی فعالیت می کنند.
وی خاطر نشان کرد:سرمایه گذاران چینی آماده سرمایه گذاری مشترک با استان اصفهان در زمینه نساجی است و باید زمینه همکاری دو دوطرف را از طریق تشکلها جستجو کرد.
وی از آمادگی اعضای این اتحادیه جهت تامین نیاز پلی استر، چیپس پل استر و سایر الیاف مصنوعی استان اصفهان  خبر داد و گفت:همکاری تشکل های تخصصی نساجی ایران و چین می تواند به افزایش مراودات تجاری دو طرف بیانجامد.