تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
کد 1065

در نشست تامین مالی بنگاههای کوچک متوسط از طریق پذیرش در بازار سرمایه ؛ تامین مالی یکی از دغدغه های اصلی بنگاه های اقتصادی است

در نشست تامین مالی بنگاههای کوچک متوسط از طریق پذیرش در بازار سرمایه ؛ تامین مالی یکی از دغدغه های اصلی بنگاه های اقتصادی است

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنگاههای اقصادی کوچک و متوسط بیش از 85 درصد در توسعه اقتصاد هر کشوری نقش دارند و نوک پیکان صنعت آن کشور محسوب می شوند .

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنگاههای اقصادی کوچک و متوسط بیش از 85 درصد در توسعه اقتصاد هر کشوری نقش دارند و نوک پیکان صنعت آن کشور محسوب می شوند .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،علی صفرنوراله در نشست  تامین مالی بنگاههای کوچک  متوسط از طریق پذیرش در بازار سرمایه که به همت  کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی در سالن اجتماعات برگزار  شد ،افزود: تامین مالی یکی از دغدغه های اصلی بنگاه های اقتصادی است .

وی افزود: در رابطه با SME ها، بحث توسعه و بهبود کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد  که به این منظور اتاق بازرگانی اصفهان برای نخستین بار در ایران بحث SPX را مطرح کرده است و در این زمینه به فعالیت می پردازد. وی تصریح کرد: مساله تامین مالی برای بنگاه ها  یکی از مسایل مهمی است که متاسفانه امروزه صنعتگران ما به دلیل عدم اطلاع کافی، به تامین سرمایه از طریق بانک ها و یا قرض گرفتن پول با بهره های بالا از بازار کسب و کار روی آورده اند.

 صفرنوراله گفت: یکی از وظایف کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، معرفی روش های تامین سرمایه به فعالان اقتصادی است که در این زمینه نشست های مختلفی برگزار شده و شرکت تامین سرمایه نوین نیز به منظور معرفی راه های تامین سرمایه برای بنگاه های کوچک و متوسط، در این نشست حضور یافته است.

ساسان اله قلی، مدیر عامل کارگزاری تامین سرمایه نوین  در این نشست گفت: در کارگزاری تامین سرمایه نوین، شش خدمت به فعالان اقتصادی ارایه می شود که شامل معاملات در حوزه بورس، اوراق مشارکت واوراق خزانه، مشاوره در زمینه خدمات سرمایه گذاری، مدیریت دارایی ها از طریق سبدگردانی تا مدیریت ریسک دارایی ها، معاملات و پذیرش اوراق بهادار با امکان خرید و فروش حضوری سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، خرید و فروش آنلاین و آفلاین اوراق بهادار، انجام معاملات قراردادهای آتی سهام، انجام معاملات قراردادهای اختیار فروش تبعی است .

وی با بیان این که یکی دیگر از خدمات شرکت تامین سرمایه نوین، مشاوره پذیرش است تصریح کرد: هدف از ارایه مشاوره پذیرش، پذیرش سهام و یا سایر اوراق بهادار شرکت ها در بورس و فرابورس است. اله قلی، وجود یک واحد آموزشی فعال برای فعالان اقتصادی را نیز یکی دیگر از خدمات این شرکت عنوان کرد .

علیرضا کدیور  معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین نیز با بیان این که شرکت های تامین سرمایه در کنار بانک های تجاری کار تامین مالی را برای شرکت ها واشخاص انجام می دهد، گفت: شرکت های تامین سرمایه، خدمات خود را از طریق بازار سرمایه و در دو شاخه کلی روش های مبتنی بر سرمایه و روش های مبتنی بر بدهی،  ارایه می دهند.

کدیور مزایای تامین مالی در بازار سرمایه نسبت به بازار پول را  نداشتن سقف مشخص برای شرکت ها  دوره های بازپرداخت طولانی تر از تامین مالی در بازار پول و پایین بودن  2تا 3 درصدی نرخ آن ذکر کرد.

وی تصریح کرد: ابزارهای مبتنی بر بدهی شامل اوراق مشارکت، گواهی سپرده خاص، اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق سلف و اوراق استصناع، همچنین ابزارهای مبتنی بر سرمایه شامل افزایش سرمایه صندوق، زمین و ساختمان، ادغام و تملیک، صندوق پروژه، عرضه عمومی سهام یا تشکیل شرکت سهامی عام است .

 مجتبی متقی  مشاور بورس و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان نیز از امضای  تفاهم نامه ای  بین اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت فرابورس ایران  خبر داد که بر مبنای آن شرایط استفاده از ابزارهای تامین مالی و پذیرش شرکت ها در فرابورس برای اعضای اتاق، تسهیل خواهد شد. 

 

آلبوم تصاویر 1960-7-95