تاریخ : جمعه 16 مهر 1395
کد 1042

در ششمین جلسه کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی؛ رونمایی از کتاب دوره های آموزشی مورد نیاز فعالان اقتصادی

در ششمین جلسه کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی؛ رونمایی از کتاب دوره های آموزشی مورد نیاز فعالان اقتصادی

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان از کتاب دوره های آموزشی بر پایه نیازسنجی آموزشی مورد نیاز فعالان اقتصادی رونمایی کرد.

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان از کتاب دوره های آموزشی بر پایه نیازسنجی آموزشی مورد نیاز  فعالان اقتصادی  رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،امیر کشانی در ششمین جلسه کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: کتاب دوره های  آموزشی  براساس نیازسنجی از فعالان اقتصادی است که برای رسیدن به این مقصود جلسات مختلفی در هیات رییسه ، کمیته ها و کمیسیون های اتاق   براساس  فرآیند نیاز سنجی واقعی تشکیل  و 130 دوره  با جزییات شامل  سرفصل ها و استاندارد مورد نیاز  مدرس جمع آوری شده است .

وی تصریح کرد: نیازسنجی اموزشی فعالیتی حیاتی و مهم برای آموزش و بهسازی عملکرد هر سازمان است . این کمیسیون برای نخستین بار در  کشور بر پایه شیوه های نوین علمی و عملی و با حضور تمام ذی نفعان ترسیم شده است .

وی هدف از طرح  نیازسنجی آموزشی را شناسایی ملزومات عملکرد یا نیازهای اعضای اتاق به منظور کمک به جهت دهی منابع در بخش هایی که نیاز بیشتری وجود دارد، برشمرد و گفت:امیدواریم با برگزاری دوره های اموزشی بر اساس این نیازسنجی به نیاز فعالان اقتصادی پاسخ داده شود.

کشانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشرفت جامعه تنها به وسیله سرمایه گذاری مالی صورت نمی گیرد، بلکه باید با تغییر افکار، تسهیل کسب و کار، دفاع از ایده های نو و خلاقانه و کار آفرینی ،در حوزه نیروی انسانی سرمایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که فکر خود را تغییر ندهیم  امیدی به بهبودی شرایط اجتماعی و آموزشی نمی توان داشت و آموزش های نوین می تواند زمینه تغییر فکر شود.

کشانی خاطر نشان کرد: برای ایجاد ابتکار و خلاقیت در جامعه باید پزشکان، معلمان و مهندسان کارآفرین داشته باشیم.

شبکه سازی متخصصین، راهکار دستیابی به راه حل ها

کورش خسروی نایب رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازدسازی  اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به طرح  شبکه سازی متخصصین و کارآفرینان استان اصفهان  گفت: سال گذشته این موضوع  مطرح شد و در سال 94 این ماموریت به کمیسیون داده شد تا شبکه را دراختیار مدیران بگذاریم که راهکارهایی بررسی شد.

وی اذعان داشت:در اردیبهشت سال جاری در صدد ایجاد باشگاهی با حضور مدیران شدیم، مانند آنچه در کشورهای پیشرفته وجود دارد.

خسروی  ادامه داد: در این باشگاه مدیران و مشاوران دور هم جمع می شوند و سخنرانی در آن وجود ندارد، بلکه تبادل نظر و بررسی مشکلات توسط مدیران صورت می گیرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی  با بیان اینکه مجری باشگاه شبکه پژوهش است، تصریح کرد:اعضای کمیته اتاق نیز در باشگاه حضور دارند و حتی می توانند به مذاکرات وارد شوند.

خسروی در خصوص نحوه برگزاری این باشگاه گفت: یک جلسه از گردهمایی مدیران در باشگاه برگزار شده است و جلسه بعدی در آبان ماه برگزار می شود .

علی سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:این کمیسیون از شهریور 94 با هدف اینکه آموزش های اتاق بازرگانی باید مبنای علمی داشته باشند و از سلایق و دیدگاه های شخصی به دور باشند، طرح نیاز سنجی آموزشی را پیگیری کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه فرآیند نیاز سنجی بسیار خوب و علمی پیش رفته و نتایج قابل توجهی داشته است، یادآور شد: 85 درصد دوره های آموزشی که پیش بینی اجرای آنها شده است، عمومیت دارند و آموزش هایی در حوزه اموراداری، تامین اجتماعی، مالیات، قوانین گمرک ، واردات و صادرات را در بر می گیرند  مورد نیاز همه کمیسیون ها است .

وی از برگزاری مرحله دوم دوره ها ی آموزش اتاق بر اساس نیازسنجی های انجام شده در نیمه دوم مهرماه خبرداد و گفت:  تلاش شده است در مرحله دوم از لحاظ تکنیکی از روشهای نو استفاده کنیم ونواقص و کمبودهای موجود را تکرار نکنیم.

علیرضا نادری  مسوول کمیته ارتقا فرهنگی کار، کارآفرینی و کارگروهی کمیسیون نیز با اشاره به اینکه برای برگزاری جلسات آموزشی اولویت بندی داشته ایم، خاطر نشان کرد: باتوجه به منابع محدود سرفصل های مورد نیاز آموزشی اتاق در فرصت زمانی مطلوب تهیه شده اند و اکنون یک چهارچوب بسیار کامل برای آموزش دادن در دست داریم.

وی تاکید کرد: همه اهدافی که باید متحول شوند و ویژگی افرادی که باید دوره ها را تدریس کنند، مشخص شده است و همه حوزه های آموزشی جدا سازی شده و هدف اصلی ما دانش افزایی بوده است .

نادری عنوان کرد: بر اساس مطالعاتی که بر اتاق های بازرگانی کشورهای دنیا صورت گرفت مدل اجرایی تلفیقی از مدل اروپایی – آسیایی برای کمیسیون  انتخاب  شده است .

وی با بیان اینکه نرم افزاری نیز برای ورود افراد متقاضی و اعضای اتاق برنامه ریزی شده است، گفت: در این نرم افزار عنوان همه دوره های آموزشی، زمان برگزاری و استاد مربوطه ذکر شده است و افراد می توانند با مراجعه به این نرم افزار ثبت نام کنند و حتی ارزیابی و صدور مدرک هم از طریق همین سایت صورت می گیرد.

نادره راست قلم کارشناس ارشد آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: دوره های آموزشی سال 95 ، از مرداد ماه شروع شد و تا پایان شهریور10 دوره برگزار شد.

وی اظهار داشت: تعداد افرادی که در این دوره ها شرکت کردند تقریبا 60 نفر در هر دوره بود که البته به خاطر کمبود مکان مجبور به پذیرش این تعداد شدیم وگرنه تا حدود 100 نفر متقاضی داشتیم.

وی دوره های برگزار شده  را دوره های خرید و سفارشات خارجی،گمرک، مقررات صادرات ، واردات و مالیات برشمرد و گفت: به درخواست اعضای اتاق نیاز به برگزاری مجدد دوره های مذکور داریم.

آلبوم تصاویر 1944-7-95