تاریخ : پنجشنبه 1 مهر 1395
کد 1017

همایش قوانین و مقررات معدنی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود/محدودیت استفاده از سنگ درنمای ساختمان باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد

همایش قوانین و مقررات معدنی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود/محدودیت استفاده از سنگ درنمای ساختمان باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد

عضو هیات رییسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان گفت: همایش قوانین و مقررات معدنی با حضور کارشناسان و مسوولین بخش معادن وزارت صنعت،معدن و تجارت 26 مهر در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان گفت: همایش قوانین و مقررات معدنی با حضور کارشناسان و مسوولین بخش  معادن وزارت صنعت،معدن و تجارت  26 مهر در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید رسول رنجبران در جلسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان  تصریح کرد:از آنجا که اتاق بازرگانی ایران با هدف ارتباط و تعامل بیشتر اتاق های استان ها، اقدام به تقسیم اتاق های استان ها به منطقه ای کرده است، با دعوت از اتاق های استان های یزد، چهارمحال و کاشان در همایش قوانین و مقررات معدنی می توان با اعضای کمیسیون معادن این شهرستان ها تعامل بیشتری برقرار کرد.

وی ضمن پیشنهاد این که شماره ای از مجله اتاق بازرگانی به کمیسیون معادن و صنایع معدنی اختصاص یابد، گفت: در این مجله می توان بسیاری از مسایل و مشکلات استانی، ملی و فراملی معدنی را عنوان کرده و به دنبال راهکاری برای حل آنها بود.

محمد رضا عالم، مسوول کمیته کانی های فلزی کمیسیون معادن اتاق اصفهان  در این جلسه گفت: تولید پایلوت بومی سازی شده ورق مس از کانی های مسی، از سال 86 در جهاد دانشگاهی اصفهان به صورت آزمایشگاهی انجام می شود و تولید این ورقه ها به صورت فویل مانند است که تکنولوژی آن در ایران وجود ندارد.

وی با بیان این که این ورقه ها در صنایع الکترونیک و نظامی کاربردهای خاصی دارد، افزود: در این طرح که به صورت آزمایشگاهی به نتیجه رسیده به تولید ورقه های مسی در حد 9 تا 300 میکرون می پردازند.

عالم، مقاومت الکتریکی و حرارتی پایین و رسانایی وانعطاف پذیری بالا را از ویژگی های این ورقه ها و قیمت فروش این ورقه ها بسته به ضخامتشان را حدود 30 تا 50 دلار در هر کیلوگرم عنوان کرد.

محمد یوسف صدیقی، مسوول کمیته سنگ های تزیینی با بیان این که شهرداری تهران استفاده از سنگ درنمای ساختمان را محدود کرده، گفت: از آن جا که کشور ما در بحث ایمنی نصب سنگ با مشکلاتی روبروست مقرر شده این کمیته در قالب برگزاری همایشی با دعوت از معماران، شهرداران مختلف، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انبوه سازان ایران به بحث استاندارد سازی استفاده از سنگ و تغییر فرهنگ نصب سنگ برای ساختمان سازان بپردازد، زیرا اگر این فرهنگ در داخل کشور تغییر کند این موضوع به پیشرفت صادرات سنگ نیز کمک خواهد کرد.  

علیرضا دهشید، مسوول کمیته کانی های غیر فلزی نیز از برگزاری جلساتی در خصوص کائولن، کارخانجات کائولن شویی و فراوری آن توسط این کمیته خبرداد.

شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و رییس کمیته صنایع معدنی به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه  برگزاری همایش قوانین و مقررات معدنی پرداخت و گفت: در این همایش که 26 مهرماه برگزار می شود، در قالب یک پنل آموزشی به آموزش قوانین اکتشاف معدن، قوانین بهره برداری، اصول ایمنی و قوانین حقوق دولتی و مدیریت هزینه با حضور مدیر کل دفتر امور اکتشافات، رییس اداره نظارت فنی بر معادن و دبیر کمیته حقوق دولتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران خواهیم پرداخت و در این راستا به چاپ پوستر و بیلبورد در سطح شهر و تجدید چاپ کتاب قوانین معادن پرداخته ایم. وی همچنین از تغییر نام کمیسیون معادن به کمیسیون معادن و صنایع معدنی و کمیته صنایع معدنی به توسعه معادن و صادرات مواد معدنی خبر داد.