تاریخ : چهارشنبه 1 مهر 1394
کد 385

ساسان در کمیسیون اجتماعی اتاق اصفهان : دولت در موضوع هسته ای به صورت سیستماتیک و علمی رفتار کرد

یک اقتصاددان برجسته ،دولت یازدهم را نخستین دولت سیستماتیک و علمی طی سه دهه اخیر دانست
یک اقتصاددان برجسته ،دولت یازدهم را نخستین دولت سیستماتیک و علمی طی سه دهه اخیر دانست و گفت: این دولت بر اساس اصل پارتو که ۸۰ درصد رخدادها را از ۲۰ درصد دلایل می داند ،عمل می کند و امروز می بینیم پس از دو سال تمرکز بر روی توافق هسته ای مهمترین مساله کشور در حال برطرف شدن است.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالحسین ساسان»در جلسه هماهنگی کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان تصریح کرد: بنگاههای اقتصادی برای حل مسایل و مشکلات خود با استناد به این قانون می توانند نتیجه بهتری از پرداختن به همه مسایل بگیرند و دولت روحانی توانست یک مشکل جدی را پس از دو سال حل کند.استاد اقتصاد دانشگاه خاطر نشان کرد:اگر دولت به جای پرداختن به یک مساله به چند مساله می پرداخت علاوه بر هدر دادن انرژی،نتیجه مطلوبی به دست نمی آورد.
ساسان حل همه مسایل و مشکلات را خارج از توان هر دولت و یا نظام سیاسی دانست و گفت:ممکن است یک دولت بتواند در طول هشت سال فعالیت خود یک یا دو مساله را به صورت ریشه ای حل کند ولی انتظار حل همه مسایل یک انتظار درست نیست.وی بیکاری را معلول یک مجموعه علت هایی دانست و گفت:برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه باید به جای پرداختن به معلول به علتها پرداخته شود و با تصمیمات زودگذر نمی توان این علت ها را برطرف کرد.

«زهرا اخوان نسب»ریس کمیسیون امور اجتماعی اتاق اصفهان در این جلسه هدف از تشکیل این کمیته را پرداختن به مسایل اجتماعی پیرامون فعالیت های اقتصادی دانست و گفت:با وجودی که حوزه اجتماعی بسیار وسیع است ولی این کمیسیون تلاش دارد که مسوولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی را مورد توجه قرار دهد .
وی ایجاد رقابت توام با رونق،حفظ محیط زیست از سوی واحدهای تولیدی،توجه به معضل بیکاری در جامعه ،تقویت مهارت های اجتماعی اعضای اتاق و تقویت تفکر انتقادی و مهارت تصمیم گیری جهت حل مساله را از موضوعات اصلی کمیسیون برشمرد.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:یکی از چالش های بنگاههای اقتصادی نبود فرهنگ کار ،کارگروهی و فرار مغزهاست.وی افزود:به دلیل مدرک گرایی جوانان و مهاجرت نخبگان تناسب نیروی کار بویژه در بخش های فنی بر هم خورده است به طوریکه برای استخدام کارگر فنی چندین مهندس کارشناسی ارشد تقاضا ارایه می کنند.رناسی خاطر نشان کرد:تخریب محیط زیست،پایین بودن بهره وری بنگاههای اقتصادی و نبود فرهنگ مصرف کالای ایرانی از دیگر چالش های اجتماعی است که اتاق بازرگانی با تشکیل کمیسیون ویژه خواستار پرداختن به این چالش هاست .
«سعید ساکت»مدیر طرح کمپین فرهنگ ترافیک شهر اصفهان در این جلسه با معرفی طرح چتر سفید ویژه ترافیک شهر اصفهان گفت:این کمپین تلاش دارد که حل مساله ترافیک شهر را به صورت یک مطالبه عمومی شهروندان اصفهانی قرار دهد .
وی توجه به خطوط عابر پیاده ،فرهنگ سازی تردد دوچرخه در سطح شهر،معرفی غذاهای سالم در جشنواره های خیابانی به همراه موسیقی از بخش های این طرح برشمرد و گفت:برای حل معضلات فرهنگی و شهری باید به صورت غیر مستقیم خاستگاه اجتماعی تشکیل داد تا حل این مسایل مطالبه عمومی شود.

«محمدگوهریان»دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه به کارآفرین اجتماعی از سوی کمیسیون شد و گفت:کسب و کار اجتماعی که باعث تقویت درآمد خانوارها می شود می تواند یکی از برنامه های این کمیسیون در طول چهار سال آینده باشد.

«علی نادری»مشاور اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تاثیرگذاری فعالان اقتصادی در فضای اجتماعی شد و گفت:جامعه هدف این کمیسیون اعضای اتاق و فعالان اقتصادی است و تلاش می شود مسایل اجتماعی مرتبط مورد توجه قرار گیرد .

آلبوم تصاویر امور اجتماعی-6-94