تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1396
کد 1725

اخوان نسب در همایش تبیین اهمیت پژوهش در اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد:

پژوهش زیربنای علم و فناوری است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان درهمایش «تبیین اهمیت پژوهش در اشتغال و کارآفرینی» که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان برگزار شد، پژوهش را زیربنای علم و فناوری خواند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش زهرا اخوان نسب، گفت: حذف بسیاری از سر فصل های آکادمیک در دانشگاه ها و آشناسازی جوانان با پژوهش و پرداختن به آن یکی از ضروریات جامعه امروز است. وی پژوهش را عامل حفظ اقتدار ایران در منطقه عنوان و تصریح کرد: پژوهش با ایجاد یک جریان دانایی موجب می شود تا افراد بر اساس یافته های خود محیط را تحلیل کرده و تصمیمات معقولانه تری اتخاذ نمایند. وی کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، جلوگیری از دوباره کاری ها، اتلاف وقت و بودجه، به حداقل رساندن ریسک تصمیم گیری و اجرا در عرصه سیاستگذاریهای کلان، توانمندسازی در راستای مقابله اصولی و حل ریشه ای بحران ها به جای انتخاب راه حلهای مقطعی و... را از جمله نقش های پژوهش در تصمیم گیری های کلان عنوان کرد. رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان بهبود سطح کیفی زندگی را نتیجه نهایی پژوهش دانست و گفت: باوجودیکه تکنولوژی و فناوری در زندگی امروز مردم جاری است، به دلیل سطحی بودن اطلاعات در بسیاری موارد افراد نمی توانند از این پتانسیل به خوبی استفاده نمایند. اخوان نسب افزود: سهم ایران از کل کمیت تولید علم در دنیا روند افزایشی داشته و کشورمان در این زمینه با 22 کشور برتر دنیا در این مقوله در حال رقابت است. وی ضمن تشریح فعالیت های اتاق بازرگانی در حوزه جوانان و بویژه زنان گفت: یکی از مشکلات زنان کشور ما تنها داشتن تحصیلات آکادمیک و نه کاربردی بوده و به همین دلیل شورای عالی بانوان مهارت آموزی بانوان را در راس برنامه های خود قرار داده است. رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی انتقال تجربه زنان فعال اقتصادی به جوانان و ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه های مختلف را نیز از دیگر فعالیت های شورای عالی بانوان ذکر کرد. اخوان نسب با تاکید بر لزوم تدوین استراتژی شغلی توسط جوانان گفت: در کنار استراتژی، مطالعه و رصد به روز تحولات دنیا در موفقیت شغلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. وی افزود: در دنیای کسب و کار امروز رقابت شدیدی حاکم است و تکنولوژی نیز تغییر زیادی در کسب و کارها به وجود آورده پس لازم است با تغییر نگرش، مطالعه و تحقیق و بکارگیری شیوه های نو تحولی در کسب و کارهای سنتی به وجود آورد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در ادامه تاکید کرد: اتاق با آغوش باز پذیرای جوانان بوده و آماده ارایه خدمات مشاوره ای و آموزشی در حوزه راه اندازی کسب و کار و... به این قشرمی باشد.  
در ادامه احسان مشکلانی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور یک بانوی کارآفرین و موفق و انتقال تجربیات ایشان به دانشجویان گفت: نخستین مرکز رشد فرهنگ و هنر در مرکز فرشچیان اصفهان راه اندازی شد. وی با بیان اینکه پس از آن مرکز رشد دانشگاه هنر در خیابان شیخ بهایی و بعد مرکز رشد و مرکز خلاقیت نیز در این دانشگاه ایجاد شد،افزود: در حال حاضر 12 هسته کارآفرین و نوآور در این دانشگاه موجود است. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان تصریح کرد: پس از پایش ایده ها این نتیجه حاصل شد که امکان تجاری سازی ایده های فرهنگی وجود دارد. مشکلانی با تاکید بر اینکه جوانان باید به خلق شغل آینده خود بپردازند، گفت: امکان موفقیت درفعالیتی که با افکار، استعداد و خلقیات ما سازگار باشد بسیار بالاست. وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای فضای کسب و کار مطلوبی بوده و تنها لازم است نسل جوان و خواسته های آنان به درستی شناخته شده تا بتوان از پتانسیل آنها بهره برداری کرد. رییس دانشگاه فرهنگ و هنر تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی و IT موجب افزایش دامنه توانایی های جوانان شده و لازم است مدیران، نسل جدید را بهتر شناخته و بعضا از آنها نیز آموزش بگیرند. مشکلانی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل دریافت اطلاعات به جوانان وجود ندارد، گفت: مهم ترین اولویت امروز مدیران کمک به نسل جدید برای انتخاب هدف مناسب است.
 
آلبوم تصاویر b160-9-1396