تاریخ : يکشنبه 3 بهمن 1395
کد 1220

در کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگاني اصفهان: برای حل مسایل اقتصادی و اجتماعی جامعه به کارآفرین اجتماعی نیاز داریم

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: نسل جدیدي از كارآفرينان نیاز داریم تا مسایل اجتماعی را درک کنند و برای پیشبرد اقتصاد جامعه طرح بدهند
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: نسل جدیدي از كارآفرينان نیاز داریم تا مسایل اجتماعی را درک کنند و برای پیشبرد اقتصاد جامعه طرح بدهند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان عبدالحسین ساسان در کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در سالن اجتماعات افزود:کارآفرین اجتماعی کسانی هستند که پیش‌بینی می‌کنند به زودی موج عظیم بیکاری به خاطر هوش مصنوعی و پیشرفت‌های دیگر پیش می‌آید، با معضل بیکاری چه کنیم؟ وقتی ماهی‌های بزرگ ماهی‌های کوچک را خوردند، با شرکت‌های ورشکسته و نیمه تعطیل چه کنیم؟
وی با اشاره به اینکه  تا ۲ سال آینده  سونامی بیکاری به‌شدت افزایش می‌یابد، گفت: مشاغلی مانند اپراتوری، راننده تاکسی، قطار باهوش مصنوعی از بین خواهد رفت و شاهد حرکت خودرو بدون راننده خواهیم شد. اگرچه در حال حاضر هم تلفن‌های گویا جای خود را به اپراتور داده ولی در آینده اپراتور کامل حذف می‌شود. به‌زور نمی‌توان کارگر گرفت چراکه کارگر در مقابل ماشین کمتر کار می‌کند و نمی‌توان رقابت ایجاد کرد و باید برای اشتغال فکری اندیشید.
ساسان خاطرنشان کرد: جهان امروز  با پدیده تازه‌ای در کارآفرینی روبه‌روست و با همه اهمیتی که به کارآفرین می‌دهیم و به آن نیاز داریم به یک نسل جدید از انها هم نیاز داریم تا مسایل اجتماعی را درک کنند و برای پیشبرد اقتصاد جامعه طرح بدهند. به‌عنوان‌مثال، دولتی توان انجام هیچ پروژه عمرانی را ندارد، چه کند تا ملت خود را با رکود مواجه نشود یا بتواند با آن مقابله کند. اینجاست که نقش کارآفرین اجتماعی به میان می‌آید. در حال حاضر کارآفرین اجتماعی، مقوله جدیدی در سطح دنیاست که با ایجاد ۳۵ دانشگاه، رشته کارآفرینی را تعریف کردند و تا درجه دکتري ارتقا دادند.
زهرا اخوان نسب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی در این جلسه گفت: این کمیسیون برای نخستین بار در بین اتاق‌های بازرگانی کشور تشکیل‌شده و هدف آن ایجاد و تقویت مسوولیت های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و نقش‌آفرینی آنان در بخش‌های مختلف اجتماعی است .
وی برگزاری همایش‌ها و نشست‌های آموزشی و هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی در راستای تبیین نقش مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را از اهم فعالیت‌های این کمیسیون برشمرد. 
 
آلبوم تصاویر 2099-11-95