تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1396
کد 1727

رييس كميسيون گردشگري و برند شهري اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد؛

رجالي: صنعت گردشگری بهترین مزیت استان اصفهان در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی است

سومين جلسه از سلسله نشست هاي بررسي تخصصي مشكلات و موانع صادرات به همت كميسيون هاي تجارت و گردشگري اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.
محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگاني اصفهان در اين نشست با اشاره به جذابيت هاي تاريخي و فرهنگي كشورگفت:صنعت گردشگری ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است به طوریکه بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است. در این بین داشتن میراث فرهنگی متعدد و تولید صنایع دستی گوناگون موجب شده تا علاقه مندان عرصه گردشگری، ایران را به عنوان مقصد مناسب در حوزه گردشگری انتخاب کنند.
وي صنعت گردشگری را بهترین مزيت استان اصفهان در جهت اشتغال زایی و توسعه اقتصادی دانست و افزود:گردشگری برای طبقات پایین جامعه اشتغال ایجاد می کند و تقسیم درآمد و سود را برای تمام طبقات فراهم می کند .
رجالی به برنامه مدون کمیسيون گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان اشاره کرد و گفت:برند شهری اصفهان به تصويب شوراي عالي برند رسيده است و از شرکت های برتر بین المللي تبليغاتي دنيا براي مشاركت در مراحل اجرايي اين پروژه دعوت به همكاري نموده ايم.   
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان نيز در این نشست گفت: فضای اقتصادی استان اصفهان عمدتا تولیدی و صنعتی است و تجار و بازرگان کمتری در این فضا رشد پیدا کرده اند.
وی تاکید کرد:تجارت یک بال اقتصاد است و تولید بال دیگر آن است ، اگر تجارت نباشد تولیدی شکل نمی گیرد .
وی مطالعه بازار،بازارشناسی و مارکتینگ را سه نقش مهم شرکت های مدیریت صادرات برشمرد و گفت: شرکت های مدیریت صادرات نقش یک بازرگان و تاجر را برای تولید کنندگان ایفا می کنند.
گلشيرازي مرکز رشد صادرات اصفهان را انکوباتوري برای رشد صادرکنندگان و تولید کنندگان و مبتنی بر بازار صادراتی دانست و گفت:این مرکز نقش حمایتی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دارد و تلاش می کند که با شناسایی بازارهای صادراتی زمینه فروش و صادرات  کالا و خدمات استان را فراهم کند.
وی تشکیل میزهای صادراتی در استان های کشور از سوی سازمان توسعه تجارت را فرصتی مهم برای بیان مسایل و مشکلات صادرکنندگان و ارایه به شورای عالی صادرات برشمرد و گفت:استان اصفهان بايد حداكثر استفاده را از اختصاص ٥ ميز مشترك برای ارایه راهکار هايي اجرایی براي برطرف شدن صادرات بردارد.