تاریخ : شنبه 1 مهر 1396
کد 1588

گردشگری می‌تواند برای شهرستان سمیرم اشتغال پایدار ایجاد کند

نشست مشترک مسئولین ،دهیاران و شورای اسلامی بخش وردشت شهرستان سمیرم با هیات رییسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی باهدف بررسی فرصت‌های گردشگری این شهرستان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.
نشست مشترک مسئولین ،دهیاران و شورای  اسلامی بخش وردشت شهرستان  سمیرم  با هیات رییسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی باهدف بررسی فرصت‌های گردشگری این شهرستان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان  برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،گفتنی است بیش از چهل نفر از مسئولین ،دهیاران و شورای  اسلامی بخش وردشت شهرستان  سمیرم  طی تور دوروزه از نزدیک با فرصت‌های  اقتصادی شهرستان در بخش گردشگری و کشاورزی  آشنا شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: شهرستان سمیرم دارای پتانسیل‌های بسیاری در بخش گردشگری است و صنعت گردشگری  می‌تواند اشتغال پایدار برای جوانان این شهر فراهم کند.
وی کار فصلی در بخش باغات سیب را تهدید اشتغال پایدار سمیرم برشمرد و گفت: کاشت و برداشت سیب در فصولی از سال انجام می‌شود و در فصل‌های دیگر فرصتی برای کار و فعالیت وجود ندارد .  
وی اقلیم ،آب‌وهوای مطلوب و فرهنگ عشایری  سمیرم را بهترین جاذبه گردشگری سمیرم عنوان کرد و گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی در کنار فرهنگ اصیل عشایر می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.
کرباسی زاده به تجربه شهر ابیانه در جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: وجود خانه‌های قدیمی ،لباس‌های محلی و فرهنگ اصیل عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهر شده است .و نرخ بیکاری این شهر را به سفر رسانده است .
عادل دهدشتی مشاور کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این نشست گفت : برای ایجاد و توسعه صنعت گردشگری باید از خود بپرسیم که چه گردشگرانی جذب این شهر می‌شوند ؟چه چیز برای ارایه به گردشگر داریم و چه چیزی برای میزبانی بهتری کمبود داریم؟
وی تصریح کرد: پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند برنامه مدونی برای توسعه صنعت گردشگری شهرستان سمیرم  طراحی کند.   
پرچمی محقق و پژوهشگر فرهنگی در این نشست خواستار مشارکت مردم و مسئولین شهرستان سمیرم برای توسعه اقتصادی به‌ویژه در بخش گردشگری شد و گفت: توسعه این شهرستان جز با عزم و همت مردم محلی ممکن پذیر نیست .
در پایان این نشست شرکت‌کنندگان با ارایه نظرات و پیشنهاد‌های خود چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری بخش وردشت شهرستان سمیرم را موردبررسی قراردادند.
 
آلبوم تصاویر 3122-6-1396