تاریخ : سه شنبه 27 تير 1396
کد 1473

در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان: تفاهم‌نامه سه‌جانبه اتاق بازرگانی، سازمان تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگري استان اصفهان در موضوع ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی

تفاهم‌نامه همکاري اتاق بازرگانی ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگري استان اصفهان باهدف ساماندهی و توانمندسازي رانندگان تاکسی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی به امضا رسید.
تفاهم‌نامه همکاري اتاق بازرگانی  ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگري استان اصفهان باهدف ساماندهی و توانمندسازي رانندگان تاکسی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی  به امضا  رسید.
در این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تامین ابزارهاي آموزشی سطوح اولیه یادگیري مکالمه به زبان انگلیسی شامل  جزوات، کتاب مکالمه در سفر، هدست،محتواي آموزشی صوتی همچنین پشتیبانی آموزشی و کلینیک و مشارکت در انتخاب متد و تامین اساتید آموزشی در حوزه‌های غیرفنی ( گردشگري). مشارکت در برگزاري دوره‌های آموزشی را متعهد شد .
همچنین سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان فراخوان و شناسایی رانندگان داراي مزیت‌های رقابتی ازجمله تسلط به زبان‌های خارجی. معرفی و طبقه‌بندی جامعه هدف مورد آموزش،فراهم نمودن الزامات مشارکت رانندگان در برنامه‌های توانمندسازی و نظارت بر حسن مشارکت آنان ،تدوین و ارایه سرفصل‌های آموزشی در حوزه مرتبط با مأموریت‌های سازمان تاکسیرانی،تامین فضاي آموزشی مستمر در نقاط ایستگاهی جامعه هدف. تدوین و ارایه پیشنهاد و آیین‌نامه استاندارد اولیه خدمات حمل‌ونقل شهري به گردشگران را بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شد .
 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگري استان اصفهان نیز  مشارکت در انتخاب و تامین اساتید آموزشی در حوزه‌های غیر فنی ( گردشگري) و  ایجاد زمینه همکاري رانندگان آموزش‌دیده تأسیسات گردشگري را  در این تفاهم‌نامه متعهد شد.
سهل‌آبادی:برای توسعه اقتصادی استان  و ریشه‌کنی فقر همه بخش‌ها باید همت کنند
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: برای توسعه اقتصادی استان  و ریشه‌کنی فقر همه بخش‌ها باید همت کنند و صنعت گردشگری می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی جوانان و توسعه استان را فراهم  سازد .
وی ضمن اظهار گلایه از برخی مسئولین استان  در همراهی هیات های تجاری استان به  سایر کشورها گفت:برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین و بررسی فرصت‌های همکاری با شرکت‌های بین‌المللی روابط عمومی باهدف جذب گردشگران خارجی برای اصفهان متأسفانه مسئولین استقبال نمی‌کنند.
سهل‌آبادی به همراهی اتاق بازرگانی اصفهان با شهرداری در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اشاره کرد و گفت:اتاق بازرگانی همواره تلاش می‌کند که در زیرساخت‌های اقتصادی  همراه و همگام با سازمان‌های دولتی باهدف توسعه اقتصاد استان گام بردارد.
وی از اعضای منتخب شورای شهر اصفهان خواست که همکاری نزدیکی با پارلمان بخش خصوصی داشته باشند و زمینه همکاری پارلمان شهر و پارلمان بخش خصوصی را فراهم سازند.
سهل‌آبادی با انتقاد از تأخیر در برگزاری رونمایی از برند شهری اصفهان گفت:بیش از 6 ماه است که برند بین‌المللی اصفهان پس از داوری و اظهارنظرهای کارشناسی مشخص‌شده ولی هنوز مسئولین تاریخی را برای رونمایی اعلام نکردند.
رجالی:تغییر کاربری مجتمع‌های مسکونی به مراکز اقامتی
محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این جلسه تغییر کاربری مجموعه‌های مسکونی به مراکز اقامتی را یکی از ضرورت‌های صنعت گردشگری اصفهان دانست و گفت: شورای شهر با همکاری سازمان میراث فرهنگی می‌تواند زمینه این تغییر کاربری را فراهم کند تا مهم‌ترین نیاز یک گردشگر که مکان اقامتی است برطرف شود .
وی افزود:با بررسی  برنامه استراتژیک  100 اتاق بازرگانی سراسر هان مشخص شد که برنامه‌های استراتژی تدوین‌شده در محتوا مشترکاتی از قبیل گردشگری ،توسعه فضای کسب‌وکار مورد تاکید قرارگرفته است .
رجالی گردشگری را یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت در چرخه مالی در جهت اشتغال ،ارزآوری و رونق مناطق دانست و گفت:برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان به همراهی بیشتر سازمان‌های  دولتی ،شهرداری و فعالان بخش خصوصی نیاز داریم.
داودی: نرخ بانکی 18 درصد  برای ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد
سید کریم داودی عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه خواستار انجام کار عملیاتی در حوزه گردشگری شد و گفت:توسعه هتل کوثر،ساخت هتل هما ،ساخت هتل پنج ستاره تامین اجتماعی و توسعه فرودگاه اصفهان به‌عنوان پروژه‌های قابل انجام باید در دستور کار صنعت گردشگری اصفهان قرار گیرد و هر سازمان  و هر بخش وظایف  خود را به‌سرعت انجام دهد .
وی با اشاره به تمدید پروانه رایگان هتل‌سازی در اصفهان از سوی شورای شهر گفت:باوجودی که شهرداری عوارضی برای ساخت هتل در اصفهان دریافت نمی‌کند ولی نرخ بانکی 18 درصد  برای ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد.
سامانه اصفهان آنلاین برای گردشگران راه‌اندازی می‌شود
علیرضا صلواتی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان در این جلسه گفت:ناوگان حمل‌ونقل  عمومی به‌ویژه در بخش‌های گردشگر پذیر نوسازی شده است و روند ان همچنان ادامه دارد.
وی از رونمایی از «اصفهان آنلاین » به‌عنوان سامانه تامین نیاز گردشگران داخلی  و خارجی خبر داد و گفت:در این سامانه کلیه نیازهای اقامتی،پذیرایی ،گردشگری و غیره گردشگران اطلاع‌رسانی می شو و  نسخه انگلیسی آن به‌زودی رونمایی می‌شود .
زاهدی :نقش رانندگان تاکسی در صنعت گردشگری مهم و اثرگذار است
محمد زاهدی استاد دانشگاه و مشاور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه به اهمیت حمل‌ونقل در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت:گردشگری وقتی شکل می‌گیرد که جابه‌جایی از طریق صنعت حمل‌ونقل ایجاد شود .
وی افزود: ارتقای سطح کیفیت خدمات حمل‌ونقل می‌تواند به جذب گردشگران بیشتر برای اصفهان کمک کند زیرا راننده تاکسی سومین فرد پس از خدمات فرودگاهی است که با گردشگر تماس دارد.
جعفری :میانگین  عمر تاکسی‌های فرودگاه اصفهان از  11 سال به 5/1 سال رسیده است
حسین جعفری مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: باهدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گردشگری ،ناوگان حمل‌ونقل فرودگاه اصفهان نوسازی شد.
وی افزود: میانگین عمر تاکسی‌های فرودگاه اصفهان 11 سال بود که امروز این میانگین به 5/1 سال رسیده است .
وی آموزش به رانندگان تاکسی فرودگاه در بخش‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری ،مراکز اقامتی و یادگیری زبان خارجی را از دیگر برنامه‌های سازمان تاکسیرانی اصفهان برشمرد.
 
 
آلبوم تصاویر 3076-4-1396