تاریخ : دوشنبه 9 اسفند 1395
کد 1279

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان : برند بین‌المللی اصفهان در هفته اصفهان رونمایی می‌شود/تغییر کاربری واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی کمبود هتل را برطرف می‌کند

پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سوی شهرداری اصفهان ،ارایه گزارش از نهایی شدن برند بین‌المللی شهر اصفهان در تالار هیات نمایندگان ساختمان شماره دو اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سوی شهرداری اصفهان ،ارایه گزارش از نهایی شدن برند بین‌المللی شهر اصفهان،بررسی طرح تغیر کاربری واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی با حضور اعضای کمیسیون در تالار هیات نمایندگان ساختمان شماره دو اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین( ITB‌ ) و اعزام هیاتی از استان اصفهان گفت:در این نمایشگاه هیات اعزامی به مذاکره با  شرکت‌های بین‌المللی فعال در صنعت گردشگری،دیدار با شرکت‌های روابط عمومی بخش گردشگری (pr)و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان در این می‌پردازد.
رجالی تصریح کرد:همدلی و هماهنگی بخش‌های مختلف از استانداری،شهرداری،میراث فرهنگی،اتاق بازرگانی و غیره می‌تواند صنعت گردشگری اصفهان را متحول  سازد و زمینه رشد اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری را فراهم می‌سازد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  از نهایی شدن انتخاب برند بین‌المللی  اصفهان  خبر داد و گفت:برند اصفهان پس از ارایه طرح‌ها و شعارهای  مختلف و چندی نظرسنجی داخلی و خارجی در هفته اصفهان رونمایی می‌شود .
رجالی در بخش از سخنان خود با اشاره به وجود 140 هزار واحد مسکونی خالی در استان اصفهان گفت:تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به مراکز اقامتی می‌تواند بخشی از نیاز اقامتی گردشگران را پاسخ دهد.
وی اضافه کرد: فعالان صنعت ساختمان در رکود فعلی مسکن می‌تواند فرصتی برای ایجاد زیرساخت گردشگری ایجاد کنند و از  واحدهای مسکونی چندین طبقه برای اسکان گردشگران استفاده کنند.
رجالی پیشنهاد تصویب پیشنهادی در رابطه با صدور مجوز برای  تغییر کاربری موقت واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی شد و گفت:مصوبه پیشین شورای شهر اصفهان در صفر شدن هزینه پروانه ساخت هتل و مراکز گردشگری  اقدامی ارزشمند برای  رونق هتل‌سازی به شمار می‌آید .
 
سعيد فرداني  مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در این جلسه با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و برنامه‌های حوزه گردشگری  شهرداری اصفهان گفت : در برنامه اصفهان 1400 نقش شهرداری به‌عنوان  سازمان عمومی شهر مشخص و تبیین شده است .
وی گردشگری را اولویت سوم برنامه راهبردی اصفهان 1400 برشمرد و گفت:اعتلای هویت و ایجاد یک تصویر ملی از اصفهان ،ارتقای خلاقیت  و سرزندگی در فضاهای شهری ،افزایش بهره وری ر مدیریت منابع سرمایه‌های سازمانی و توسعه متعادل و متوازن شهر و بهبود خدمات ازجمله بخش‌های برنامه راهبردی شهرداری  در اصفهان 1400 است .
وی از اختصاص 5 میلیارد تومان بودجه برای بخش رسانه ایی حوزه گردشگری  خبر داد و گفت:شهرداری تلاش می‌کند که هویت شهری را  در المان های مختلف به گردشگران داخلی و خارجی نمایش دهد.
وی از طرح  سامان‌دهی ورودی شهر اصفهان خبر داد و گفت:دو ورودی فرودگاه و فلکه دانشگاه صنعتی در دست اجراست   
علیرضا خیامی پور  معاون  بین الملل در امور سرمایه گذاری و مشارکت های خارجی شهرداری اصفهان در این جلسه از معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان خبر داد و گفت:بسته های سرمایه گذاری شهرداری در بخش های فرهنگی ،ورزشی،هنری و اقتصادی در سایت های تاریخی ارایه شده است.
وی با اشاره به موفق بودن پروژه اکواریوم اصفهان گفت: بازدید 800 هزارنفری از این پروژه نشان از  موفقیت طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اصفهان می‌دهد.  
وی خاطر نشان کرد:شهرداری تلاش می‌کند به جای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران ،جذابیت ایجاد می  کند.
 
 
 
آلبوم تصاویر 2155-12-95