تاریخ : يکشنبه 17 بهمن 1395
کد 1239

در حاشیه برگزاری هفدمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری انجام گرفت ؛ نظرسنجی برند بین المللی اصفهان از 240 راهنمای گردشگری از 45 کشور

در حاشیه برگزاری هفدمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری در ایران و تور بازدید از آثار تاریخی اصفهان،نظرسنجی برند بین‌المللی اصفهان از 240 راهنمای گردشگری از 45 کشور در هتل عباسی صورت گرفت.
در حاشیه برگزاری هفدمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری در ایران و تور بازدید از آثار تاریخی اصفهان،نظرسنجی برند بین‌المللی اصفهان از  240  راهنمای گردشگری  از 45 کشور در هتل  عباسی  صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،تور بازدید از آثار تاریخی اصفهان در ادامه برگزاری همایش سالانه راهنمایان گردشگری به مدت 2 روز در  اصفهان برگزار می شود .
پروفسور جعفر جعفری مشاوره گردشگری در جلسه معرفی برند اصفهان و نظرسنجی از شرکت‌کنندگان گفت:اصفهان به‌عنوان نگین درخشنده گردشگری ایران می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی داشته باشد و از این رو برند بین المللی اصفهان به همت بخش خصوصی و دولتی در دست انتخاب است.
وی از مراحل پایانی انتخاب برند بین‌المللی اصفهان خبر داد و گفت:برند اصفهان نشان‌دهنده شخصیت این شهر و حس بازدیدکنندگان آن است.
وی با اشاره به اینکه برند گردشگری اصفهان از سوی اتاق بازرگانی این شهر در دست تهیه است از اعضای کنوانسیون گردشگری 2017 خواست که  پس از بازید از اصفهان، پیشنهادهای خود را برای طراحی این برند ارایه دهند.
رضا گنجوی مدیر پروژه برند شهری اصفهان گفت: این پروژه پس از دریافت بیش از 75 برند پیشنهادی  و داوری داخلی و خارجی به 5 برند نهایی رسیده و طی نظرسنجی نهایی به یک برند نهایی رسیده است .
 
فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در  این مراسم گفت: برگزاری این تور در اصفهان، فرصت مغتنمی برای راهنمایان گردشگری جهان است تا بیشتر با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی اصفهان به‌عنوان سرزمین زویایی مشرق زمین آشنا شوند.
وی افزود: حضور راهنمایان گردشگران جهان در اصفهان فرصت بهتری را برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی همچنین آداب‌ورسوم و صنایع‌دستی این استان را برای بهره‌گیری جهانیان برای لذت بردن از این ظرفیت‌ها به وجود می‌آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه 22 هزار اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند در این استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 850 اثر در فهرست آثار ملی و هفت اثر در فهرست سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد ( یونسکو ) به ثبت رسیده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه صنایع‌دستی این استان مورد استقبال مردم جهان قرار دارد، گفت: شورای جهانی صنایع‌دستی در سال 2015 میلادی اصفهان را به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی برگزید و این شهر در سال 2016 میزبان شورای صنایع‌دستی جهان بود.
. گفتنی است اعضای کنوانسیون گردشگری 2017 جهان قرار است در مدت 2 روز اقامت در استان اصفهان از جاذبه‌های فرهنگی اصفهان و کاشان دیدن کنند. کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان همه‌ساله پس از رای گیری در مجمع جهانی این کنوانسیون با حضور همه اعضای آن در شهر 'پراگ' کشور 'چک'  کشور میزبان سال آینده تعیین می‌شود. ایران در سال 2017 میزبان برگزاری این کنوانسیون بود .
 
آلبوم تصاویر 2117-11-95