تاریخ : جمعه 22 دي 1396
کد 1763

نشست هم اندیشی رویداد هم نت فاضلاب در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد/9 چالش فاضلاب استان در پیشخوان محققان و پژوهشگران شرکت کننده در هم نت

به همت کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان نشست هم اندیشی رویداد هم نت فاضلاب با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان ،پژوهشکده آب و فاضلاب ایران و بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان برگزار شد .
مسعود طاهریون عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با اشاره به 9 فصل  چالش مطرح شده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای برگزاری هم نت فاضلاب گفت:بازسازی شبکه های فاضلاب با تاکید بر روش بومی سازی ،فرسوده بودن شبکه ،نشست و فروریزش زمین از جمله مسایل پیش روی فاضلاب استان اصفهان است .
وی تصریح کرد:کنترل خوردگی در شبکه فاضلاب ،خوردگی تاج لوله ،تخریب لوله و پایین بودن عمر مفید لوله های انتقال فاضلاب به عنوان دومین فصل مهم چالش های صنعت فاضلاب استان است .
وی کنترل و حذف سوسورها  در شبکه فاضلاب را از فصل سوم چالش های فاضلاب استان برشمرد و گفت:ایجاد مشکلات بهداشتی  و روانی برای شهروندان در اثر وفور سوسورها  در  شبکه فاضلاب و ناکارآمدی روش های نظیر سم پاشی به عنوان موضوع قابل طرح در هم نت است .
طاهریون کنترل و حذف بو در شبکه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب و نارضایی شهروندان و کارکنان را فصل چهارم چالش  فاضلاب  استان برشمرد.
وی متناسب سازی ساخت پیکیچ فاضلاب با نیاز امروز و دانش روز ،حذف جلبک  در فاضلاب ،بومی سازی ساخت تجهیزات مرتبط با تصفیه فاضلاب ،بهبود فرآوری لجن ناشی از فاضلاب و ارتقا کیفیت پساب خروجی از دیگر چالش های پیش روی فاضلاب شهرهای استان اصفهان عنوان کرد و گفت:شرکت کندگان در هم نت فاضلاب می توانند با تشکیل تیم های تحقیقاتی بر روی هر یک از چالش های ارایه  شده تحقیق کنند.
 یراقی کارشناس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان در این نشست گفت:هم نت متشکل از همکاری ،مشکل گشایی،نوآوری و توانمندسازی است که در قالب تیم های تخصصی راهکارهای نوین حل یک مساله مشخص می شود.
وی تصریح کرد:امکان سنجی دقیق تر و متمرکز برای عملیاتی کردن طرح های خلاق  نوآور از جمله اهداف برگزاری هم نت در موضوعات تخصصی است .
وی شناسایی افراد صاحب نظر در زمینه های مختلف و امکان سنجی برای بکار گیری تکنولوژی روز ،جلب مشارکت بخش خصوصی در مسیر راه اندازی یا توسعه ،بهره مندی از امکانات و زیرساخت های نهادهای دولتی و تسریع  فرایندها ،مذاکره با سرمایه گذاران یا تامین کنندگان منابع مالی محتمل برای راه اندازی طرح های نو را از دیگر اهداف برگزاری هم نت فاضلاب استان اصفهان است . 
گفتنی است شرکت کنندگان در این  هم نت می توانند تا 30 دی طرح های پیشنهادی مربوط به  چالش های  فاضلاب استان اصفهان را به دبیرخانه ارایه و 18 بهمن صاحب نظران صنعت و دانشگاه و کارشنان و مدیران آبفا طرح های بررسی و 24 الی 26 بهمن رویداد هم نت برگزار می شود.
 
 
آلبوم تصاویر 3213-10-1396