تاریخ : دوشنبه 13 دي 1395
کد 1197

در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان از شهرک گلخانه ایی پارادایس : محصولات گلخانه ایی مزیت صادرات دارد/قانون کار فعلی مانع پیش روی اشتغال زایی واحدهای تولیدی است

جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان از مجتمع گلخانه ایی پارادایس گرگاب اصفهان بازدید و مسایل و مشکلات تولید گلخانه ایی را از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار دادند.
جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان  از مجتمع گلخانه ایی پارادایس گرگاب اصفهان بازدید و مسایل و مشکلات تولید گلخانه ایی را از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،حمیدرضا مصیبی مدیر این مجتمع در حاشیه این بازدید در نشستی با اعضای کمیسیون گفت:تولید محصولات گلخانه ایی این مجتمع در زمینی است که سالها گذشته یکی از قطب های کشاورزی استان اصفهان به شمار می رفت.
وی اضافه کرد:25 هکتار فضای گلخانه ایی این مجتمع است که از سال 1388  فعالیت خود را آغاز کرده است .
وی تولید گوجه و فلفل های رنگی را دو محصول عمده این گلخانه برشمرد و گفت:سالانه 6 هزار تن  محصول گلخانه ایی  تولید می شود که هر هفته یک کانتینر آن صادر می شود.
وی نوسانات قیمت محصولات کشاورزی را یکی از چالش هی عمده تولید گلخانه ایی برشمرد و گفت:قیمت گوجه در سال گذشته 5 هزار تومان و در سال جاری 1500 تومان شده است ،این نوسان قیمت تولید کنندگان این بخش را سردرگم ساخته است . 
وی تقاضا برای صادرات محصولات کشاورزی را مناسب ارزیابی کرد و گفت:متاسفانه تولید کنندگان خودشان به صادرات روی آوردند و شرکت های بازرگانی در بخش محصولات گلخانه ایی حضور چندانی ندارند.چنانچه شرکت های صادراتی در این بخش حصور فعال داشته باشند تولید کنندگان تمرکز خود را بر تولید صادر محور می گذارند.
مصیبی از نحوه فروش محصولات گلخانه ایی در بازارهای میوه و تره بار انتقاد کرد و گفت:پرداخت چهار ماهه و بی توجهی به محصولات گلخانه ایی از جمله مسایل فروش این قبیل محصولات در بازار داخل است.
وی از توانایی تولید خیار گلخانه ایی در این مجموعه خبر داد و گفت:به دلیل سخت گیری  قانون کار  و بالا بودن هزینه کارگر از تولید این محصول که بازار صادراتی دارد ،خودداری کردیم و چنانچه قوانین کار تسهیل شود می توانیم طرح توسعه کشت خیار را   اجرا کنیم.
این تولید کننده  تصریح کرد:نحوه برخورد قانون کار با کارفرما سبب شده که  400 کارگر مشغول در این مجتمع را به 150نفر کاهش دادیم.
گلستان مهر دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:در شرایط کنونی که استان اصفهان با بحران کم آبی روبروست می توان از طریق کشت گلخانه ایی بخشی از محصولات غذایی استان و کشور را تامین ساخت.
وی افزود:تقویت صادرات محصولات کشاورزی بویژه کشت گلخانه ایی می تواند نقش موثری در اشتغال زایی بخش کشاورزی و همچنین رونق اقتصادی استان داشته باشد .
 
 
 
آلبوم تصاویر 2072-10-95