تاریخ : يکشنبه 30 مهر 1396
کد 1635

سبحانی : کنسرسیوم های تخصصی صادراتی، حلقه مفقوده صادرات غیر نفتی ایران است

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل کنسرسیوم های صادراتی را یکی از حلقه های مفقوده صادرات غیر نفتی برشمرد و گفت:ایجاد کنسرسیوم های تخصصی کالاهای صادراتی می تواند به صادرات با حجم و ارزش بالا منجر شود .به عنوان مثال کلیه فولادهای کشور تحت عنوان فولاد ایران در بازارهای بین اللملی به فروش برسد یا در حوزه کشاورزی سیب ایران برندسازی شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،بهرام سبحانی در هفتمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان از نبود قانون مشخص در موضوع کنسرسیوم ها در ایران خبر داد و گفت: اصلاح قانون تجارت و تصویب قانون کنسرسیوم ها می تواند همگرایی و هم افزایی در واحدهای  صنعتی ایجاد کند .
وی با اشاره به نقش مهم کنسرسیوم های صنعتی و صادراتی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته گفت:واحدهای صنعتی کوچک و متوسط  استان اصفهان با همگرایی در قالب کنسرسویم های صنعتی می توانند پروژه های بزرگ داخلی و بین المللی را اجرا کنند.
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان خواستار مشارکت فعال کمیته ها در اصلاح استراتژی کمیسیون شد و گفت:سند استراتژی کمیسیون باید از  درون کمیته ها و کارگروه های کمیسیون جوشش کند.
قوانین مزاحم تولید توسط کمیسیون صنایع اتاق احصا می شود
مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان از احصا قوانین مزاحم تولید توسط کمیته های کمیسیون خبر داد و گفت:شناسایی این قوانین و درخواست اصلاح آن یکی از مهمترین محور فعالیت کمیسیون در سال جاری است .
وی اضافه کرد:برخی از قوانین مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که  مدافع تولید است  به درستی اجرا نمی شود.
وی خواستار رسیدگی به تراکنش های مالی فعالان اقتصادی طبق قانون از سال 1395 شد و گفت:بررسی سالهای قبل از 95 از سوی اداره دارایی خلاق قانون است.
مهمترین دغدغه پیمانکاران استان اصفهان مسایل بیمه تامین اجتماعی است
 مهدی  مسایلی مسوول کمیته خدمات فنی ،مهندسی و پیمانکاری کمیسیون  در این جلسه گفت:مهمترین دغدغه پیمانکاران استان اصفهان مسایل بیمه تامین اجتماعی است که دامنگیر آنان شده است .
وی افزود: حسابرسی ها متعدد سالیانه  تامین اجتماعی و محاسبه جرایم سنگین زمینه را برای فعالیت شرکت های پیمانکاری دشوار ساخته است.
آیین نامه صادراتی طلا و جواهرات مانع بزرگ صادرات این بخش  است
ابراهیم حبیب الهی مسوول کمیته طلا،جواهرات و سنگ های تزیینی کمیسیون در این جلسه خواستار بازنگری در آیین نامه صادراتی طلا و جواهرات شد و گفت:در این آیین نامه 90 درصد مسوولیت ها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی اختصاص دارد .
وی افزود:بخش نامه های بانک مرکزی نقش بسزایی در کاهش صادرات طلای استان اصفهان ایجاد کرده و صادرات این بخش را از 700 میلیون به 20 میلیون دلار تنزل داده است .
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا،نقره و جواهرات استان اصفهان تاکید کرد:نگرش حفظ شمش طلا نمی تواند به چرخه تولید و صادرات طلا و جواهرات کمک کند.
بازار روسیه بازار مهم صادراتی ایران می شود
سید مسعود عبداللهی مسوول کمیته صنایع کوچک و متوسط و کنسرسیوم کمیسیون در این جلسه گفت:بازار روسیه می تواند یکی از بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان در بخش های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی قلمداد شود.
وی افزود:این کشور سالیانه 44 میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد و صنایع غذایی استان می توانند سهمی از ان را کسب کنند.
حضور مشاوران خارجی برای شرکت های تولیدی
رضا خیامیان انرژی، نفت وگاز،صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون در این جلسه خواستار همکاری اتاق بازرگانی در جذب مشاوران خارجی برای توانمند سازی شرکت های تولیدی استان شد و گفت:در فضای بین المللی بایستی شرکت ها با استانداردهای بین المللی آشنا باشند و مشاوران می توانند در این راستا به شرکت های ایرانی کمک کنند.
وی خواستار استفاده  شرکت های بزرگ تولیدی استان اصفهان از  بنگاه های کوچک  و متوسط شد و گفت:فولاد مبارکه با استفاده از توان  صنعتی استان اصفهان توانسته نقش موثری در پویایی بنگاه های کوچک و متوسط ایفا کند.
 سید حسن موسوی مسوول کمیته ساخت تجهیزات و ماشین سازی  کمیسیون در این جلسه خواستار تعدیل نرخ سود بانکی برای شرکت های پیمانکاری شد و گفت:نرخ بانکی اعلام شده بانک مرکزی  از سوی همه بانک ها برای ارایه تسهیلات اجرا نمی شود.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آذرماه در اصفهان برگزار می شود
مجید نایب زاده رییس بخش نمایشگاه های داخلی و بین الملل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان  از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت،تجهیزات صنعتی،کارگاهی،ابزارآلات و نظافت صنعتی آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خبر داد و گفت:در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی صنعتی از جمله آهن و فولاد برگزار می شود.
بهروز حق پناه مسوول کمیته قطعه کاران ، آتش انتظامی  مسوول کمیته فولاد و صنایع متالوژی ، جــواد  متولیان مسوول کمیته صنعت چاپ،بسته بندی و سلولزی و  مظفر چلمقانی مسوول کمیته نساجی  کمیسیون به ارایه گزارش عملکرد کمیته های تخصصی  پرداختند.
آلبوم تصاویر 3143-7-1396