تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1396
کد 1482

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان: قوانین مخل تولید و بهره و جرایم بانکی دو چالش جدی واحدهای صنعتی است

نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: احصا قوانین مخل تولید،عارضه یابی واحدهای صنعتی تعطیل شده و بررسی بهره بانکی و جرایم آن در بخش تولید، سه موضوع اصلی فعالیت این کمیسیون در سال جاری است .
نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: احصا قوانین مخل تولید،عارضه یابی واحدهای صنعتی تعطیل شده و بررسی بهره بانکی و جرایم آن در بخش تولید، سه موضوع اصلی فعالیت این کمیسیون در سال جاری  است .
به گزارش روابط عمومی،مجتبی ملااحمدی در چهارمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:برخی از قوانین حمایت کننده تولید به درستی اجرا نمی شود و برخی از قوانین مخل تولید با تمام توان از سوی سازمان های دولتی نسبت به بنگاه های اقتصادی  اجرا می شود.
وی تصریح کرد:کمیسیون صنایع در سال جاری با شناسایی و اطلاع رسانی این قوانین خواستار اصلاح و بازنگری در این قوانین با هدف تسهیل فضای کسب و کار برای واحدهای صنعتی است .
ملااحمدی بهره بانکی موجود را عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت:در آغاز فعالیت یک واحد تولیدی ،بیمه تامین  اجتماعی،اداره کل مالیاتی و بانکها خواستار دریافت اصل و جرایم وجوه می باشند ولی برای سپرده گذاران بانکی  هیچ سازمان یا نهادی به سپرده گذار  برای مالیات یا بیمه مراجعه نمی کند.
وی راه اندازی دفتر دیدبان محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی اصفهان اقدام موثر در رصد فضای کسب و کار استان دانست و گفت:این دفتر می تواند اطلاعات دقیقی از فضای کسب و کار استان را برای تصمیم سازی مسوولین جمع اوری و تحلیل کند.
وی به نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت:بازدید از واحدهای تولید فولاد و خودرو  استان خراسان  از برنامه های سفر اعضای کمیسیون صنایع اتاق اصفهان به خراسان رضوی است .
امیر مسعود هادی پور مسوول کمیته صنایع غذایی کمیسیون در این جلسه گفت:شرایط تولید مواد غذایی در ایران و تایلند بسیار متفاوت است و تولیدکنندگان تایلندی یکی از مشکلات تولید کنندگان مواد غذایی ایران را ندارند.
مظفر چلمقانی مسول کمیته نساجی کمیسیون خواستار تشکیل اتحادیه صادرکنندگان نساجی استان زیر نظر  اتاق بازرگانی شد و گفت: این اتحادیه می تواند نقش مهمی در صادرات واحدهای نساجی داشته باشد.
 
 
آلبوم تصاویر 3082-5-1396