تاریخ : يکشنبه 31 ارديبهشت 1396
کد 1400

یک تولیدکننده ماشین‌آلات طلاسازی و جواهرات: روند سنتی تولید طلا،ایران را به واردکننده طلا و جواهرات تبدیل می‌کند/تولید طلا در قطب طلای کشور همچنان سنتی است

یک تولیدکننده و صادرکننده ماشین‌آلات طلاسازی استان اصفهان گفت: روند سنتی تولید طلا ،ایران را به واردکننده طلا و جواهرات تبدیل می‌کند.
یک تولیدکننده و صادرکننده ماشین‌آلات طلاسازی استان اصفهان گفت: روند سنتی تولید طلا ،ایران را به واردکننده طلا و جواهرات تبدیل می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،علی‌اصغر صالحی در حاشیه بازدید کمیته فلزات و سنگ‌های گران‌بهای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:در 20 سال گذشته ایران به ترکیه صادرات طلا داشته ولی در حال حاضر از این کشور طلا و جواهرات  وارد می‌کنیم.
وی اضافه کرد:برای ساخت یک قطعه طلا در ایران به روش سنتی بیش از چهار ساعت وقت صرف می‌شود درحالی‌که در روش صنعتی کمتر از ده دقیقه زمان می‌برد.علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌ها تولید باکیفیت و  ظریف به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
وی خواستار حمایت دولت از تولید طلا و جواهرات شد و گفت:نوسازی صنعت طلا می‌تواند ایران را به قطب صادرکننده طلای جهان تبدیل کند و این مهم با ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی طلا باهدف تبدیل تولید سنتی به صنعتی طلا دست‌یافتنی است.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام دنیا از ساخت طلا مالیات بر ارزش افزوه را برمی‌دارند ولی در ایران این مالیات از اصل طلا محاسبه می‌شود و این نوع محاسبه ضبه مهلکی بر این صنعت قدیمی اصفهان  وارد ساخته است .
وی تاکید کرد: روند کنونی باعث می‌شود تا یک سال دیگر ایران به واردکننده صرف طلا خواهد شد .زیرا کشورهای تولیدکننده طلا مالیات بر ارزش افزوه را از ساخت طلا نیز حذف کردند .
صالحی خاطرنشان کرد:دولت باید به صنعت طلا و جواهر بها بدهد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی مناسب زمینه نوسازی کارگاه‌ها طلاسازی  را فراهم کند.
ابراهیم حبیب الهی مسوول کمیته فلزات و سنگ‌های گران‌بهای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این بازدید گفت: صنعت طلا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و ارزآورترین صنعت استان به شمار می‌آید که با مشکلات متعددی روبروست .
وی نحوه محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده ،تولیدات نامرغوب ،نبود کارخانه تصفیه طلا،عوارض گمرکی بر شمش را از چالش‌های این بخش برشمرد و گفت:کمیته با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فعالان این صنعت خواستار حل مسایل و مشکلات فعالان صنعت طلا و جواهرات است.  
آلبوم تصاویر 3042-3-1396