تاریخ : چهارشنبه 31 خرداد 1396
کد 1425

در دومین جلسه کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان؛ تمرکز دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی در مسایل مالیاتی ،بیمه و بانکی فعالان اقتصادی

رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار اصفهان باهدف بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دفتر دیده‌بان  فضای کسب‌وکار اصفهان  باهدف بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مرتضی بیشه در دومین جلسه کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان، مالیات ،بیمه تامین اجتماعی و مسایل بانکی را سه موضوع مهم قابل‌پیگیری و بررسی در این دفتر دانست و گفت:شناسایی قوانین مانع کسب‌وکار و رفع آن می‌تواند به رونق کار و تولید کمک کند.
وی تصیح کرد:پيرو مصوبه هيات رييسه اتاق دفتر دیده‌بان فضاي کسب‌وکار با محوريت كمسيون بهبود کسب‌وکار اتاق تشكيل می‌شود.
کامران پور جوهری نایب رییس کمیسیون در این جلسه گفت:حمايت  از فعالان اقتصادي از طريق اخذ شكايات آنان  در خصوص اقدامات و رویه‌های خلاف بهبود کسب‌وکار دستگاه‌های مرتبط و ارجاع و انعکاس آن به مراجع ذيصلاح بعد از انجام كار كارشناسي و پيگيري موضوع تا حصول نتيجه  از طريق ظرفیت‌های قانوني و افزايش سطح مطالبه گري بخش خصوصي و البته سوق دادن پتانسيل و تمركز  مديران بخش خصوصي به افزايش بهره‌وری واحدهاي اقتصادي ، رصد مستمر وضعيت شاخص‌های فضاي کسب‌وکار و تلاش و برنامه‌ریزی جهت ارتقا رتبه استان و  كشور در اين زمينه و همچنين  اجرا دقيق قوانين و مقررات حمايتي چون قانون رفع  توليد يا بهبود مستمر فضاي کسب‌وکار  و همچنين اقدامات عملي جهت حذف رویه‌ها و تصميمات  اجرايي  مغاير با بهبود فضاي کسب‌وکار و پيشنهاد نسخ قوانين مخل يا تصويب قوانين  مفيد خصوصا از طريق تعامل با نمايندگان  و مركز پژوهش‌های مجلس شوراي اسلامي و دستگاه‌های اجرايي در سطح ملي و استاني است .
ابوالقاسم  مرادی عضو کمیسیون در این جلسه خواستار شناسایی قوانین و بخش‌نامه‌های مخل کسب‌وکار از سوی دفتر بهبود کسب  کار اتاق بازرگانی شد.
مظفر احمدی دیگر عضو کمیسیون خواستار نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس شد و گفت:فعالان اقتصادی دیگر خواستار قانون جدید نیستند بلکه همین قانون‌های حمایت‌کننده به‌درستی اجرا شود.
شادان امینی دیگر عضو کمیسیون خواستار عضویت نماینده دیوان محاسبات کشور در شورای گفتگو باهدف اجرایی شدن مصوبات این شورا شد و گفت:حضور دیوان محاسبات در این شورا می‌تواند سازمان‌های دولتی را به اجرای مصوبات شورا ترقیب کند.
مسعود جمالی دیگر عضو کمیسیون خواستار تمرکز دفتر بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان بر پرونده‌های با فعالان اقتصادی در سازمان‌های دولتی ازجمله اداره کل مالیاتی،سازمان تامین اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها می‌تواند مأموریت این را تحکیم بخشد.
مرتضی سلیمی عضو کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به 5 هزار پرونده شکایت در موضوع بیمه  تامین اجتماعی استان اصفهان گفت:900 پرونده در ماه گذشته از استان به تهران برای رسیدگی ارسال‌شده است و این آمار نشان از مشکلات متعدد بیمه تامین اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی می‌دهد.
 
آلبوم تصاویر 3060-3-1396