تاریخ : دوشنبه 10 مهر 1396
کد 1605

پورسینا: همایش تشکل های اقتصادی آبان ماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

رییس کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همایش تشکل های اقتصادی استان اصفهان آبان ماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، «محسن پورسینا» در ششمین جلسه کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در این همایش مدل های موفق مدیریت تشکل های اقتصادی و آسیب شناسی کار تشکلی با حضور کارشناسان و مدیران تشکلها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: در این همایش  تشکل برتر استان اصفهان پس از ارزیابی عملکرد تشکلهای اقتصادی معرفی می شود.
وی تاکید کرد: ارایه مدل موفق یا استاندارد اداره تشکل اقتصادی از دیگر بخش های این همایش است .
پورسینا  حضور تشکلها در تصمیم گیری های اقتصادی را مهم و اثرگذار دانست و گفت: ارتباط دو طرفه تشکلها با اعضای خود در طول سال می تواند معضلات و چالش های اعضا را شناسایی  و به مسوولین  تصمیم ساز  تصمیم گیر  همراه با راهکارهای  اجرایی منتقل سازد.
پورسینا از بسترسازی اتاق بازرگانی اصفهان برای تشکلها در زمینه های آموزشی و سازماندهی خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی  برای اعضا می تواند استقبال از کار تشکلی را در بین بخش های مختلف افزایش دهد.    
وی اجرایی شدن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را عامل موثر در توانمند سازی تشکل های اقتصادی برشمرد و گفت: در هر جلسه کمیسیون یک تشکل به ارایه گزارش از فعالیت ها و نقاط قوت خود می پردازد.
علی عطافر مشاور کمیسیون در این جلسه انتخاب  استراتژی صحیح از سوی تشکل ها با همکاری کمیسیون تشکل ها را گامی موثر در هدفمند شدن آنان برشمرد و گفت: کمیسیون تشکل ها می تواند با آموزش و حمایت از  تشکل های اقتصادی  زمینه توانمند شدن انان را فراهم کند.
وی ارایه یک  الگو و مدل از یک تشکل اقتصادی موفق را نقطه عطف کمیسیون برشمرد و گفت: تعمیم این مدل موفق می تواند تشکل ها را روز به روز توانمند و موثر سازد.
علی صفر نورالله دیگر عضو کمیسیون در این جلسه خواستار ایجاد تشکل های بزرگ از جمله فدراسیون ها را عامل مهم در پیگیری مسایل و مشکلات اعضا و همچنین توسعه کسب و کار برشمرد و گفت: توانمند شدن تشکل ها به میزان دربرگیری و توان اعضا بستگی دارد و چنانچه تعداد اعضا بیشتر باشد اثرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.
مهدی مسایلی عضو سندیکا برق ایران در این جلسه گفت: سندیکای صنعت برق ایران یکی از تشکل ‌هایی است که بدون تردید عملکرد موفقی در این حوزه داشته است. تشکلی که سال 1379 با 26 شرکت تاسیس شد، در طول کمتر از دو دهه توانست بیش از  500 شرکت فعال در صنعت برق کشور را بر زمره اعضای خود بیفزاید. علاوه بر این، دارا بودن شعب استانی از دیگر ویژگی ‌های مثبت این تشکل است که خصوصا فعالیت‌ های اثر بخش شعبه ‌های خراسان و اصفهان موجبات ارتباط مستقیم‌تر و کاراتر با اعضای مستقر در این استان‌‌ها و نهادهای مختلف دولتی را فراهم آورده است.
وی پیگیری و وصول مطالبات معوق بخش خصوصی صنعت برق از وزارت نیرو ، عضویت دائمی در کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، عضویت در کمیسیون انرژی و کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌ های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران ، تشکیل کارگروه نشاط در وزارت نیرو جهت روانسازی روابط پیمانکاری و کارفرمایی نیرو با پیگیری سندیکا و عضویت در این کارگروه و عضویت در شورای هماهنگی سندیکاهای صنفی، مهندسی و حرفه‌ای کشور و نهاد تعامل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری را از فعالیت های این سندیکا برشمرد.
 
آلبوم تصاویر 3126-7-1396