تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1396
کد 1638

به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

گپ وگفتی دوستانه به مناسبت هفته سلامت روان
شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی دوستانه با بانوان کار آفرین عضو شورا به مناسبت ،هفته سلامت روان در اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن وکشاورزی اصفهان  برگزار کرد.
این جلسه با سخنرانی آقای صالحی از مشاورین محترم اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص قوانین بیمه تامین اجتماعی به صورت پرسش وپاسخ میان اعضا وسخنران ،انجام شد.
صالحی در این جلسه بانوان را جهت استفاده ازقوانین مختلف ازجمله مسائل بیمه کارگران تحت تکفل بانوان کارآفرین ،بازنشستگی کارگر وکارفرما و غیره آنان را راهنمایی کرد.
وی اضافه کرد:با بررسی قانون متوجه می‌شویم که کارفرما موظف است که هر روز ، حق بیمه ای که برای کارگر وجود دارد را به او بپردازد که نرخ حق بیمه شده در قانون کشور ما بین ۷،۲۰و ۳درصد است که 7 در صد تعلق به سهم بیمه شده دارد و 20 درصد حق بیمه کارفرما همچنین سه درصد هم به عنوان حق دولت یاد میشود که این همان بدهی بزرگ دولت به سازمان تامین اجتماعی است.
وی از قوانینی همچون قانون اجبار و قانون زمان در حق بیمه اشاره کرد و گفت:آنچه در این قانون حق برای افراد ایجاد شده است شامل مرور زمان نمی شود، به این معنی که اگر کارگری در زمان حیات اظهار بی نیازی به داشتن بیمه کرده است، پس از مرگ او وراث ، می توانند در این خصوص احقاق حق کنند ، بنابراین کارفرما درباره حق بیمه کارگر باید هشیار باشد و بداند که همیشه موظف به پرداخت است.ایشان همچنین در مورد بیمه اشخاص حقیقی و حقوقی توضیحاتی را ایراد فرمودند.
 
آلبوم تصاویر w-27-7-1396