تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1396
کد 1515

به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ؛ نشست اقتصاد خلاق، بانوان کارآفرین بین المللی برگزارشد

درنشست « اقتصاد خلاق، بانوان کارآفرین بین المللی» که به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، زن ایرانی یک بانوی مسلمان کارآفرین، ارزش آفرین و نقش آفرین در چرخه اقتصاد معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست زهرا اخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان با ابراز تاسف از اینکه از زنان ایرانی چهره مطلوبی در دنیا نشان داده نشده است گفت: یکی از رسالت های شورای عالی بانوان نشان دادن چهره واقعی زنان مسلمان و فعال اقتصادی به دیگر کشورهاست . وی افزود: بالغ بر شصت درصد از تحصیلکرده های دانشگاهی کشور را زنان تشکیل می دهند اما متاسفانه در حوزه مهارت آموزی ضعف هایی وجود دارد که این شورا سعی در حل این مشکل دارد. رییس شورای عالی بانوان گفت: 22 درصد از زنان کشور در بخش کشاورزی، 25 درصد در بخش صنعت، 52 درصد در خدمات و حدود 22 درصد نیز مشغول تجارت هستند. اخوان نسب تصریح کرد: جمعیت جوان ما مشتاق ایده های جدید و فناوری های نوین بوده و هدف از برگزاری این نشست نیز استفاده از تجارب مفید بانوان موفق دیگر کشورها می باشد. وی افزود: زنان ایرانی با رعایت ارزش های اسلامی مذهبی به پیشرفت های زیادی دست یافته و امروز در راس بسیاری از شرکت های موفق ایران، بانوان قرار گرفته اند و فضای مساعدی برای فعالیت زنان در حوزه های مختلف ایجاد شده است. وی در پایان سخنان خود به جهانیان اعلام کرد: یک زن ایرانی مسلمان کارآفرین، ارزش آفرین و نقش آفرین در چرخه اقتصاد کشور نیز هست.
رویاهای خود را دنبال کنید
در ادامه برنامه میشل ویلیگر Michel villiger )) مشاور عالی و مدیر فروش شرکت پسماند بازیافت villiger از سوییس نیز ضمن معرفی خود گفت: من سی و سه ساله هستم و بعد از اتمام تحصیلات خود به عنوان یک کارآفرین مشغول فعالیت شدم. وی افزود: مادرم تاثیر زیادی در شخصیت من داشته و والدینم همیشه مستقل و کارآفرین بودند که این مساله در شکل گیری شخصیت من تاثیر زیادی داشت. ویلیگر با بیان اینکه بعد از دوره کارورزی به عنوان یک مشاور نرم افزار مشغول به فعالیت شدم افزود: در سن 25 سالگی به شرکت خانوادگی خود پیوستم. مدیر فروش شرکت بازیافت پسماند توصیه کرد: بدون شک زنان در صورت دنبال نمودن رویای خود می توانند در رشته دلخواه خود موفق شوند.  وی تصریح نمود: در طول هشت سال فعالیت در این شرکت خانوادگی گاهی برای پرش به جلو مجبور به برداشتن گامی به عقب بوده ام. این بانوی فعال سوییسی گفت: وظایف مادری و همسری هیچگاه مانع فعالیت اقتصادی و اجتماعی زنان نمی شود فقط کافی است بر روی هدف خود تمرکز نموده و از شکست ها درس بگیرید. ویلیگر در پایان به زنان توصیه کرد تحصیلات خود را ادامه داده و باور داشته باشند که می توانند آفریننده زندگی خود باشند.
تک تک افراد می توانند شهر خود رابسازند
آیرین اوستوین ( ( Irene Oostveen نماینده انجمن شهرداران کشور هلند نیز در این نشست گفت: من سی و شش ساله و مادر دوفرزند هستم. در دانشگاه تاریخ خوانده ام و تحصیلات خود را با روابط بین الملل به پایان رساندم. وی افزود: در کارآفرینی فعالیت خود را از سال 2003 با عضویت در انجمن شهرداری هلند آغاز نمودم. نماینده انجمن شهرداران هلند با بیان اینکه در ابتدا در این انجمن به عنوان کارورز، مسوول غیر ارشد، مدیر پروژه و در حال حاضر به عنوان یک مدیر ارشد پروژه مشغول به فعالیت هستم، تصریح نمود: من سعی در تقویت روابط دولت ها و کمک به موفق تر شدن مقامات شهروندی و محلی دارم. اوستوین گفت: امروز تک تک افراد می توانند شهر خود را بسازند و ما می توانیم به عنوان یک شهروند شهر خود را بسازیم، به عنوان یک فعال اقتصادی به مدد علم نیز می توان شهر خود را ساخت حتی یک کارمند دولت نیز می تواند در ساختن شهر خود سهیم باشد. وی مشارکت افراد با یکدیگر و اینکه چه چیزی می تواند به دیگران انگیزه لازم را بخشیده و اینکه چه چیز به شما امکان یادگیری داده و شبکه شما را قوی تر و در نهایت اهداف ما را استحکام می بخشد در رسیدن به موفقیت ضروری دانست.
به دنبال علایق خود بروید
همچنین زهره خسروی، نماینده شرکت هوتینگر آلمان که در طراحی و اجرای موزه ها و پارک های علمی دنیا فعال است نیز گفت: من در اصفهان به دنیا آمده و تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته فیزیک در این شهر دریافت نمودم. وی با بیان اینکه حدود هفت سال از مهاجرت من به کشور آلمان می گذرد افزود: بعد از آن تحصیلات خود را درزمینه صنعت پلاسما و پلیمر ادامه داده و در حین تحصیل با همسرم که یکی از مدیران شرکت هوتینگر بود آشنا شدم. خسروی تصریح نمود: این شرکت آلمانی پیشرو در علوم کاربردی، تمامی مراحل از طراحی تا ساخت یک نمایشگاه یا پارک علوم فناوری را به صورت مستقل انجام می دهد. نماینده شرکت هوتینگر افزود: این نوع پارک ها در اروپا بسیار مورد توجه افراد از سه سال تا دانشجویان قرار گرفته و افراد می توانند در آن پارامترهای مختلف را بصورت تجربی امتحان نمایند که این امر موجب بروز خلاقیت آنها می شود. خسروی در پایان سخنان خود به بانوان توصیه کرد: به دنبال علایق خود بروید تا استعدادهایتان شکوفا شود.                                                              
در ابتدای این نشست نیزمحمد رضا نیلفروشان، مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری با بیان اینکه جشنواره فناوری های نوین شهری برای نخستین بار در 21 هزار و پانصد متر فضا در اصفهان برگزار شده است گفت: 23 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره را بانوان تشکیل می دهند. وی افزود: اخیرا فعالیت های بسیار خوبی در اصفهان انجام شده که به عنوان نمونه می توان به تفاهم نامه منعقد شده بین اصفهان و آمستردام اشاره نمود. نیلفروشان تصریح نمود: با وجودی که نزدیک به 10 میلیارد دلار گل به خاورمیانه صادر می شود، متاسفانه سهم ما بسیار اندک بوده و بر اساس این تفاهم نامه قرار است بزرگ ترین بازار گل خاورمیانه در اصفهان ایجاد شود. مسوول جشنواره فناوری های نوین شهری با بیان این که دیگر اصفهان نیازی به ذوب آهن و پالایشگاه ندارد گفت: امروز وقت جایگزینی اقتصاد سبز به جای اقتصاد های صنعتی بوده که نقش بانوان در زمینه فعالیت در اقتصاد سبز و بازارهای اینچنینی انکار ناپذیر است. وی هدف از برگزاری این نشست را انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته به ایران و بومی سازی این فناوری ها عنوان کرد.  در حاشیه این نشست نیز رییس شورای عالی بانوان به بازدید غرفه های چند تن از اعضا این شورا شامل غرفه ای که در آن با حداقل انرژی، در فضایی محدود با روش کشتی ساده به صورت ارگانیک بدون استفاده از کودهای آلوده با استفاده از فناوی های نانو و آب کولر به پرورش سبزی می پردازند به طراحی معصومه مهندسی، غرفه مربوط به مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان و مکانی برای پرورش استعدادهای بازی سازی و توسعه آموزش و پژوهش و کارآفرینی در حوزه نوین بازی های رایانه ای برگزار کننده و کادر اجرایی شمیم ثالث،غرفه شرکت دانش بنیان پرشین تجهیزطراح سامانه هوشمند موتورخانه، کنترل هوشمند پکیج و کولر آبی و...ثمین زرگر و مجموعه بی سان –شرکت هنرآفرینان قلمکاری محور تحت حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف اعتلای جایگاه واقعی هنر قلمکاری ایرانی نیز از دیگر غرفه های مورد بازدید بودند.
 
آلبوم تصاویر B74-5-1396