تاریخ : سه شنبه 20 تير 1396
کد 1460

برگزاری نشست خبری دومین همایش "شهر فیروزه ای با دختران توانا "

نشست خبری دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست زهرا اخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اولین همایش دختران شهر فیروزه ای با هدف شناسایی دختران توانمند شهر فیروزه ای برگزار شد، گفت: در این همایش بعد از شناسایی حدود 60 دختر توانا در اصفهان، 15 نفر پس از ارزیابی های لازم به عنوان دختران برتر معرفی شدند. وی افزود: پس از پیوستن این دختران به شورای عالی بانوان و استفاده آنها از برنامه ها و ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی اصفهان، تغییرات بسیار مثبتی  در نگرش و رویه آنها ایجاد و به ترسیم روشن تری از آینده کسب و کار برای آنها منجر شد. اخوان نسب با تاکید بر اینکه امروزه 43 درصد از جمعیت جهان را دختران جوان تشکیل می دهند، خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاری بر روی نسل جوان بویژه دختران، یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده و علاوه بر تغییر زندگی آنها، شرایط اجتماعی و جامعه این قشر را نیز متحول خواهد کرد. رییس شورای عالی بانوان در ادامه هدف از برگزاری این همایش را مساعدت درتوانمندسازی دختران و کمک به ورود هر چه قدرتمندتر و با اعتماد بنفس بیشتر آنها در عرصه های مختلف جامعه بیان کرد. اخوان نسب با اظهار تاسف از اینکه آسیب پذیری دختران به دلیل عدم حمایت خانواده و اجتماع بالاتر از پسران است، گفت: یکی از وظایف ما افزایش حمایت های اجتماعی از دختران برای ورود با پشتوانه محکم به عرصه های مختلف اجتماع است. وی آگاه سازی دختران نسبت به مسایل مختلف جامعه را امری بسیار ضروری عنوان کرد. رییس شورای عالی بانوان در ادامه محورهای همایش مذکور را دختران، خلاقیت های فرهنگی، هنری و ورزشی، دختران، ابتکارات جامعه محور، دختران، محیط زیست و زندگی شهری، دختران، پیشتازان علم و فناوری و دختران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال عنوان کرد. این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود از نامگذاری 28 تیر تا 3 مرداد به عنوان هفته دختر و برگزاری برنامه هایی خاص به این مناسبت توسط شورای عالی بانوان خبر داد.
در ادامه نسیم جوزدانی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و مشاور شورای عالی بانوان نیز اهداف دومین همایش "شهر فیروزه ای با دختران توانا" را فراهم سازی، زمینه سازی جهت توان افزایی، کشف و شکوفایی استعدادهای دختران، زمینه سازی به منظور گسترش همیاری اقتصادی و اجتماعی دختران در جهت بهبود وضعیت دختران جامعه، تلاش در جهت ارتقاء هویت و تعلق شهری و توسعه مشارکت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه جانبه دختران، بستر سازی در راستای ارتقاء کارایی و اثربخشی دختران در خانواده و سبک زندگی، تقویت و ایجاد بینش لازم در راستای یافتن بسترهای موجود در جهت تعالی فردی  عنوان کرد. وی مولفه های مد نظر در این همایش را نیز نافع بودن، اقتدار آفرینی، عزت ملی و ثروت آفرینی بیان کرد. جوزدانی با بیان اینکه توجه به این قشر می تواند برای رسیدن به توسعه پایدار بسیار موثر باشد، تصریح نمود: دختران توانمند در آموزش بهره وری صحیح از منابع، حفاظت از محیط زیست و انرژی و... به نسل بعد از خود نقش انکار ناپذیری خواهند داشت. وی شاخص های انتخاب دختران برتر را شامل شاخص های علمی، فرهنگی در قالب شاخص های هنری، ورزشی، مذهبی، قرآنی و عفاف و حجاب، شاخص پژوهشی، شاخص های کارآفرینی در قالب مولفه های نوآور بودن، ابتکار عمل داشتن و اختراعات، شاخص های اجتماعی با مولفه های داشتن ارتباطات سازنده، داشتن روحیه مسوولیت پذیری، نوع دوستی و وجدان جمعی و عضویت در تشکل ها، شاخص های اخلاقی که در آن متانت و شهرت به حسن خلق و ارتباط سازنده با همنوعان، شاخص های اقتصادی با توجه به دو مولفه ایده های کسب و کار و مهارت و توانمندسازی کسب و کار بیان کرد. مشاور شورای عالی بانوان آخرین فرصت ارسال رزومه دختران به این همایش را 26 تیرماه عنوان کرد و گفت: تا کنون حدود 70 رزومه به این شورا ارسال شده است.
 همچنین محمد حسن شهشهانی، عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور این شورا نیز گفت: هدف اصلی ما از برگزاری همایش مذکور توانمندسازی دختران در زمینه های فردی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده و قصد داریم به دختران بگوییم که هیچگاه مرعوب شرایط نشده و توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند. شهشهانی با تاکید بر اینکه نیروی تغییر در قرن 21 زنان خواهند بود، افزود: لازمه محقق شدن توسعه پایدار به کارگیری پتانسیل نیمی از جمعیت کشور است. لازم به ذکر است دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا سوم مرداد به مناسبت میلاد حضرت معصومه با شعار باورهای طلایی شهر برگزار خواهد شد. 
 
آلبوم تصاویر B56-4-1396