تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1396
کد 1419

دراولین نشست شورای عالی بانوان در سال 96 عنوان شد: تبدیل معاونت بانوان به شورا یک فرصت است/ با نادیده گرفتن زنان،توسعه پایدار محقق نخواهد شد /حضور بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان یک امتیاز است

دراولین نشست شورای عالی بانوان در سال 1396که با حضور بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، رییس اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدین استانداری را مطرح کرد و رییس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان نیز تبدیل معاونت بانوان به شورا را یک فرصت دانست.
دراولین نشست شورای عالی بانوان در سال 96 عنوان شد:
تبدیل معاونت بانوان به شورا یک فرصت است/ با نادیده گرفتن زنان،توسعه پایدار محقق نخواهد شد /حضور بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان یک امتیاز است
دراولین نشست شورای عالی بانوان در سال 1396که با حضور بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، رییس اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدین استانداری را مطرح کرد و رییس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان نیز تبدیل معاونت بانوان به شورا را یک فرصت دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه عبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چتر حمایتی توسط اتاق بازرگانی اصفهان برای بانوان فعال اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...گفت: شورای عالی بانوان دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف داشته است. وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد از کرسی دانشگاه ها به بانوان اختصاص دارد؛ مسوولین بستر مناسبی را برای حضور هر چه بیشتر بانوان در عرصه های مختلف کشور ایجاد نکرده و زنان با محدودیت هایی مواجه هستند. سهل آبادی از اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان خواست تا در این دوره توجه بیشتری به امور بانوان داشته باشند. وی حضور بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان را از جمله امتیازات اتاق دانسته و تصریح کرد: نقش موثر زنان کشور در عرصه های اقتصادی، تولیدی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و اتاق های بازرگانی استان های دیگر نیز به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور بانوان در خود می باشند. وی در پایان سخنان خود پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدین استانداری را ارایه کرده و گفت: استانداری می تواند در سیاست گذاری های خود از بانوان فعال و موفق نیز بهره مند شود. 
برگزاری همایش دوم دختران شهر فیروزه ای در سوم مرداد ماه
 
زهرا اخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: با تصمیم هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان، معاونت بانوان و جوانان این اتاق به شورای عالی بانوان و جوانان تبدیل شد و ما از فرصت تبدیل این معتونت به شورا استفاده خواهیم کرد. وی با ارائه گزارشی از فعالیت های یکسال گذشته شورای عالی بانوان گفت: با توجه به نتایج به دست آمده برگزاری دومین همایش دختران شهر فیروزه ای در سوم مرداد ماه در دستور کار این شورا قرار دارد.
 
همچنین سهیلا اثنی عشران، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای گفت: این اعتماد وظیفه سنگینی را بر دوش مسوولان دولتی و حتی خصوصی گذاشته و امید است بتوانیم موانع و مشکلات موجود در جامعه بویژه برای حضور هر چه گسترده تر بانوان در عرصه های مختلف را مرتفع سازیم. وی در ادامه گفت: هرچند آنگونه که شایسته است بستر مناسب برای حضور زنان در سطح جامعه فراهم نشده اما خوشبختانه بانوان فعال اصفهان با اراده بالا و هدفمند بودن خود توانسته اند در مقابل موانع ایستادگی کرده و به موفقیت های زیادی دست یابند.
 
با نادیده گرفتن زنان توسعه پایدار محقق نخواهد شد
در ادامه فریده روشن، عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در حالی که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند لازم است مدیریت شهری به سمتی سوق داده شود که قادر به پاسخگویی و مهیا نمودن  مطالبات بانوان باشد. وی افزود: دو عضو زن منتخب دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان تمامی تلاش خود را به منظور پاسخگویی به مطالبات بانوان به کار خواهند گرفت. روشن افزود: متاسفانه در شهر ما بسیاری از آقایان مسوول، اعتقاد و نیازی به حضور بانوان در سطح جامعه احساس نمی کنند این در حالی است که در استان های دیگر در سیاست گذاری ها از ظرفیت های زنان بهره مند می شوند. این عضو منتخب شورای شهر اصفهان، توانمندسازی بانوان و در عرصه حضور آوردن این توانمندی ها را یکی از امور مهم برای وارد کردن بانوان در پست های مختلف عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اتاق بازرگانی اصفهان در افزایش مهارت های بانوان بسیار موثر عمل کرده است. روشن تاکید نمود با نادیده گرفتن زنان توسعه پایدار محقق نخواهد شد. وی از بانوان خواست تا روحیه مطالبه گری داشته و از مسوولین بخواهند که 50 درصد نیروی کشور را نادیده نگرفته و در سیاست گذاری ها، نظارت و اجرا نیز از ظرفیت بانوان بهره مند شوند.
 
همچنین نسیم جوزدانی، از مشاورین شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کمیته صنایع خلاق از همگرایی صنایع فرهنگی، تکنولوژی و خلاقیت های انسانی شکل گرفته است. وی ویژگی بارز این صنایع را استفاده از برون داده های فکری و ذوقی انسان ها، که دارای ماهیت فرهنگی و هنری نیز هست در تولیدات صنایع خلاق ذکر کرد. جوزدانی صنایع دستی، صنایع فکری و رسانه را از بخش های مورد توجه این کمیته عنوان و تصریح نمود: شرح وظایف این صنایع راه اندازی ایده شو برای معرفی و حمایت از بانوان فعال این عرصه، توانمندسازی بانوان با معرفی کسب و کارهای خوش آتیه در حوزه صنایع خلاق، معرفی این صنایع به عنوان صنایع سبز و سودآور با سرمایه های خرد و... می باشد.
در ادامه محمد حسن شهشهان، مشاور شورای عالی بانوان نیز ضمن توضیح درباره کمیته کارآفرینی گفت: این کمیته مجموعه ای از مشاغل خانگی، گردشگری و فعالیت هایی که بر اساس مهارت های بانوان صورت گرفته، می باشد. وی با بیان اینکه منظور از کارآفرینی ایجاد ارزش است، وظایف کمیته کارآفرینی را شامل مواردی چون ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و افزایش مهارت های بانوان، شناسایی و حمایت از کارآفرینان و توسعه کارآفرین سازمانی و حمایت و توسعه کسب و کارهای خانگی ذکر کرد.  
بسته های مشوق کارآفرینی بانوان تدوین شود
علی اکبر سقایی از دیگر مشاوران شورای بانوان نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس مطالعات سازمان دیده بانی جهانی کارآفرینی و مرکز پژوهش های مجلس، نکات کلیدی در زمینه سهم زنان کارآفرین در دنیا و ایران مطرح شده که شامل این موارد است: قصد کارآفرینی زنان از مردان بیشتر است، تعداد میل به کارآفرینی و خلاقیت هایی که به ابداعات و اختراعات رسیده در مردان بیشتر از زنان است، میل به ایجاد کسب و کارهای گروهی در بین زنان نسبت به مردان در کل جهان بیشتر است، سهم کارآفرینی های انجام شده بر اساس مطالعات از سال 84 تا 93، سهم زنان کارآفرین نسبت به مردان حدود 2/6 درصد بوده و در آخر اینکه کارآفرینی سازمانی در مردان 2/1 بیشتر از زنان است. وی در ادامه با بیان باید اینکه ایده های کارآفرینی خود را از ایده تا عمل بصورت کامل مکتوب کنیم، افزود: باید بسته های مشوق کارآفرینی برای بانوان از سوی دولت و بخش خصوصی تدوین شود. 
این مشاور عالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین ضمن تاکید بر لزوم پرورش آموزش پذیر کردن خلاقیت در کودکان توسط بانوان گفت: این آموزش پذیر کردن خلاقیت تابع دو مولفه تجمیع دانش غیر متمرکز از طریق پژوهش و برداشتن قالب های محدود کننده می باشد. سقایی در ادامه محور قراردادن پژوهش در حوزه های کسب و کار، استفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی و منطقه ای، استفاده از دیپلماسی در راستای حمایت از اهداف اقتصادی، بومی سازی برنامه های بین المللی موجود در راستای اهداف کلی اقتصادی نظام و ... را از جمله وظایف کمیته پژوهش و بین الملل عنوان کرد.
آلبوم تصاویر B45-3-1396