تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396
کد 1373

در نشست آموزشی ثروت صدا شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان : صدا و زبان بدن کلید موفقیت در مذاکرات تجاری است

یک مدرس فن بیان و گوینده رادیو گفت: صدا و زبان بدن زمانی که به‌درستی از آن استفاده شود می‌تواند کلید موفقیت‌ فعالان اقتصادی در مذاکرات تجاری باشد .
یک مدرس فن بیان و گوینده رادیو گفت: صدا و زبان بدن زمانی که به‌درستی از آن استفاده شود  می‌تواند کلید موفقیت‌ فعالان اقتصادی در مذاکرات تجاری باشد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،فرزانه معصومیان در  نشست آموزشی ثروت صدا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: استفاده از زبان بدن در کسب و کار نقش مهمی را ایفا می‌کند. فعالان اقتصادی با کلام می‌توانند روی افرادی که برایشان کار می‌کنند اثر بگذارند و به آنها انگیزه بدهند، بهره‌وری را افزایش دهند.
وی تاکید کرد: قدرت، جایگاه و اعتماد‌به‌نفس بدون نیاز به کلام و با بهره‌گیری از ارتفاع و فضای کلام از سوی گوینده  به مخاطب منتقل می‌شود.
وی افزود: کیفیت صدایی که در محل کار با آن حرف می‌زنید می‌تواند عامل سرنوشت‌سازی برای ساختن تصویر شما در ذهن دیگران باشد. به نظر می‌رسد افرادی که با تن صدای بم حرف می‌زنند نسبت به افرادی که با تن زیرتری صحبت می‌کنند کم قدرت‌تر و عصبی‌ترند و همدلی‌شان کمتر است. صحبت با تن صدای مناسب به‌خصوص زمانی که تماس تلفنی مهمی دارید اهمیت پیدا می‌کند، در چنین موقعیتی کیفیت صدای شما بسیار تعیین‌کننده است.
 وی اضافه کرد:برای اینکه اعتمادبه‌نفستان را نشان دهید و امیدوار و مثبت دیده شوید، به موفقیت‌های گذشته که شمارا غرق در غرور و اعتماد‌به‌نفس می‌کند فکر کنید. این موفقیت الزاما نباید به دنیای کاری مرتبط باشد.
 معصومیان تصریح کرد: تحقیق انجام شده روی تأثیر ژست بدن بر اعتماد‌به‌نفس که در مدرسه‌ی تجارت هاروارد و کلمبیا انجام شد نشان می‌دهد تنها با قرار دادن بدن در حالت گسترده، ژست‌های «پرقدرت» (تکیه دادن و دست‌ها پشت سر و پاها روی میز، یا ایستادن به‌نحوی‌که دست‌ها و پاها از بدن فاصله‌دارند)، حتی به مدت دو دقیقه میزان تستوسترون بالاتری را در فرد تحریک می‌کند؛ هورمونی که باقدرت و تسلط مرتبط است، و همچنین میزان هورمون کورتیزول را که به استرس مرتبط است پایین می‌آورد.
وی اضافه کرد: تصویربرداری‌های انجام‌شده از مغز نشان می‌دهد ناحیه‌ی بروکا که در گفتار به ما کمک می‌کند نه فقط هنگام صحبت کردن بلکه در هنگام استفاده از دست‌ها نیز فعال می‌شود. ازآنجاکه حرکات بدن به شکل بنیادی با گفتار مرتبط‌ هستند، استفاده از آنها در حقیقت می‌تواند فکر کردن شمارا بهبود بدهد.
معصومیان تاکید کرد: درحرکت‌هایتان آرامش را حفظ کنید، ژست بازوانِ گشوده داشته باشید و کف دستانتان را آشکار کنید. همان ژست اصلیِ «ببین چیزی برای پنهان کردن ندارم.» که پیامِ اعتبار و صداقت را بدون ردوبدل شدن کلام، منتقل می‌کند. افراد با ژست‌های آزاد مثبت‌تر و قانع‌کننده‌‌تر از آدم‌های با ژست بسته (دست‌به‌سینه، دست‌ها به پشت یا نزدیک بدن نگه‌داشته شده و غیره) به نظر می‌رسند. همچنین اگر دستانتان را در محدوده‌ی کمرتان نگه‌دارید و ایماواشاره‌ها را در همین محدوده انجام بدهید.
 زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:بانوان در گام نخست برای ورود به فعالیت‌های اقتصادی باید مسلط به مذاکره و گفتگوی تجاری باشند.
وی خاطرنشان کرد:در راستای توانمندسازی بانوان برای حضور فعال درصحنه اقتصادی ،شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری نشست‌های آموزشی تلاش کرده زمینه موفقیت بانوان را فراهم سازد.
 وی اضافه کرد:چالش‌های پیش روی بانوان برای حضور درصحنه اقتصادی بیشتر از آقایان است و به همین دلیل بانوان بایستی با سرعت و توان بیشتر در این بخش فعالیت کنند.
 
آلبوم تصاویر 3027-2-1396