تاریخ : چهارشنبه 25 مرداد 1396
کد 1540

برگزاری جلسه معرفی رویداد بین المللی GITEX و افتتاحیه رویداد کارآفرینی starvent

جلسه معرفی رویداد بین المللی GITEX و افتتاحیه رویداد کارآفرینی starvent به همت شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و کمیته کسب و کار دانش بنیان ذیل کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه دو اتفاق مطلوب در  GITEX، آشنایی با استارتاپ ها و فناوری های آینده دنیا است گفت: در این نمایشگاه به خوبی می توان شاهد این بود که بسیاری از شغل ها در آینده جایی نداشته و عمر آنها رو به اتمام است. وی افزود: در اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی این موضوع پرداختیم که وضعیت کسب و کارها در دنیا چگونه است و بر این اساس به الگوی «سیلیکون ولی» رسیدیم و متوجه شدیم که بر اساس این الگو کشورها بر طبق مواردی نظیرمیزان تاثیرگزاری و سرعت راه اندازی کسب و کار رتبه بندی می شوند. کشانی با اظهار تاسف از قرارنگرفتن ایران درجایگاه مطلوب این رتبه بندی ها تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان طی 5/2 سال گذشته با برگزاری برنامه های آموزشی و توانمندسازی استارتاپ های اصفهانی سعی داشته که افراد در کسب و کار خود تغییر روش داده و به این باور برسند که بسیاری از مشاغل امروز، فردا وجود نخواهند داشت و ما مجبور هستیم که شغل هایمان را به کسب و کارهای جهانی پیوند دهیم. رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دنیا هر سه سال تکنولوژی ها در حال تغییر هستند و هیچ وقت برای شروع کسب و کار جدید دیر نیست اما ضروری است هر چه سریعتر در روند، تفکر و بینش خود تغییر و وسعت ایجاد کنیم.
 کشانی افزود: امید است تا با حضور استارتاپ ها در نمایشگاه GITEX بتوانیم اصفهان را وارد فضای رنکینگ اکوسیستم های کارآفرینی نماییم.
 خسرو گرامی، مسوول کمیته فن آوری های نوین شورای عالی جوانان نیز در توضیح GITEX گفت: GITEX مخفف Gulf Information Technology Exhibition در حقیقت سومین نمایشگاه فناوری بزرگ دنیا و اولین نمایشگاه فناوری خاورمیانه است که در هفته تکنولوژی دبی برگزار می شود. وی با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین بار در سال 1981 برگزار شد، افزود: امسال سی و هفتمین دوره GITEX از 16 تا 20 مهرماه برگزار خواهد شد. گرامی تصریح کرد: GITEX در حقیقت یک نمایشگاه بزرگ تجاری - تکنولوژی است که در آن خلاقیت های تکنولوژی و صنعت به نمایش گذاشته می شود. مسوول کمیته فن آوری های نوین شورای عالی جوانان محورهای سال گذشته این نمایشگاه را شامل مواردی چون دیجیتال مارکتینگ، هوش مصنوعی، چاپ سه بعدی، پهبادها، زندگی هوشمند و... عنوان کرد. گرامی با بیان اینکه در GITEx یکی از غرفه های جذاب مربوط به استارتاپ ها می باشد، افزود: در سال 2016 صدوپنجاه هزار بازدید کننده از این نمایشگاه که درمساحتی حدود 92 هزار متر مربع برگزار شده و دارای 4500 غرفه از 97 کشور جهان بود ، بازدید کردند. وی تصریح کرد: شرکت های مطرح دنیا چون سامسونگ، ال جی، مایکروسافت، فیس بوک و گوگل در این نمایشگاه شرکت داشتند.
 ایمان آذربایجانی، عضو کمیته کسب و کار دانش بنیان نیز در ادامه جلسه به بیان مطالبی پیرامون رویداد کارآفرینی starvent پرداخت و استارونت را برگرفته ازEsfahan Startop Event عنوان کرد و افزود: از آنجا که بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ با دید سرمایه گذاری وارد GITEX می شوند این رویداد برای استارتاپ ها یک فرصت فوق العاده است. وی توان سرمایه گذاری در نمایشگاه  GITEX سال گذشته را حدود 7 میلیارد دلار عنوان کرد. آذربایجانی با بیان اینکه در این نمایشگاه سه مسابقه شامل پیشنهادات در حوزه توسعه گردشگری در دبی، نوآوری های جدید و Gitex super nova chalenge برگزار می شود، گفت: استارتاپ ها می توانند ایده های خود را درزمینه هوش مصنوعی، تکنولوژی های آموزشی، تکنولوژی های سلامت، لجستیک و حمل و نقل، رباتیک، فناوری های مالی، رسانه ها و تکنولوژی های مصرفی ارایه دهند. وی انتخاب بهترین استارتاپ عرب، اروپا، آسیا،استارتاپ بانوان و... را از جمله مسابقات جنبی این رویداد ذکر کرد. آذربایجانی معیارهای داوری استارتاپ ها را خلاقیت، ظرفیت، کارایی، تاثیرجهانی، اعضای تیم و توانایی ارتباط به زبان انگلیسی بیان نمود. عضو کمیته کسب و کار دانش بنیان حمایت های اتاق بازرگانی از تیم های اعزامی را شامل کمک هزینه 5غرفه، کمک هزینه بلیط رفت و برگشت و هزینه های اقامتی عنوان کرد و افزود: افراد می توانند ایده های خود را در سایت estarvent.ir ثبت نمایند. وی گفت: جایزه 100 هزاردلاری GITEX به بهترین استارتاپ دنیا، جایزه 1000 دلاری به بهترین استارتاپ به عنوان مثال آسیا و جایزه 10هزاردلاری نیز به بهترین استارتاپ جوان اهدا خواهد شد. آذربایجانی اهداف پیش روی رویداد     starventرا بهبود کیفیت تیم های اعزامی از طرف اتاق بازرگانی برای شرکت در رویداد، بهبود اکوسیستم کارآفرینی استان از طریق شرکت در رویداد بین المللی و گسترش فرهنگ راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان ذکر کرد. عضو کمیته کسب و کار دانش بنیان با بیان اینکه فراخوان ایده های رویداد استارونت از 20 مرداد آغاز شده است گفت: افراد علاقمند تا 31 مردادماه فرصت دارند که ایده و ویدئوی سه دقیقه ای از استارتاپ خود را برای ما ارسال نمایند. آذربایجانی افزود: نتایج اولیه این رویداد 7 شهریور اعلام و 15 شهریور نیز رویداد نهایی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد که بعد ازآن تیم های اصلی که قرار است تحت آموزش قرار بگیرند معرفی خواهند شد. وی با بیان اینکه دوره آموزشی 15 مهرماه به پایان می رسد، تصریح نمود: بعد از این مراحل 5 تیم اصلی 16 تا 20 مهرماه در GITEX حضور خواهند یافت.   
 
آلبوم تصاویر b79-5-1396